mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Οι διαφημιστές θέλουν το "πορτοφόλι της οικογένειας" στην TV

Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους δεν το περίμεναν τα στελέχη της τηλεόρασης. Εκεί που είχαν πετάξει τις μετρήσεις τηλεθέασης και λογάριαζαν μόνο τον ανταγωνισμό στις ηλικίες 15 ως 44 ετών, έρχονται οι μεγάλες πολυεθνικές της διαφήμισης και τους λένε ότι αυτά είναι μύθος και οι διαφημίσεις πάνε σε όσους έχουν λεφτά να πληρώσουν. Τα κανάλια ήδη είχαν λάβει το μήνυμα από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Τότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη μέτρηση της Nielsen μια νέα κατηγορία κοινού. Ο "υπεύθυνος αγορών του νοικοκυριού"!
Για το θέμα διαβάζουμε στη στήλη greektv  στην Espresso της σημερινής Κυριακής

Μύθος το νεανικό κοινό
...διαφημίσεις για το «πορτοφόλι της οικογένειας».

Τελειώστε το μύθο του νεανικού κοινού! Το μήνυμα προς τα ιδιωτικά κανάλια είναι σαφές και δόθηκε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο από μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Τα λεφτά τα έχουν οι μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 45 ετών και για του λόγου το αληθές οι μετρήσεις της Nielsen απέκτησαν νέα κατηγορία: «Υπεύθυνος αγορών νοικοκυριού»!
Οι διαπιστώσεις των διαφημιστών και το μήνυμα τους στα ιδιωτικά κανάλια προκαλούν επιπλέον εκνευρισμό στους σταθμούς. Η κατάσταση είναι ήδη δύσκολη, τα νέα προγράμματα βρίσκονται μετέωρα και οι υπεύθυνοι προγραμμάτων καλούνται να αντιμετωπίσουν την προβλεπόμενη νέα πτώση της διαφήμισης το μήνα Νοέμβριο. Οι δε εκτιμήσεις για το πρώτο 3μηνο του 2011 από την αγορά είναι εξίσου απογοητευτικές. Κάθε κανάλι αυτές τις μέρες ψάχνει σε ποιό κομμάτι μπορεί να κάνει νέες περικοπές. Η β΄φάση ύφεσης για την τηλεόραση θα είναι επίσης σκληρή και προβλέπει αιματηρές οικονομίες στα νέα προγράμματα.

Και ενώ στο Mega λένε πως έχουν λύση αν δεν βγει κανένα ή τα περισσότερα από τα προβλεπόμενα νέα προγράμματα στο δεύτερο μισό της τηλεοπτικής σεζόν, βάζοντας επαναλήψεις παλαιότερων σειρών τους, στον ΑΝΤ1 πρέπει να ανοίξουν τα συρτάρια τους. Από το τηλεοπτικό ...ψυγείο σχεδιάζουν να βγάλουν τις παλιές σειρές όπως το «Steps» και τον «Ελεύθερος και ωραίος». Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες της στήλης υπάρχει πρόταση να σπάσουν τα δυο live σόου που προβάλλονται τώρα σε περισσότερα επεισόδια για να γίνει οικονομία σε πρόγραμμα. Η επιμήκυνση αυτή θα τους προσφέρει πρόγραμμα για περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Έτσι τόσο το «Next top model» όσο και το «X Factor» αντί για δυο ημέρες την εβδομάδα, Δευτέρα και Παρασκευή θα μεταδίδονται και δυο μέρες ακόμη! Αρκεί να τα βρουν με τη Βίκυ Καγιά και κυρίως με τον Σάκη Ρουβά που πρέπει να δουλέψουν μια μέρα παραπάνω στο πλατό. Αυτό που λένε από το κανάλι είναι ότι μετά τον Φεβρουάριο σίγουρα θα βγει το χορευτικό σόου του «Dancing with stars».
Με όλα αυτά τα δεδομένα η ανάλυση μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών ότι το «δυναμικό» κοινό των ηλικιών 15 ως 44 ετών δεν έχει και τόσο δα μεγάλη σημασία για τον καταμερισμό των χρημάτων που δαπανούν οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι, σόκαρε τους σταθμούς. Το θέμα άνοιξε με ένταση στο διεθνές συνέδριο TV Conference την προηγούμενη εβδομάδα, όπου και σημειώθηκε διαφωνία μεταξύ καναλιών και στελεχών της αγοράς. Εδώ και δυόμιση χρόνια τρία τουλάχιστον κανάλια, ΑΝΤ1, Alpha και Star πέταξαν από τα γραφεία τους τις μετρήσεις στο σύνολο του κοινού και μελετούσαν μόνο τα νούμερα στο κοινό 15-44. Το «νεανικό κοινό» έγινε η καραμέλα- το φετίχ κάθε τηλεοπτικού στελέχους.
Τα λεφτά της διαφήμισης όμως δίνονται στα τηλεοπτικά προγράμματα ανά κατηγορίες κοινού ανάλογα με το που απευθύνεται το κάθε προϊόν, επιμένουν οι διαφημιστές. Επιπλέον σε εποχές κρίσης μετράνε το κάθε ένα ευρώ, το οποίο θέλουν να τοποθετείται στοχευμένα. Ειδικά για τους νέους σε ηλικία βάζουν λεφτά στα new media, το facebook και το Internet. Η τηλεόραση είναι και θα παραμείνει το ισχυρότερο Μέσο για τη διαφήμιση, σε αυτό συμφωνούν όλοι. Όμως οι διαφημίσεις θέλουν να πηγαίνουν σε όσους έχουν λεφτά να διαθέσουν για αγορές, δηλαδή σε όσους είναι άνω των 45 ετών.
Τη νέα κατάσταση θα έπρεπε να υποπτευτούν τα κανάλια όταν είδαν στα νούμερα μετρήσεων της Nielsen τη νέα κατηγορία, παραγγελία των διαφημιστικών πελατών. «Ο υπεύθυνος αγορών» μπήκε σφήνα ανάμεσα στα στοιχεία των ηλικιών και της μόρφωσης. Και όπως δείχνουν οι μετρήσεις οι επιλογές της κατηγορίας αυτής δεν συμπίπτουν πάντα με τις επιλογές τηλεθέασης της τηλεοπτικής κατηγορίας «νεανικό κοινό».

Δεν υπάρχουν σχόλια: