Χειρότερο πρόγραμμα παρά την αυξημένη τηλεθέαση
Η συρρίκνωση της τηλεοπτικής αγοράς υποβιβάζει άμεσα το επίπεδο των τηλεοπτικών προγραμμάτων. Τη στιγμή που όλες οι έρευνες πιστοποιούν άνοδο της τηλεθέασης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, η τηλεόραση χαμηλώνει ακόμη περισσότερο τα στάνταρντ στην ποιότητα των προγραμμάτων της, κόβοντας επενδύσεις από την παραγωγή τηλεοπτικού θεάματος.
Οι περικοπές που αποφασίστηκαν για τη νέα τηλεοπτική σεζόν σε πρωτότυπο πρόγραμμα είναι σαρωτικές. Συνολικά στα ιδιωτικά κανάλια η μείωση επενδύσεων για προγράμματα ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ μόνο για το Α΄ εξάμηνο του έτους.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κρατική τηλεόραση της ΕΡΤ η οποία μείωσε τη δαπάνη προγράμματος κατά 12 εκατ. ευρώ. Η ελληνική πρωτότυπη παραγωγή ελπίζει πλέον μόνο στα κονδύλια της ΕΡΤ για ντοκιμαντέρ και εκπομπές τα οποία εγκρίνονται αυτές τις μέρες από το ΔΣ της εταιρείας. Τα οικονομικά στοιχεία για την εξάμηνη χρήση στους τρεις ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς αποτυπώνουν τη γκρίζα περίοδο της τηλεόρασης.
Οι ζημιές προ φόρων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010 έχουν ως εξής: στο Mega στα 2,931 εκατ. ευρώ, στο Alter στα 6.149 εκατ. ευρώ και στον Alpha (σύμφωνα με τα στοιχεία του RTL group) στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Ζημιογόνος εκτιμάται και η οικονομική χρήση του ΑΝΤ1 παρά την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων. Η τηλεοπτική αγορά σύμφωνα με το RTL group εμφανίζει απώλειες κατά 10,6% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η απώλεια είναι μεγαλύτερη για το Star κατά 26,7% κι ακολουθεί το Mega κατά 16,1% ενώ ο Alpha χάνει από τα διαφημιστικά έσοδα 1,1%. Μόνο ο ΑΝΤ1 εμφανίζει αύξηση εσόδων 4,8%. Οι μειώσεις στις δαπάνες προγράμματος είναι ο βασικός άξονας στον οποίο κινούνται οι άνθρωποι της τηλεόρασης τη νέα σεζόν.
Αυτή χαρακτηρίζεται από χαμηλού κόστους ριάλιτι ή τάλεντ σόου καθώς και από ξένες εκπομπές ή σειρές. Οι (ακριβοί) ηθοποιοί και παρουσιαστές έχουν ήδη αντικατασταθεί με αναγνωρίσιμους σε ρόλους διαγωνιζομένων στα σόου ή με υποψήφια ταλέντα που συρρέουν κατά χιλιάδες για μια θέση στα ριάλιτι σόου, όπως το Big brother, το XFactor ή το Nexttopmodel. Υπ’ αυτές τις συνθήκες δεν είναι τυχαία η αύξηση των συνδρομητών κατά τουλάχιστον 30.000 νοικοκυριά που ανακοίνωσε η Nova για το πρώτο εξάμηνο του 2010. Το τηλεοπτικό θέαμα θα προσφέρεται πλέον με συνδρομή και όποιοι αντέχουν οικονομικά θα έχουν πρόσβαση στις σειρές της αμερικανικής και της ευρωπαϊκής αγοράς, στις νέες ταινίες αλλά και στο αθλητικό θέαμα.
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία, 4 Σεπτεμβρίου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου