Βλέπουμε τη ζωή στην τηλεόραση. Οι μετρήσεις πλέον αποτυπώνουν μεγάλη αύξηση του χρόνου που αφιερώνουν οι τηλεθεατές στην tv τους. Δεν λέμε για τον ανταγωνισμό, δηλαδή το μερίδιο τηλεθέασης αλλά για το πόσες συσκευές είναι πλέον ανοικτές.
Η πρώτη καταγραφή από τον Σεπτέμβριο δείχνει αυξημένα ποσοστά τηλεθέασης σε όλες τις ζώνες της ημέρας.
Στο παρακάτω ρεπορτάζ από το greektv.com στην Espresso της Κυριακής καταγράφεται η εκτίμηση πως η αυξημένη τηλεθέαση των ενημερωτικών εκπομπών οφείλεται στην οικονομική κρίση....
Η έκπληξη της σεζόν δεν είναι ο αριθμός των 3,5 εκατομμυρίων Ελλήνων που είδε «Το Νησί» στο MEGA το βράδυ της περασμένης Δευτέρας. Εκπληξη είναι τα νούμερα που γράφουν στο κοντέρ της Nielsen οι ενημερωτικές εκπομπές, οι οποίες επιλέγονται από σχεδόν διπλάσιους τηλεθεατές σε σχέση με την περυσινή τηλεοπτική σεζόν.
Το γεγονός σχολιάζεται με πολλούς τρόπους τις τελευταίες δέκα ημέρες στα κανάλια. Τα στοιχεία θεαματικότητας είναι κατηγορηματικά. Εκπομπές όπως η «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη, οι «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη, η «Ερευνα» του Παύλου Τσίμα, καταγράφουν αίφνης 600 και 900 χιλιάδες τηλεθεατές, όταν πριν από δύο χρόνια μια ενημερωτική εκπομπή βρίσκονταν στο τοπ κορυφής αν την έβλεπαν 400.000 άτομα. Αντιθέτως, τα reality show και οι εκπομπές του μεσημεριού εμφανίζουν χαμηλά ποσοστά, σε ορισμένες δε περιπτώσεις μεγάλη πτώση στους αριθμούς επιλογής του κοινού.
Η εκτίμηση πως ο «κόσμος κουράστηκε να βλέπει τέτοια προγράμματα» παραμένει μια άποψη χωρίς απόδειξη. Τα νούμερα και οι αριθμοί αποτυπώνουν μια δεύτερη εκτίμηση που έγινε λίγο πριν από το καλοκαίρι. Λόγω της οικονομικής κρίσης, θα αυξηθεί η καθημερινή τηλεθέαση. Η εκτίμηση επισημοποιήθηκε με τα αποτελέσματα της έρευνας της Eurodata, που υπολόγισε με βάση τα στοιχεία της παγκόσμιας τηλεθέασης το 2009 ότι φέτος θα διαπιστωθεί έκρηξη στον όγκο του τηλεοπτικού κοινού που θα αναζητήσει δωρεάν ενημέρωση, ψυχαγωγία και διασκέδαση.
Οι πρώτες εβδομάδες προβολής των νέων προγραμμάτων στα τηλεοπτικά κανάλια καταγράφουν τεράστια αύξηση στην ημερήσια τηλεθέαση μέσου λεπτού. Με βάση την καθημερινή μέτρηση της Nielsen, η ζώνη prime time (από τις 9.00 ώς τις 11.30 το βράδυ) συγκέντρωνε κατά μέσο όρο το 40% ως 42% του ελληνικού πληθυσμού. Τέσσερις στους δέκα Έλληνες δηλαδή άνοιγαν την τηλεόρασή τους εκείνες τις ώρες μοιράζοντας τις επιλογές τους ανάμεσα στις εκπομπές και σόου. Σήμερα, μπροστά στη μικρή οθόνη κάθονται καθημερινά 4,7 εκατομμύρια Έλληνες. Ειδικότερα, το βράδυ της προβολής της σειράς «Το Νησί», τηλεόραση έβλεπε το 57,7% του πληθυσμού! Νούμερο που παλαιότερα εμφανιζόταν σε εξαιρετικά τηλεοπτικά event, όπως η Eurovision ή ο τελικός αγώνας ποδοσφαίρου της Εθνικής μας ομάδας.
Εξίσου αυξημένα είναι τα ποσοστά τηλεθέασης μέσου λεπτού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στην πρωινή ζώνη 7.00 ώς 10.00 πέρυσι έβλεπε τηλεόραση 1,1 εκατ. τηλεθεατές, σήμερα φθάνουμε στο 1,4 εκατ. Το απόγευμα η μέση ημερήσια τηλεθέαση φθάνει τα τρία εκατ. άτομα, από το ποσοστό 25% σημειώνεται ποσοστό έως και 30%. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος στον αριθμό τηλεθεατών στη ζώνη των τηλεοπτικών ειδήσεων. Πέρυσι τον Μάιο, περίπου τρία εκατομμύρια άτομα έβλεπαν τα δελτία των 8.00 μ.μ., ενώ τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου το κοινό έφθασε ως και τα 3,8 εκατομμύρια άτομα! Ακόμη μεγαλύτερη εμφανίζεται η άνοδος στη ζώνη prime time και λίγο αργότερα ώς και μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα. Από το ποσοστό 40% ως 42%, η μέση τηλεθέαση της ζώνης αγγίζει πλέον το 47% σε μέσο όρο και φθάνει το 50% για κάποιες ώρες. Πρακτικά, ένας στους δύο Έλληνες περνάει το βράδυ του με την TV.
Τα νούμερα δείχνουν την αύξηση της... πίτας στην τηλεθέαση. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των καναλιών για το ποιο θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι θα συνεχιστεί. Μέχρι στιγμής όμως κερδίζουν την... πίτα οι ελληνικές σειρές και οι ενημερωτικές εκπομπές. Η εξήγηση δεν είναι δύσκολη. Πρόκειται για τα άτομα που δεν βγαίνουν τόσο συχνά από το σπίτι τους λόγω της οικονομικής κρίσης, άτομα που δεν έβλεπαν τηλεόραση πέρυσι και φέτος ανοίγουν την TV.
(αναδημοσίευση από greektv.com, Espresso Κυριακής 17 Οκτωβρίου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου