Πανικός επικρατεί στα τμήματα μάρκετινγκ και διαφήμισης στο σύνολο των ΜΜΕ, εντύπων και ηλεκτρονικών. Η πληροφορία ότι ο ΔΟΛ θα απολύσει το μισό προσωπικό από εκεί, κάνει το γύρο των Μέσων και η ανησυχία είναι έκδηλη. Και αυτό γιατί και σε όλα έντυπα γίνεται ακριβώς το ίδιο πράγμα. Στον Πήγασο, στην ΙΜΑΚΟ, στις εκδόσεις Λυμπέρη, στον ΑΝΤ1, ακόμη και στην ΕΡΤ συζητάνε για τις επικείμενες απομακρύνσεις εργαζομένων από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση το επόμενο διάστημα. Το ερώτημα που θέτουν οι εργαζόμενοι είναι "μα, πως θα βγεί η δουλειά τους; δεν ενδιαφέρονται για τα έσοδα;".
Νομίζω πως συμβαίνει κάτι αντίστοιχο με τους τεχνικούς της τηλεόρασης. Τα κανάλια απέλυσαν το μεγαλύτερο μέρος του δυναμικού τους, δηλαδή κόσμο που εργάζονταν με μισθολόγιο και συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τώρα καλύπτουν τις ανάγκες τους με εξωτερικά συνεργεία και "εργολάβους" έργου. Στα εξωτερικά συνεργεία όμως δεν ισχύουν συμβάσεις, άντε να πληρωθεί ο τεχνικός με το κομμάτι ή με δελτίο παροχής. Και φυσικά ο μισθός είναι της τάξης των 600 και 800 ευρώ. Τα ίδια γίνονται και στους δημοσιογράφους εδώ και πολύ καιρό.
Τα ΜΜΕ τώρα φαίνεται πως θέλουν να απαλλαγούν από τα εσωτερικά τμήματα διαφήμισης και μάρκετινγκ για να αναθέσουν το "έργο" των εσόδων σε εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι θα αμείβονται με εξαιρετικά χαμηλότερα ποσά και θα έχουν ποσοστά επί των διαφημίσεων. Το μοντέλο φαντάζει εφιαλτικό και πολύ ...αμερικάνικο. Όσο για τους δημοσιογράφους, πολλοί θεωρούν ακόμη πως θα σωθούν σε αυτή τον Τιτανικό. Η αλήθεια είναι ότι απλώς βρίσκονται, ακόμη, έξω από την επιφάνεια του νερού, λίγο πριν το καράβι βουλιάξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου