Η ώρα των μετόχων στο παραπέντε της κατάρρευσης στα ελληνικά media
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τη λειτουργία των επιχειρήσεων media. Η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού κλείνει, η διαφημιστική δαπάνη συνεχίζει την καθοδική πορεία της (με εξαίρεση την τηλεόραση), οι κυκλοφορίες πέφτουν.
Για τα ΜΜΕ, που βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού, τα περιθώρια κινήσεων στενεύουν. Τα σενάρια της επόμενης μέρας, κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις.
Κατάρρευση ή λουκέτο. Ήδη, σ’ αυτή τη φάση βρίσκονται αρκετές επιχειρήσεις, με προεξάρχουσες την «Ελεύθερη Τηλεόραση» του Alter, και την «Ελευθεροτυπία».
Δεύτερη εκδοχή, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με ενέσεις ρευστότητας στις επιχειρήσεις ΜΜΕ. Η επιλογή αυτή, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αποκλείστηκε από τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Οι οποίοι επιμένουν είτε στον δανεισμό είτε στην πώληση μεριδίων τους σε άλλους επιχειρηματίες, εκτός media. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Mega.
Τρίτη εκδοχή είναι η αναζήτηση κεφαλαίων από το εξωτερικό. Συμπληρωματικά, σε κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές, υπάρχουν και άλλες κινήσεις και ενέργειες. Όπως, για παράδειγμα, η επιτάχυνση των διαδικασιών για άμεσες συνέργιες και συνεργασίες ανάμεσα στις επιχειρήσεις media, κυρίως στον χώρο της τηλεοπτικής αγοράς.
Η επιμονή της κυβέρνησης, να μην θεσμοθετεί τους κανόνες για τη μετάβαση στην επόμενη φάση λειτουργίας των εταιρειών ΜΜΕ, δυσχεραίνει τις πρωτοβουλίες που λαμβάνουν οι ιδιοκτήτες των καναλιών. Περιορίζονται και οι προοπτικές συγχωνεύσεων.
Σε πρώτο πλάνο, εκ των πραγμάτων, βρίσκονται οι ενέργειες των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι σε αντίθεση με τους εκδότες στον χώρο του Τύπου, εμφανίζονται συντονισμένοι σε κοινές ενέργειες για την επόμενη μέρα στο τοπίο των media.
Η πρόσφατη κίνηση των τεσσάρων καναλιών, Mega, ANT1, Star και ΣΚΑi να ζητήσουν από τις διαφημιστικές εταιρείες εξόφληση των τιμολογίων τους εντός 4 μηνών, είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή στο τηλεοπτικό τοπίο. Με επιστολές τους σε μεγάλα διαφημιστικά media shops, οι τέσσερις σταθμοί δηλώνουν την απαίτησή τους να πληρώνονται τα τιμολόγια με επιταγές 4 μηνών. Ενώ τα τιμολόγια τοις μετρητοίς θα πρέπει να εξοφλούνται εντός ενός μηνός. Η κίνηση αυτή γίνεται μετά την κατάρρευση της Leo Burnett, που άφησε χρέη 20 εκατ. ευρώ στην τηλεόραση, αλλά προκαλεί ήδη αναταράξεις στη διαφημιστική αγορά. Όπως εκτιμάται, θα υπάρξουν ανακατατάξεις και στην αγορά της επικοινωνίας.
Πέρα από τις κοινές ενέργειές τους, τα τηλεοπτικά κανάλια καλούνται να αντιμετωπίσουν άμεσα και σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Στο κόκκινο βρίσκονται το Mega και ο Alpha. Πληροφορίες της «Ι» αναφέρουν ότι το Mega χρειάζεται 15 εκατομμύρια ευρώ ως το τέλος του έτους. Μετά την αδυναμία δανεισμού από ελληνική τράπεζα, και την ασυμφωνία των ισχυρών μετόχων να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, το κανάλι προσανατολίζεται σε λήψη δανείου από τράπεζα εκτός Ελλάδος. Ένα υπερατλαντικό δάνειο μπορεί να δώσει βαθιά ανάσα στη λειτουργία του, προκειμένου να μην απειληθεί η φυσιογνωμία του Mega.
Και ενώ η υπόθεση του Alter θεωρείται ήδη τελειωμένη, από τους πρωταγωνιστές της τηλεοπτικής αγοράς, ερώτημα παραμένει η στάση του πολυεθνικού ομίλου RTL για την επόμενη μέρα του Alpha. Το κανάλι θα διατηρηθεί στο τηλεοπτικό τοπίο με χαμηλό κόστος λειτουργίας, ενώ οι Γερμανοί του ομίλου περιμένουν την αλλαγή της νομοθεσίας για τα ΜΜΕ.
Πηγή: http://www.isotimia.gr/
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τη λειτουργία των επιχειρήσεων media. Η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού κλείνει, η διαφημιστική δαπάνη συνεχίζει την καθοδική πορεία της (με εξαίρεση την τηλεόραση), οι κυκλοφορίες πέφτουν.
Για τα ΜΜΕ, που βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού, τα περιθώρια κινήσεων στενεύουν. Τα σενάρια της επόμενης μέρας, κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις.
Κατάρρευση ή λουκέτο. Ήδη, σ’ αυτή τη φάση βρίσκονται αρκετές επιχειρήσεις, με προεξάρχουσες την «Ελεύθερη Τηλεόραση» του Alter, και την «Ελευθεροτυπία».
Δεύτερη εκδοχή, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με ενέσεις ρευστότητας στις επιχειρήσεις ΜΜΕ. Η επιλογή αυτή, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αποκλείστηκε από τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Οι οποίοι επιμένουν είτε στον δανεισμό είτε στην πώληση μεριδίων τους σε άλλους επιχειρηματίες, εκτός media. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Mega.
Τρίτη εκδοχή είναι η αναζήτηση κεφαλαίων από το εξωτερικό. Συμπληρωματικά, σε κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές, υπάρχουν και άλλες κινήσεις και ενέργειες. Όπως, για παράδειγμα, η επιτάχυνση των διαδικασιών για άμεσες συνέργιες και συνεργασίες ανάμεσα στις επιχειρήσεις media, κυρίως στον χώρο της τηλεοπτικής αγοράς.
Η επιμονή της κυβέρνησης, να μην θεσμοθετεί τους κανόνες για τη μετάβαση στην επόμενη φάση λειτουργίας των εταιρειών ΜΜΕ, δυσχεραίνει τις πρωτοβουλίες που λαμβάνουν οι ιδιοκτήτες των καναλιών. Περιορίζονται και οι προοπτικές συγχωνεύσεων.
Σε πρώτο πλάνο, εκ των πραγμάτων, βρίσκονται οι ενέργειες των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι σε αντίθεση με τους εκδότες στον χώρο του Τύπου, εμφανίζονται συντονισμένοι σε κοινές ενέργειες για την επόμενη μέρα στο τοπίο των media.
Η πρόσφατη κίνηση των τεσσάρων καναλιών, Mega, ANT1, Star και ΣΚΑi να ζητήσουν από τις διαφημιστικές εταιρείες εξόφληση των τιμολογίων τους εντός 4 μηνών, είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή στο τηλεοπτικό τοπίο. Με επιστολές τους σε μεγάλα διαφημιστικά media shops, οι τέσσερις σταθμοί δηλώνουν την απαίτησή τους να πληρώνονται τα τιμολόγια με επιταγές 4 μηνών. Ενώ τα τιμολόγια τοις μετρητοίς θα πρέπει να εξοφλούνται εντός ενός μηνός. Η κίνηση αυτή γίνεται μετά την κατάρρευση της Leo Burnett, που άφησε χρέη 20 εκατ. ευρώ στην τηλεόραση, αλλά προκαλεί ήδη αναταράξεις στη διαφημιστική αγορά. Όπως εκτιμάται, θα υπάρξουν ανακατατάξεις και στην αγορά της επικοινωνίας.
Πέρα από τις κοινές ενέργειές τους, τα τηλεοπτικά κανάλια καλούνται να αντιμετωπίσουν άμεσα και σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Στο κόκκινο βρίσκονται το Mega και ο Alpha. Πληροφορίες της «Ι» αναφέρουν ότι το Mega χρειάζεται 15 εκατομμύρια ευρώ ως το τέλος του έτους. Μετά την αδυναμία δανεισμού από ελληνική τράπεζα, και την ασυμφωνία των ισχυρών μετόχων να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, το κανάλι προσανατολίζεται σε λήψη δανείου από τράπεζα εκτός Ελλάδος. Ένα υπερατλαντικό δάνειο μπορεί να δώσει βαθιά ανάσα στη λειτουργία του, προκειμένου να μην απειληθεί η φυσιογνωμία του Mega.
Και ενώ η υπόθεση του Alter θεωρείται ήδη τελειωμένη, από τους πρωταγωνιστές της τηλεοπτικής αγοράς, ερώτημα παραμένει η στάση του πολυεθνικού ομίλου RTL για την επόμενη μέρα του Alpha. Το κανάλι θα διατηρηθεί στο τηλεοπτικό τοπίο με χαμηλό κόστος λειτουργίας, ενώ οι Γερμανοί του ομίλου περιμένουν την αλλαγή της νομοθεσίας για τα ΜΜΕ.
Πηγή: http://www.isotimia.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου