Το πολύ καλά ενημερωμένο περιοδικό του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) "Ενδιάμεασα" στο νέο τεύχος του δημοσιεύει από το www.obs.coe.net τα αποτελέσματα των 12 μεγαλύτερων ομίλων ΜΜΕ στην Ευρώπη. Το συμπέρασμα είναι ότι η βιομηχανία επέστρεψε στην κερδοφορία. Αυτά στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα η διαφήμιση για τον Σεπτέμβριο έπεσε κατά 41% και τα κανάλια φοβούνται ότι τον Οκτώβριο θα υπάρξει νέα πτώση της τάξης του 35%.
Τα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια ανακάμπτουν στην Ευρώπη
(αναδημοσίευση από το Ενδιάμεσα)
Πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο, δείχνουν ότι σταδιακά οι μεγάλοι τηλεοπτικοί όμιλοι στη Γηραιά Ήπειρο αρχίζουν να αφήνουν πίσω τα αποτελέσματα της δεινής οικονομικής κρίσης. Η ανάλυση των ενοποιημένων ισολογισμών των θυγατρικών των 12 μεγαλύτερων ιδιωτικών τηλεοπτικών ομίλων για το πρώτο μισό του 2010 δείχνει σημαντική άνοδο στο επίπεδο των εσόδων. Ο συνολικός της τζίρος έφθασε τα 17,6 δις ευρώ, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009 ήταν 16,1 δις. Κατ’ ουσίαν ο τζίρος έφθασε στα προκρίσης επίπεδα αφού ακριβώς σ’ αυτό το ποσό (17,6 δις ευρώ) ανέρχετο τα έσοδα του α’ εξαμήνου του 2008. Μάλιστα, στον υπολογισμό των εσόδων δεν λαμβάνεται υπόψη ο τζίρος του βρετανικού καναλιού Channel Five καθώς το τελευταίο πουλήθηκε από τον γερμανικό όμιλο RTL Group, τον Ιούνιο του 2010. Εάν υπολογιζόταν κι ο τζίρος, η αύξηση εσόδων θα ήταν της τάξης του 10% έναντι του 2009.
Σε γενικές γραμμές, τα κανάλια εκείνα που εξαρτώνται περισσότερο από τις διαφημίσεις τα κατάφεραν καλύτερα από τα αντίστοιχα που βασίζονται τις συνδρομές. Κι αυτό διότι η διαφημιστική δαπάνη σε όλη την Ευρώπη μπορεί να καταβαραθρώθηκε το 2009, αλλά τις αρχές του 2010 διαφαίνεται μια σημαντική ανάκαμψη. Αυτή πιστοποιείται από τα υψηλά ποσοστά αύξησης εσόδων που παρουσιάζουν ο πολωνικός όμιλος TVN (18,9%), ο ιταλικός Mediaset (16,7%) και ο γαλλικός TF1 (13,7%), ακολουθούμενοι από το βρετανικό ITVGroup (8,6%). Eπίσης, στη λογική περικοπής κόστους, παρατηρήθηκαν και πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων τις η προαναφερθείσα πώληση του Channel Five ή η πώληση από την εταιρία του Ρ. Μέρντοχ του μεγαλύτερου βουλγαρικού καναλιού
BTV. Από την άλλη, τα συνδρομητικά τηλεοπτικά κανάλια, παρά το γεγονός ότι το 2009 τα είχαν καταφέρει καλύτερα από εκείνα που βασίζονται στα διαφημιστικά έσοδα, δεν ξεκίνησαν το 2010 το ίδιο ελπιδοφόρα. Εξαίρεση αποτελεί το βρετανικό BskyB, το οποίο σημείωσε αύξηση 10,2% με συνολικά έσοδα 5,9 δις £ για το φορολογικό έτος 2009/2010. Αντίθετα όμιλοι, όπως ο ισπανικός Prisa είδαν τα έσοδα τους να κάνουν «βουτιά» εμφανίζοντας πτώση 12,8% στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Και ο γαλλικός όμιλος Vivendi και ο γερμανικός Sky Deutschland παρουσίασαν μεν άνοδο του τζίρου (3,1% και 1,6% αντίστοιχα) η οποία, ωστόσο, ήταν υποπολλαπλάσια της αντίστοιχης που είχαν παρουσιάσει το προηγού-
μενο έτος.
Πηγή : www.obs.coe.int__
Ενοποιημένα διαχειριστικά έσοδα σε εκατομμύρια ευρώ (τρέχουσες τιμές)
Εταιρία Χώρα 2008
1ο εξαμ. 2009 1ο εξαμ. 2010 1ο εξαμ. 2010 / 2009
British Sky Broadcasting Ltd. Ην. Βασ 3.151,0 3,231,4 3,721,1 15,2%
RTL Group Λουξ. 2.864,0 2.588,0 2,661,0 2,8%
Vivendi Groupe Γαλ. 2.254,0 2.258,0 2327,0 3,1%
Gruppo Mediaset Ιταλ. 2.247,3 1.951,7 2.277,8 16,7%
ProSiebenSat.1 Media AG Γερμ. 1.530,9 1.320,9 1.419,0 7,4%
Groupe TF1 Γαλ. 1.363,5 1.130,1 1. 285,0 13,7%
ITV plc Ην. Βασ 1.302,6 1.065,0 1.208,5 13,5%
Prisa Ισπαν. 1.165,8 986,7 860,1 - 12,8%
Modern Times Group Σουηδ. 671, 6 640,0 776,2 21,3%
Sky Deutschland AG Γερμ. 483,1 463,3 470,9 1,6%
TVN Πολ. 284,6 226,3 289,7 28,0%
C.E.M. Enterprises Βερμουδ. 339,7 225,9 281,5 24,6%
Σύνολο 17.658,2 16.087,3 17.577,7 9,3%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου