Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Πρόθυμες και ανοιχτές σε κάθε συζήτηση για συνεργασίες ή ακόμη και συγχωνεύσεις, δηλώνουν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις με κάθε ευκαιρία. Ο δρόμος ωστόσο για την ενδο-τηλεοπτική σύμπραξη δεν είναι στρωμένος με ρόδα· αντιθέτως τα αγκάθια του ανελέητου ανταγωνισμού υπονομεύουν την διακηρυγμένη από όλους τους παίκτες, ανάγκη συνεργασίας.
Πρόσφατο παράδειγμα η κίνηση του ομίλου RTL να εφαρμόσει ένα διαφορετικό σύστημα αξιολόγησης των ποσοστών τηλεθέασης που προκάλεσε την οργή των ανταγωνιστών. Η κόντρα επιχειρήθηκε να κρατηθεί σε χαμηλούς τόνους, η «δημιουργική λογιστική» ωστόσο που χρησιμοποίησε ο Alpha με την επιμήκυνση της ζώνης του primetime κατά μία ώρα, αποκάλυψε τη σκληρή μάχη για την απορρόφηση υψηλότερων μεριδίων από τη διαφημιστική αγορά.
Στην ουσία η ομάδα του RTL επιχειρεί να παρουσιάσει μια κατηγορία τριών ισχυρών τηλεοπτικών καναλιών, δηλαδή Mega, ΑΝΤ1 και Alpha, θέτοντας τους άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς εκτός ανταγωνισμού στην πίτα της διαφήμισης. Για να επιτύχει το στόχο αυτό εμφάνισε στην κεντρική ιστοσελίδα του RTLgroup στοιχεία τηλεθέασης, σύμφωνα με τα οποία ο Alpha βρίσκεται στην πρώτη θέση επιλογής του νεανικού κοινού. Η εφαρμογή της μεθόδου αυτής ενόχλησε τους δυο ισχυρούς της τηλεοπτικής αγοράς, Mega και ΑΝΤ1.
Η επιλογή του Alpha έλαβε τον τίτλο Greekstatistics! Η εξήγηση ωστόσο είναι προφανής: αρκεί μια ματιά στα μερίδια των τριών καναλιών στην διαρκώς μειούμενη για την τηλεόραση, διαφημιστική αγορά. Ενώ Mega και ΑΝΤ1 για το 2010 απορρόφησαν το 55% της διαφημιστικής πίτας έχοντας το 36% της τηλεοπτικής επιλογής, ο Alpha παρά την αυξημένη τηλεθέαση, παρέμεινε καθηλωμένος στο 15,3%.
Η διανομή των νέων διαφημιστικών πακέτων την άνοιξη είναι ένας ικανός λόγος για να κλιμακωθεί ο ανταγωνισμός στον τηλεοπτικό κλάδο. Η εκτίμηση δε ότι η διαφήμιση στην τηλεόραση και τον μήνα Φεβρουάριο εμφανίζει πτώση κατά 27%, προκαλεί νέο πονοκέφαλο. Έτσι οι δηλώσεις του CEO του Alpha group Κρίστοφερ Μάινους ότι το κανάλι δεν θα κάνει περικοπές στο τηλεοπτικό πρόγραμμα αλλά αντιθέτως θα δώσει περισσότερα χρήματα φέτος, εντάσσονται στην επιχείρηση να διατηρηθεί μια ισχυρή παρουσία στους πίνακες τηλεθέασης.
Ο ανταγωνισμός για την εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς θέτει εμπόδια και στις συζητήσεις για το μέλλον του τηλεοπτικού κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ όλα τα κανάλια συμφωνούν πως η αγορά δεν ευνοεί την επιβίωση όλων των παικτών, επιθυμούν εντούτοις να λειτουργούν αυτόνομα, αποκλείοντας προς το παρόν τις απευθείας συγχωνεύσεις. Όπως πιστοποιείται και από την κοινή πρόταση που κατέθεσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στον αρμόδιο για τα ΜΜΕ Τ. Χυτήρη ενόψει της αναμόρφωσης του νόμου για τα ΜΜΕ, προκρίνεται η διευκόλυνση συμπράξεων και συνεργιών εντός των ομίλων media. Σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις περιλαμβάνουν τη ριζική αναθεώρηση των διατάξεων για τη συγκέντρωση ΜΜΕ εντός ενός ομίλου καθώς και την άρση των απαγορεύσεων ως προς τον χαρακτηρισμό των Μέσων «ενημερωτικών» ή «ψυχαγωγικών».
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Πρόθυμες και ανοιχτές σε κάθε συζήτηση για συνεργασίες ή ακόμη και συγχωνεύσεις, δηλώνουν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις με κάθε ευκαιρία. Ο δρόμος ωστόσο για την ενδο-τηλεοπτική σύμπραξη δεν είναι στρωμένος με ρόδα· αντιθέτως τα αγκάθια του ανελέητου ανταγωνισμού υπονομεύουν την διακηρυγμένη από όλους τους παίκτες, ανάγκη συνεργασίας.
Πρόσφατο παράδειγμα η κίνηση του ομίλου RTL να εφαρμόσει ένα διαφορετικό σύστημα αξιολόγησης των ποσοστών τηλεθέασης που προκάλεσε την οργή των ανταγωνιστών. Η κόντρα επιχειρήθηκε να κρατηθεί σε χαμηλούς τόνους, η «δημιουργική λογιστική» ωστόσο που χρησιμοποίησε ο Alpha με την επιμήκυνση της ζώνης του primetime κατά μία ώρα, αποκάλυψε τη σκληρή μάχη για την απορρόφηση υψηλότερων μεριδίων από τη διαφημιστική αγορά.
Στην ουσία η ομάδα του RTL επιχειρεί να παρουσιάσει μια κατηγορία τριών ισχυρών τηλεοπτικών καναλιών, δηλαδή Mega, ΑΝΤ1 και Alpha, θέτοντας τους άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς εκτός ανταγωνισμού στην πίτα της διαφήμισης. Για να επιτύχει το στόχο αυτό εμφάνισε στην κεντρική ιστοσελίδα του RTLgroup στοιχεία τηλεθέασης, σύμφωνα με τα οποία ο Alpha βρίσκεται στην πρώτη θέση επιλογής του νεανικού κοινού. Η εφαρμογή της μεθόδου αυτής ενόχλησε τους δυο ισχυρούς της τηλεοπτικής αγοράς, Mega και ΑΝΤ1.
Η επιλογή του Alpha έλαβε τον τίτλο Greekstatistics! Η εξήγηση ωστόσο είναι προφανής: αρκεί μια ματιά στα μερίδια των τριών καναλιών στην διαρκώς μειούμενη για την τηλεόραση, διαφημιστική αγορά. Ενώ Mega και ΑΝΤ1 για το 2010 απορρόφησαν το 55% της διαφημιστικής πίτας έχοντας το 36% της τηλεοπτικής επιλογής, ο Alpha παρά την αυξημένη τηλεθέαση, παρέμεινε καθηλωμένος στο 15,3%.
Η διανομή των νέων διαφημιστικών πακέτων την άνοιξη είναι ένας ικανός λόγος για να κλιμακωθεί ο ανταγωνισμός στον τηλεοπτικό κλάδο. Η εκτίμηση δε ότι η διαφήμιση στην τηλεόραση και τον μήνα Φεβρουάριο εμφανίζει πτώση κατά 27%, προκαλεί νέο πονοκέφαλο. Έτσι οι δηλώσεις του CEO του Alpha group Κρίστοφερ Μάινους ότι το κανάλι δεν θα κάνει περικοπές στο τηλεοπτικό πρόγραμμα αλλά αντιθέτως θα δώσει περισσότερα χρήματα φέτος, εντάσσονται στην επιχείρηση να διατηρηθεί μια ισχυρή παρουσία στους πίνακες τηλεθέασης.
Ο ανταγωνισμός για την εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς θέτει εμπόδια και στις συζητήσεις για το μέλλον του τηλεοπτικού κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ όλα τα κανάλια συμφωνούν πως η αγορά δεν ευνοεί την επιβίωση όλων των παικτών, επιθυμούν εντούτοις να λειτουργούν αυτόνομα, αποκλείοντας προς το παρόν τις απευθείας συγχωνεύσεις. Όπως πιστοποιείται και από την κοινή πρόταση που κατέθεσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στον αρμόδιο για τα ΜΜΕ Τ. Χυτήρη ενόψει της αναμόρφωσης του νόμου για τα ΜΜΕ, προκρίνεται η διευκόλυνση συμπράξεων και συνεργιών εντός των ομίλων media. Σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις περιλαμβάνουν τη ριζική αναθεώρηση των διατάξεων για τη συγκέντρωση ΜΜΕ εντός ενός ομίλου καθώς και την άρση των απαγορεύσεων ως προς τον χαρακτηρισμό των Μέσων «ενημερωτικών» ή «ψυχαγωγικών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου