Τα δύσκολα χρόνια των ελληνικών media
(αναδημοσίευση από τις Επισημάνσεις του Ad Business )
Μια πιστή «φωτογραφία» της καταρρέουσας ελληνικής οικονομίας αποτυπώνουν τα M.M.E. στην Ελλάδα (και ορισμένες διαφημιστικές). Μόνο οι υποχρεώσεις των media ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ στο σύνολό τους και τα 750 εκατ. ευρώ για 9 εισηγμένες στο Χ.Α. από τις 13, στις εποχές που εκδοτικοί όμιλοι και κανάλια παρουσίαζαν κερδοφόρες χρήσεις. Η χρηματιστηριακή αξία όλων των ομίλων ΜΜΕ έχει πέσει σε μόλις 117 εκατ. ευρώ έναντι 228 εκατ. ευρώ το 2008. Μέσα σε 3 χρόνια χάθηκαν επίσημα 3.000 θέσεις εργασίας στις εταιρείες που συνεχίζουν να λειτουργούν. Η κόλαση δεν έχει τέλος.
Ενώ λοιπόν οι μεγάλοι όμιλοι επιχειρούν να σώσουν τα ταμεία τους και οι μεσαίοι συνθλίβονται λόγω αδυναμίας να τροφοδοτήσουν τις υποχρεώσεις τους η αγορά αναμορφώνεται με νέους παίκτες να διεκδικούν κομμάτι στην πίτα. Ο Πήγασος προβαίνει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 9,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο Σταύρος Ψυχάρης δημιουργεί την Psycharis Media Company και αποκτά τις μετοχές από το Χ.Α. με δημόσια προσφορά που ολοκληρώθηκε, ενώ ακολούθησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 7,5 εκατ. ευρώ. Στην απόφαση να μπει δυναμικά στα ΜΜΕ, δημιουργώντας δικό του όμιλο (Καρφί, stadio by metro), προσανατολίζεται ο ισχυρός άνδρας της θάλασσας και του Ολυμπιακού, Β. Μαρινάκης, που εξέδωσε στις 22/9 δια του Γ. Κουρτάκη τα «Παραπολιτικά». Στόχος από τη νέα χρονιά να έχει στη διάθεσή του τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σταθμό, εντάσσοντας στο νέο όμιλο και τις εφημερίδες που ήδη κατέχει.
Τη μάχη του περιπτέρου δίνουν και δύο νέα φύλλα, η αυτοδιαχειριζόμενη «Εφημερίδα των Συντακτών» με συντακτικό δυναμικό από την «Ελευθεροτυπία» και οι «6 Μέρες» του Αντώνη Δελατόλλα. Στα περίπτερα βρίσκεται ξανά και η «Ελευθεροτυπία» από εταιρεία συμφερόντων του Χάρη Οικονομόπουλου που κατέχει ήδη το 40% της Χ.Κ.Τεγόπουλος. Κατά τα λοιπά πωλήθηκε το σήμα της «Espresso» στη «Δημοκρατικός Τύπος», ανακοινώθηκαν 45 απολύσεις στον «Ριζοσπάστη», αναστέλλει κατά τα φαινόμενα την έκδοσή του «Αδέσμευτου» ο Δ. Ρίζος, δρομολογείται εθελουσία έξοδος στην Καθημερινή, λανσαρίστηκε (19/11) η εφημερίδα «Match Reports», δημιουργήθηκε από τη «Σάρισα ΕΠΕ» η κυριακάτικη «Το Χωνί», ανέστειλε την έκδοσή της η «Ισοτιμία» και η «Παρασκευή & 13», έκλεισε η «Εξέδρα» του Μ. Ανδρουλιδάκη, ενώ στις 21 Απριλίου επανακυκλοφόρησε ο «Επενδυτής», από την «DBAS».
Το 2013 θα είναι η απόλυτα «μαύρη χρονιά» για την τηλεόραση με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγο για περαιτέρω υποχώρηση της διαφημιστικής δαπάνης στα 180 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 230 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2012. Το 2012 έβαλε λουκέτο και η τηλεόραση του «902» με απόφαση της Κ.Ε. του ΚΚΕ. Η εξέλιξη οφείλεται στο ιδιαίτερα μεγάλο κόστος λειτουργίας της με τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση.
Στις συνδρομητικές υπηρεσίες ο Όμιλος Forthnet εκτόξευσε τους πελάτες της Nova στους 370.000, αυξάνοντας τον αριθμό τους κατά 36.500 μέσα στο 2012. Σε δυναμική τροχιά έχει μπει και ο ΟΤΕ TV με 100.000 συνδρομητές.
Ο κλάδος των περιοδικών αποδεικνύεται, τόσο ευάλωτος όσο και το life style που το ματαίωσε η Ύφεση και η Κρίση μέσω της συρρικνούμενης διαφημιστικής δαπάνης (317 εκατ. ευρώ με μείωση -40% και 31% στη διαφημιστική πίτα). Τα δύο συνεχόμενα σοκ από την πτώχευση της ΙΜΑΚΟ και της Liberis Publications δεν ήταν δυνατόν να ξεπεραστούν από την ίδρυση της Alpha Editions, που ευτυχώς έσωσε τα πιο υγιή περιοδικά («7 Μέρες TV», «Τηλεκοντρόλ», «Hello!» και «ΕΓΩ») χάρις στις κινήσεις Δ. Κοντομηνά και Θ. Φιλιππόπουλου.
Πτωχός συγγενής των Μέσων, το Ραδιόφωνο, χάνει το 40% της διαφημιστικής του απορρόφησης (60 εκατ. ευρώ) με μερίδιο μόλις 5% στην «πίτα» των Μέσων. Την ίδια στιγμή οι σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, μειώνοντας τον αριθμό των 950 νόμιμων και 398 παράνομων Ρ/Σ….
(αναδημοσίευση από τις Επισημάνσεις του Ad Business )
Μια πιστή «φωτογραφία» της καταρρέουσας ελληνικής οικονομίας αποτυπώνουν τα M.M.E. στην Ελλάδα (και ορισμένες διαφημιστικές). Μόνο οι υποχρεώσεις των media ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ στο σύνολό τους και τα 750 εκατ. ευρώ για 9 εισηγμένες στο Χ.Α. από τις 13, στις εποχές που εκδοτικοί όμιλοι και κανάλια παρουσίαζαν κερδοφόρες χρήσεις. Η χρηματιστηριακή αξία όλων των ομίλων ΜΜΕ έχει πέσει σε μόλις 117 εκατ. ευρώ έναντι 228 εκατ. ευρώ το 2008. Μέσα σε 3 χρόνια χάθηκαν επίσημα 3.000 θέσεις εργασίας στις εταιρείες που συνεχίζουν να λειτουργούν. Η κόλαση δεν έχει τέλος.
Ενώ λοιπόν οι μεγάλοι όμιλοι επιχειρούν να σώσουν τα ταμεία τους και οι μεσαίοι συνθλίβονται λόγω αδυναμίας να τροφοδοτήσουν τις υποχρεώσεις τους η αγορά αναμορφώνεται με νέους παίκτες να διεκδικούν κομμάτι στην πίτα. Ο Πήγασος προβαίνει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 9,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο Σταύρος Ψυχάρης δημιουργεί την Psycharis Media Company και αποκτά τις μετοχές από το Χ.Α. με δημόσια προσφορά που ολοκληρώθηκε, ενώ ακολούθησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 7,5 εκατ. ευρώ. Στην απόφαση να μπει δυναμικά στα ΜΜΕ, δημιουργώντας δικό του όμιλο (Καρφί, stadio by metro), προσανατολίζεται ο ισχυρός άνδρας της θάλασσας και του Ολυμπιακού, Β. Μαρινάκης, που εξέδωσε στις 22/9 δια του Γ. Κουρτάκη τα «Παραπολιτικά». Στόχος από τη νέα χρονιά να έχει στη διάθεσή του τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σταθμό, εντάσσοντας στο νέο όμιλο και τις εφημερίδες που ήδη κατέχει.
Τη μάχη του περιπτέρου δίνουν και δύο νέα φύλλα, η αυτοδιαχειριζόμενη «Εφημερίδα των Συντακτών» με συντακτικό δυναμικό από την «Ελευθεροτυπία» και οι «6 Μέρες» του Αντώνη Δελατόλλα. Στα περίπτερα βρίσκεται ξανά και η «Ελευθεροτυπία» από εταιρεία συμφερόντων του Χάρη Οικονομόπουλου που κατέχει ήδη το 40% της Χ.Κ.Τεγόπουλος. Κατά τα λοιπά πωλήθηκε το σήμα της «Espresso» στη «Δημοκρατικός Τύπος», ανακοινώθηκαν 45 απολύσεις στον «Ριζοσπάστη», αναστέλλει κατά τα φαινόμενα την έκδοσή του «Αδέσμευτου» ο Δ. Ρίζος, δρομολογείται εθελουσία έξοδος στην Καθημερινή, λανσαρίστηκε (19/11) η εφημερίδα «Match Reports», δημιουργήθηκε από τη «Σάρισα ΕΠΕ» η κυριακάτικη «Το Χωνί», ανέστειλε την έκδοσή της η «Ισοτιμία» και η «Παρασκευή & 13», έκλεισε η «Εξέδρα» του Μ. Ανδρουλιδάκη, ενώ στις 21 Απριλίου επανακυκλοφόρησε ο «Επενδυτής», από την «DBAS».
Το 2013 θα είναι η απόλυτα «μαύρη χρονιά» για την τηλεόραση με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγο για περαιτέρω υποχώρηση της διαφημιστικής δαπάνης στα 180 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 230 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2012. Το 2012 έβαλε λουκέτο και η τηλεόραση του «902» με απόφαση της Κ.Ε. του ΚΚΕ. Η εξέλιξη οφείλεται στο ιδιαίτερα μεγάλο κόστος λειτουργίας της με τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση.
Στις συνδρομητικές υπηρεσίες ο Όμιλος Forthnet εκτόξευσε τους πελάτες της Nova στους 370.000, αυξάνοντας τον αριθμό τους κατά 36.500 μέσα στο 2012. Σε δυναμική τροχιά έχει μπει και ο ΟΤΕ TV με 100.000 συνδρομητές.
Ο κλάδος των περιοδικών αποδεικνύεται, τόσο ευάλωτος όσο και το life style που το ματαίωσε η Ύφεση και η Κρίση μέσω της συρρικνούμενης διαφημιστικής δαπάνης (317 εκατ. ευρώ με μείωση -40% και 31% στη διαφημιστική πίτα). Τα δύο συνεχόμενα σοκ από την πτώχευση της ΙΜΑΚΟ και της Liberis Publications δεν ήταν δυνατόν να ξεπεραστούν από την ίδρυση της Alpha Editions, που ευτυχώς έσωσε τα πιο υγιή περιοδικά («7 Μέρες TV», «Τηλεκοντρόλ», «Hello!» και «ΕΓΩ») χάρις στις κινήσεις Δ. Κοντομηνά και Θ. Φιλιππόπουλου.
Πτωχός συγγενής των Μέσων, το Ραδιόφωνο, χάνει το 40% της διαφημιστικής του απορρόφησης (60 εκατ. ευρώ) με μερίδιο μόλις 5% στην «πίτα» των Μέσων. Την ίδια στιγμή οι σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, μειώνοντας τον αριθμό των 950 νόμιμων και 398 παράνομων Ρ/Σ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου