Αυτό είναι το συμπέρασμα από την επιστολή της ΕΔΕΕ προς τη διοίκηση της ΔΕΗ. Για το θέμα γράφει σήμερα το adversting.gr που αποκαλύπτει επιστολή στη ΔΕΗ με αίτημα να αλλάξει ο όρος του διαγωνισμού με τον οποίο ζητείται μηδενική αμοιβή από τις συμμετέχουσες εταιρείες. Το κόστος του επικοινωνιακού προγράμματος της ΔΕΗ είναι 12 εκατομμύρια ευρώ, μεγάλο ποσό για αυτή την περίοδο. Όμως η ΕΔΕΕ δεν δέχεται να λάβουν μέρος οι εταιρείες χωρίς αμοιβή.
Γιατί αυτό γινόταν στο παρελθόν με αποτέλεσμα να γιγαντωθεί η φούσκα της διαφήμισης, οι εκπτώσεις να φθάσουν το 40% και 50% και η τηλεόραση μαζί με τη διαφήμιση σήμερα να καταρρέουν.
Τα λέει και η ΕΔΕΕ με κομψό τρόπο αλλά αρκούντως αποκαλυπτικό. Οι δημόσιοι-ιδιωτικοί οργανισμοί όμως καλομαθημένοι στο παρελθόν που υπήρχαν χρήματα να μην πληρώσουν ούτε ευρώ για την καμπάνια τους, δεν έμαθαν για τη φούσκα της TV; Ούτε για το ότι τα κανάλια ζητάνε διαφημίσεις με πληρωμές ρευστού;
Γράφει η ΕΔΕΕ στην επιστολή της:
«Οι διαφημιστικές κατηγορήθηκαν για την κρίση στα ΜΜΕ και επανειλημμένα η ΕΔΕΕ έχει κληθεί να διευκρινίσει ότι η πίεση των εκπτώσεων είναι μεταφερόμενη από τους διαφημιζόμενους μέσω των διαφημιστικών προς τα ΜΜΕ προκειμένου να μειωθεί το κόστος της διαφήμισης.
Οι διαφημιστικές καταλήγουν να συμπιέζουν την αμοιβή τους σε πολύ χαμηλά επίπεδα και να την αντισταθμίσουν μέσω των επιβραβεύσεων (YEB 9,9%). Εκ του νόμου αυτό δεν αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο πελάτη.
Αυτή η συσσωρευμένη πίεση κόστους δεν είναι υγιής ούτε για τα ΜΜΕ ούτε για τις διαφημιστικές» αναφέρει η επιστολή της ΕΔΕΕ που κάνει μνεία στη διεθνή πρακτική σύμφωνα με την οποία «για να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα μιας διαφημιστικής, χρειάζεται ένα ελάχιστο ποσοστό, της τάξεως του 14%».
Η ΕΔΕΕ εκτιμά ότι η ΔΕΗ επικροτεί την κακή πρακτική της αγοράς σπρώχνοντας τη διαφημιστική να πιέσει τα ΜΜΕ προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπό τη μορφή μεγαλύτερων εκπτώσεων από ΜΜΕ προς όφελος του διαφημιζόμενου και εν τέλει να αμειφθεί για το κόστος της διαφήμισης όχι από τη ΔΕΗ, αλλά από τα ΜΜΕ μέσω των YEB.
Από την πλευρά της ΔΕΗ πάντως, διευκρινίζεται ότι ήδη εξετάζεται το παραπάνω αίτημα, όσο και μια σειρά άλλων ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί, και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται από την επόμενη εβδομάδα να προχωρήσει σε τροποποιήσεις επί της προκήρυξης και όπου χρειάζεται σε διευκρινίσεις
www.advertising.gr
Γιατί αυτό γινόταν στο παρελθόν με αποτέλεσμα να γιγαντωθεί η φούσκα της διαφήμισης, οι εκπτώσεις να φθάσουν το 40% και 50% και η τηλεόραση μαζί με τη διαφήμιση σήμερα να καταρρέουν.
Τα λέει και η ΕΔΕΕ με κομψό τρόπο αλλά αρκούντως αποκαλυπτικό. Οι δημόσιοι-ιδιωτικοί οργανισμοί όμως καλομαθημένοι στο παρελθόν που υπήρχαν χρήματα να μην πληρώσουν ούτε ευρώ για την καμπάνια τους, δεν έμαθαν για τη φούσκα της TV; Ούτε για το ότι τα κανάλια ζητάνε διαφημίσεις με πληρωμές ρευστού;
Γράφει η ΕΔΕΕ στην επιστολή της:
«Οι διαφημιστικές κατηγορήθηκαν για την κρίση στα ΜΜΕ και επανειλημμένα η ΕΔΕΕ έχει κληθεί να διευκρινίσει ότι η πίεση των εκπτώσεων είναι μεταφερόμενη από τους διαφημιζόμενους μέσω των διαφημιστικών προς τα ΜΜΕ προκειμένου να μειωθεί το κόστος της διαφήμισης.
Οι διαφημιστικές καταλήγουν να συμπιέζουν την αμοιβή τους σε πολύ χαμηλά επίπεδα και να την αντισταθμίσουν μέσω των επιβραβεύσεων (YEB 9,9%). Εκ του νόμου αυτό δεν αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο πελάτη.
Αυτή η συσσωρευμένη πίεση κόστους δεν είναι υγιής ούτε για τα ΜΜΕ ούτε για τις διαφημιστικές» αναφέρει η επιστολή της ΕΔΕΕ που κάνει μνεία στη διεθνή πρακτική σύμφωνα με την οποία «για να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα μιας διαφημιστικής, χρειάζεται ένα ελάχιστο ποσοστό, της τάξεως του 14%».
Η ΕΔΕΕ εκτιμά ότι η ΔΕΗ επικροτεί την κακή πρακτική της αγοράς σπρώχνοντας τη διαφημιστική να πιέσει τα ΜΜΕ προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπό τη μορφή μεγαλύτερων εκπτώσεων από ΜΜΕ προς όφελος του διαφημιζόμενου και εν τέλει να αμειφθεί για το κόστος της διαφήμισης όχι από τη ΔΕΗ, αλλά από τα ΜΜΕ μέσω των YEB.
Από την πλευρά της ΔΕΗ πάντως, διευκρινίζεται ότι ήδη εξετάζεται το παραπάνω αίτημα, όσο και μια σειρά άλλων ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί, και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται από την επόμενη εβδομάδα να προχωρήσει σε τροποποιήσεις επί της προκήρυξης και όπου χρειάζεται σε διευκρινίσεις
www.advertising.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου