Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο δημοσιεύεται στην "Καθημερινή της Κυριακής". Η ιστορία της εφημερίδας Die Zeit η οποία μέσα στην κρίση κατάφερε να βγάλει και χρήματα και να αυξήσει την κυκλοφορία της. Το πως το κατάφερε συνοψίζεται σε λίγες λέξεις: Αξιοπιστία, αναγνώστης, ποιότητα, ανάλυση.
Σταχυολογούμε ορισμένα μόνο αποσπάσματα και για ολόκληρο το θέμα εδώ:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_1_28/11/2010_423750
Οι εφημερίδες μπορούν να έχουν μέλλον
Επιμέλεια: Αγγελικη Στουπακη
Η Die Zeit, εν μέσω κρίσης, καταγράφει τις δύο καλύτερες χρονιές στην ιστορία της και ο διευθυντής της εξηγεί τα μυστικά της επιτυχίας
Ο διευθυντής της, Τζοβάνι ντι Λορέντσο, υποστηρίζει ότι η επιτυχία αυτή οφείλεται στο ότι η εφημερίδα μελετά με προσοχή τις ανάγκες των αναγνωστών και αγνοεί εντελώς τις απόψεις των «ειδικών συμβούλων» για τα μέσα ενημέρωσης. Το μέλλον του έντυπου Τύπου, γιατί κατά τη γνώμη του έχει μέλλον, είναι μια δημοσιογραφία «προσανατολισμού και εμβάθυνσης». Το Ιντερνετ, όπως λέει, είναι μόνο μία από τις αιτίες της κρίσης των εφημερίδων. Υπάρχουν και άλλες, όπως η έλλειψη αξιοπιστίας και ποιότητας.
Πώς κατάφερε η «Ντι Τσάιτ» να γίνει η εξαίρεση στον κανόνα; «Αδιαφορώντας για όλα όσα μας συμβούλευαν οι «ειδικοί» των ΜΜΕ», υποστηρίζει ο Ντι Λορέντσο. «Εξακολουθούμε να δημοσιεύουμε μεγάλα κείμενα, δεν προσαρμοζόμαστε στις μόδες και εξακολουθούμε να κάνουμε μια εφημερίδα αρκετά δύσκολη. Πιστεύω πως αυτός είναι ένας από τους λόγους της επιτυχίας μας. Σε μια στιγμή που ο κόσμος αναζητεί προσανατολισμό, κατευθύνεται σε μέσα ενημέρωσης που δεν έχουν κάνει συμβιβασμούς».
Ποια όμως είναι τα άλλα αίτια των προβλημάτων του Τύπου; «Η έλλειψη αξιοπιστίας. Η εγκατάλειψη της ποιότητας. Οταν αρχίζουμε να κάνουμε εφημερίδες φτηνού περιεχομένου ή που μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, η κυκλοφορία πέφτει. Η κρίση των αμερικανικών εφημερίδων άρχισε με τη στάση τους απέναντι στον πόλεμο στο Ιράκ. Αφέθηκαν να τις χρησιμοποιήσει ο προπαγανδιστικός μηχανισμός, γι' αυτό και οι αναγνώστες άρχισαν να ψάχνουν στο Ιντερνετ, γιατί εκεί υπήρχε η υπόσχεση ότι θα βρουν διαφορετική ενημέρωση. Η κρίση άρχισε έτσι»
Πολύ συχνά, εμείς, οι άνθρωποι του γραπτού Τύπου, ξεχνάμε το κοινό που πληρώνει. Ανοίξαμε επίσης νέα πεδία για ανταγωνισμό: ιδρύσαμε έξι καινούργια περιοδικά με τη φίρμα της «Ντι Τσάιτ'' έχουμε ένα γραφείο ταξιδίων και ένα κατάστημα όπου πωλούνται οι εκδόσεις μας. Διευρύναμε τις δραστηριότητές μας, δεν προδώσαμε όμως την υπόσχεσή μας για ποιότητα. Πιστεύουμε ότι η ποιότητα φέρνει χρήμα».
Σε ποιο βαθμό όμως άλλαξε την «Ντι Τσάιτ» η ψηφιακή επανάσταση; Την άλλαξε σε ένα σχετικό βαθμό. Δεν επιζητήσαμε να κάνουμε αυτό που κάνουν οι άλλες εφημερίδες, ούτε αυτό που κάνουν οι online. Επιζητούμε την εμβάθυνση, τον προσανατολισμό, την ιδιαίτερη προσέγγιση. Η τάση των δημοσιογράφων είναι να αναφέρονται πάντα στο θέμα που βρίσκεται στο κέντρο αντιπαράθεσης και δημιουργεί πολεμική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου