Άργησαν αλλά τελικά κατάφεραν στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ να συμφωνήσουν (κατά πλειοψηφία βέβαια) πως πρέπει πρώτα να γίνει έκτακτη γενική συνέλευση των μελών του ΕΔΟΕΑΠ και μετά να αποφασισθεί η προκήρυξη εκλογών για την ανάδειξη νέου ΔΣ. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται ο αιφνιδιασμός του ΔΣ του οργανισμού που παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με μοναδική επιλογή να γίνουν γενική συνέλευση και εκλογές μαζί ως τις 27 Φεβρουαρίου.
ΕΣΗΕΜΘ και ΕΠΗΕΑ την έλαβαν αβασάνιστα την απόφαση, στην ΕΣΗΕΑ βασανίστηκαν λίγο περισσότερο. Σε αναμονή της επίσημης απόφασης του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ διαβάζουμε τη γνωμοδότηση του νομικού της ένωσης Λάζαρου Μπελίτση. (αναρτήθηκε στον Ασύνταχτο Τύπο). Αναδημοσιεύουμε επίσης το ρεπορτάζ του Ασύνταχτου για τις fast track διαδικασίες στη Θεσσαλονίκη, όπου σήμερα έληγαν(!) οι ημερομηνίες για την κατάθεση των υποψηφιοτήτων για το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ. Έτσι με γρήγορες διαδικασίες θα ξεχάσουμε: Το χαμό που έγινε στη γ.σ του Ιουνίου για τα αποθεματικά του ταμείου. Τις κυβερνητικές ευθύνες και αυτές των πάσης φύσεως λομπιστών για τα λεφτά των ταμείων μας που καταλήγουν στις βαθιές τσέπες των τοκογλύφων δανειστών της χώρας. Τις ευθύνες όσων ετοιμάζονται να ιδιωτικοποιήσουν το ταμείο υγείας ή να το κλείσουν.
Ολόκληρη η γνωμοδότηση Μπελίτση :
Θέμα: Παραίτηση 5 μελών ΔΣ ΕΔΟΕΑΠ.
1. Ότι αφορά την εκλογή διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ ρυθμίζεται από τα άρθρα 15, 22, και 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ σε συνδυασμό και με τις για το αυτό θέμα διατάξεις των Καταστατικών των οικείων Ενώσεων από τα μέλη των οποίων εκλέγεται το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ .
2. Το Καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. 58120/Ν της 16/24 Δεκ 1968(ΦΕΚ β’ 724) απόφαση του Προέδρου Κυβερνήσεως και του Υπουργού Προεδρίας. Ως εκ τούτου οι διατάξεις του Καταστατικού έχουν ισχύ νόμου και είναι υποχρεωτικές και δεσμευτικές έναντι πάντων.
3. Προκειμένου περί παραιτήσεως μελών του ΔΣ η παρ. 3 του άρθρου 15 ορίζει ότι «ΙΙΙ. Επί παραιτήσει πέντε μελών του διοικητικού συμβουλίου, ή ταυτοχρόνου παραιτήσεως του Προέδρου και του Αντιπροέδρου, το Διοικητικόν Συμβούλιον θεωρείται ως συνολικώς παραιτηθέν, αι δε Ενώσεις υποχρεούνται εις σύγκλησιν Γενικής Συνελεύσεως εντός 15 ημερών, δια την ανάδειξιν νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Μέχρι της εκλογής του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, το παλαιόν εξακολουθεί να ασκή τα καθήκοντά του» .
Το πρώτο ζήτημα που δημιουργείται είναι εάν στην περίπτωση αυτή, δηλαδή της εκλογής νέου ΔΣ μετά από παραίτηση των μελών του προηγουμένου ΔΣ, αν ισχύουν αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ που αφορά τις αρχαιρεσίες. Η γνώμη μου είναι ότι ισχύουν εκτός από την παρ. 1, η οποία αναφέρεται στον καθορισμό της ημερομηνίας εκλογικής ΓΣ από το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ. Και τούτο διότι κατά την παρ. 3 του άρθρου 15 οι Ενώσεις «υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» με τον χρονικό περιορισμό ότι η σύγκλιση αυτή πρέπει να γίνει εντός 15 ημερών από της παραιτήσεως του ΔΣ.
Το δεύτερο ζήτημα που γεννάται είναι εάν εντός του 15νθημέρου πρέπει να γίνουν και οι εκλογές. Η άποψη μου είναι ότι εφόσον κατά τα λοιπά, δηλαδή ότι αφορά αυτήν καθ’ εαυτή την ΓΣ (χρόνος, απαρτία κλπ), εφαρμόζονται οι διατάξεις του Καταστατικού της Ένωσης το οποίο στο άρθρο 27 ορίζει ότι οι αποφάσεις στα θέματα της ημερησίας διάταξης λαμβάνονται την ίδια ημέρα που πραγματοποιείται ή συνεχίζεται η ΓΣ εκτός εάν η ΓΣ αποφασίσει να γίνει η ψηφοφορία άλλη ημέρα πάντως 5 εργάσιμες ημέρες από το τέλος της συζητήσεως. Ως εκ τούτου φρονώ ότι εντός του 15νθημέρου πρέπει να οριστεί η ΓΣ η οποία μπορεί να ορίσει την ημερομηνία αρχαιρεσιών και πέρα του 15νθημέρου και πέραν των 5 εργασίμων ημερών από του τέλους της ΓΣ. Ως προς το τελευταίο τούτο συνάγεται από την παρ. 3 του άρθρου 28 του Καταστατικού της ΕΣΗΕΑ κατά την οποία οι υποψηφιότητες υποβάλλονται γραπτά στην Γραμματεία της Ένωσης 5 πλήρεις ημέρες πριν από τις αρχαιρεσίες και διαβιβάζονται στην Εφορευτική Επιτροπή η οποία ανακηρύσσει τους υποψηφίου και γνωστοποιεί τον κατάλογό τους καθώς και το προγραμμάτων αρχαιρεσιών». Είναι φανερό ότι εάν θεωρηθεί ότι οι αρχαιρεσίες πρέπει να γίνουν εντός 5 ημερών από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 28 είναι δυνατό να εφαρμοστεί.
Εάν γίνει δεκτή, όπως εγώ υποστηρίζω, η άποψη ότι η ΓΣ μεν συγκαλείται εντός του 15νθημέρου αλλά οι εκλογές μπορεί να οριστούν και πέραν του 5νθημέρου από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ γεννάτε το ερώτημα του εάν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος εντός του οποίου πρέπει να οριστούν οι εκλογές από τη ΓΣ. Το Καταστατικό δεν ορίζει τίποτε περί αυτού.
Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα θα πρέπει να προηγηθεί η απάντηση στο ερώτημα εάν οι εκλογές πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα δηλαδή την ίδια ημερομηνία από όλες τις Ενώσεις. Και επ’ αυτού υπάρχει κενό στο Καταστατικού του ΕΔΟΕΠ, διότι και εάν εφαρμοστεί η διάταξη της πα. 1 του άρθρου 26 – πράγμα το ποίο αρνούμαι- και πάλι ομιλεί για κοινή ημερομηνία ΓΣ και όχι εκλογών. Από καμία διάταξη του Καταστατικού, λοιπόν, δεν προκύπτει ότι πρέπει να οριστεί κοινή ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών πλην όμως είναι αναγκαίος ο κατόπιν συνεννοήσεως των τεσσάρων Ενώσεων ορισμός κοινής ημέρας διεξαγωγής αρχαιρεσιών – όπως μέχρι σήμερα συνέβαινε – για να αποφευχθεί ο όποιος επηρεασμός κατά την εκλογή των μελών του ΔΣ.
Αφού λοιπόν θα πρέπει να είναι κοινή η ημερομηνία των εκλογών δεν μπορεί η ημερομηνία που θα ορίσει η ΓΣ της ΕΣΗΕΑ να είναι διαφορετική από εκείνη που θα οριστεί από τις ΓΣ των άλλων Ενώσεων. Σε κάθε όμως περίπτωση η ημερομηνία της εκλογής θα πρέπει να οριστεί εντός ευλόγου χρόνου από τη λήξη των συζητήσεων της ΓΣ.
3. Εφόσον κατ’ άρθρο 15 παρ. 3 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ «οι Ενώσεις υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» η ΓΣ έχει τον χαρακτήρα της έκτακτης ΓΣ. Σύμφωνα δε με τα άρθρα 26 παρ. 3, 4 και 5 « 3. Για την τακτική ή έκτακτη Γενική Συνέλευση ειδοποιείται κάθε μέλος χωριστά και η σχετική πρόσκληση δημοσιεύεται σε δύο τουλάχιστον πρωινές και δύο απογευματινές εφημερίδες. Οι προσκλήσεις στέλλονται και οι δημοσιεύσεις γίνονται επτά (7) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση. Στις προσκλήσεις αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα και η ώρα της Συνελεύσεως… 4. Η Γενική Συνέλευση, τακτική ή έκτακτη, βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόν το 1/3 των τακτικών μελών πού έχουν πληρώσει τις συνδρομές του προηγούμενου χρόνου. 5. Αν δεν υπάρχει απαρτία, το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί με την ίδια διαδικασία τη Γενική Συνέλευση σε νέα συνεδρίαση με τα ίδια θέματα μέσα σε 10 ημέρες, οπότε για την απαρτία είναι αρκετή ή παρουσία τού 1/4 των τακτικών μελών. …. Όταν πρόκειται για έκτακτη Γενική Συνέλευση, όπως εν προκειμένω, δεν γίνει απαρτία στη δεύτερη συνεδρίαση, ματαιώνεται η Συνέλευση.»
Για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, στην περίπτωση μάλιστα που απαιτείται μεγάλος αριθμός μελών (για την απαρτία της συνέλευσης) κατ’ οικονομία μπορεί να οριστεί ημέρα ΓΣ με θέμα εκλογές ούτως ώστε, οι ψηφίσαντες να ληφθούν υπόψη και για τη συγκρότηση της απαρτίας. Εάν όμως οι ψηφίσαντες δεν αποτελούν τον αριθμό της απαρτίας τότε η ψηφοφορία είναι άκυρη και θεωρείται ως μη γενόμενη.
4. Στην περίπτωση που μία από τις ενώσεις δεν προκηρύξει ΓΣ ή δεν έχει απαρτία για να προχωρήσει σε ψηφοφορία (περίπτωση μη συμπληρώσεως 1/4 στη δεύτερη προσπάθεια σύγκλισης ΓΣ τότε ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων των ΓΣ των άλλων Ενώσεων υπάρχει αδυναμία εκλογής ΔΣ και συγκροτήσεώς του. Οπότε το οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος μπορεί να προσφύγει στο Δικαστήριο ζητώντας το διορισμό προσωρινής διοίκησης, προτείνοντας και τα πρόσωπα. Στη δίκη μπορεί να παρέμβει οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος προτείνοντας άλλα πρόσωπα και ο Δικαστής θα επιλέξει. Η προσωρινή διοίκηση έχει αποκλειστικό σκοπό την διενέργεια αρχαιρεσιών.
Λάζαρος Μπελίτσης
Και το ρεπορτάζ του "Ασύνταχτου"
Επιχειρούν με fast track εκλογές να κλείσουν την μαύρη τρύπα του ΕΔΟΕΑΠ
ΕΣΗΕΜΘ και ΕΠΗΕΑ την έλαβαν αβασάνιστα την απόφαση, στην ΕΣΗΕΑ βασανίστηκαν λίγο περισσότερο. Σε αναμονή της επίσημης απόφασης του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ διαβάζουμε τη γνωμοδότηση του νομικού της ένωσης Λάζαρου Μπελίτση. (αναρτήθηκε στον Ασύνταχτο Τύπο). Αναδημοσιεύουμε επίσης το ρεπορτάζ του Ασύνταχτου για τις fast track διαδικασίες στη Θεσσαλονίκη, όπου σήμερα έληγαν(!) οι ημερομηνίες για την κατάθεση των υποψηφιοτήτων για το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ. Έτσι με γρήγορες διαδικασίες θα ξεχάσουμε: Το χαμό που έγινε στη γ.σ του Ιουνίου για τα αποθεματικά του ταμείου. Τις κυβερνητικές ευθύνες και αυτές των πάσης φύσεως λομπιστών για τα λεφτά των ταμείων μας που καταλήγουν στις βαθιές τσέπες των τοκογλύφων δανειστών της χώρας. Τις ευθύνες όσων ετοιμάζονται να ιδιωτικοποιήσουν το ταμείο υγείας ή να το κλείσουν.
Ολόκληρη η γνωμοδότηση Μπελίτση :
Θέμα: Παραίτηση 5 μελών ΔΣ ΕΔΟΕΑΠ.
1. Ότι αφορά την εκλογή διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ ρυθμίζεται από τα άρθρα 15, 22, και 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ σε συνδυασμό και με τις για το αυτό θέμα διατάξεις των Καταστατικών των οικείων Ενώσεων από τα μέλη των οποίων εκλέγεται το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ .
2. Το Καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. 58120/Ν της 16/24 Δεκ 1968(ΦΕΚ β’ 724) απόφαση του Προέδρου Κυβερνήσεως και του Υπουργού Προεδρίας. Ως εκ τούτου οι διατάξεις του Καταστατικού έχουν ισχύ νόμου και είναι υποχρεωτικές και δεσμευτικές έναντι πάντων.
3. Προκειμένου περί παραιτήσεως μελών του ΔΣ η παρ. 3 του άρθρου 15 ορίζει ότι «ΙΙΙ. Επί παραιτήσει πέντε μελών του διοικητικού συμβουλίου, ή ταυτοχρόνου παραιτήσεως του Προέδρου και του Αντιπροέδρου, το Διοικητικόν Συμβούλιον θεωρείται ως συνολικώς παραιτηθέν, αι δε Ενώσεις υποχρεούνται εις σύγκλησιν Γενικής Συνελεύσεως εντός 15 ημερών, δια την ανάδειξιν νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Μέχρι της εκλογής του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, το παλαιόν εξακολουθεί να ασκή τα καθήκοντά του» .
Το πρώτο ζήτημα που δημιουργείται είναι εάν στην περίπτωση αυτή, δηλαδή της εκλογής νέου ΔΣ μετά από παραίτηση των μελών του προηγουμένου ΔΣ, αν ισχύουν αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 26 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ που αφορά τις αρχαιρεσίες. Η γνώμη μου είναι ότι ισχύουν εκτός από την παρ. 1, η οποία αναφέρεται στον καθορισμό της ημερομηνίας εκλογικής ΓΣ από το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ. Και τούτο διότι κατά την παρ. 3 του άρθρου 15 οι Ενώσεις «υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» με τον χρονικό περιορισμό ότι η σύγκλιση αυτή πρέπει να γίνει εντός 15 ημερών από της παραιτήσεως του ΔΣ.
Το δεύτερο ζήτημα που γεννάται είναι εάν εντός του 15νθημέρου πρέπει να γίνουν και οι εκλογές. Η άποψη μου είναι ότι εφόσον κατά τα λοιπά, δηλαδή ότι αφορά αυτήν καθ’ εαυτή την ΓΣ (χρόνος, απαρτία κλπ), εφαρμόζονται οι διατάξεις του Καταστατικού της Ένωσης το οποίο στο άρθρο 27 ορίζει ότι οι αποφάσεις στα θέματα της ημερησίας διάταξης λαμβάνονται την ίδια ημέρα που πραγματοποιείται ή συνεχίζεται η ΓΣ εκτός εάν η ΓΣ αποφασίσει να γίνει η ψηφοφορία άλλη ημέρα πάντως 5 εργάσιμες ημέρες από το τέλος της συζητήσεως. Ως εκ τούτου φρονώ ότι εντός του 15νθημέρου πρέπει να οριστεί η ΓΣ η οποία μπορεί να ορίσει την ημερομηνία αρχαιρεσιών και πέρα του 15νθημέρου και πέραν των 5 εργασίμων ημερών από του τέλους της ΓΣ. Ως προς το τελευταίο τούτο συνάγεται από την παρ. 3 του άρθρου 28 του Καταστατικού της ΕΣΗΕΑ κατά την οποία οι υποψηφιότητες υποβάλλονται γραπτά στην Γραμματεία της Ένωσης 5 πλήρεις ημέρες πριν από τις αρχαιρεσίες και διαβιβάζονται στην Εφορευτική Επιτροπή η οποία ανακηρύσσει τους υποψηφίου και γνωστοποιεί τον κατάλογό τους καθώς και το προγραμμάτων αρχαιρεσιών». Είναι φανερό ότι εάν θεωρηθεί ότι οι αρχαιρεσίες πρέπει να γίνουν εντός 5 ημερών από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 28 είναι δυνατό να εφαρμοστεί.
Εάν γίνει δεκτή, όπως εγώ υποστηρίζω, η άποψη ότι η ΓΣ μεν συγκαλείται εντός του 15νθημέρου αλλά οι εκλογές μπορεί να οριστούν και πέραν του 5νθημέρου από το πέρας των συζητήσεων της ΓΣ γεννάτε το ερώτημα του εάν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος εντός του οποίου πρέπει να οριστούν οι εκλογές από τη ΓΣ. Το Καταστατικό δεν ορίζει τίποτε περί αυτού.
Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα θα πρέπει να προηγηθεί η απάντηση στο ερώτημα εάν οι εκλογές πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα δηλαδή την ίδια ημερομηνία από όλες τις Ενώσεις. Και επ’ αυτού υπάρχει κενό στο Καταστατικού του ΕΔΟΕΠ, διότι και εάν εφαρμοστεί η διάταξη της πα. 1 του άρθρου 26 – πράγμα το ποίο αρνούμαι- και πάλι ομιλεί για κοινή ημερομηνία ΓΣ και όχι εκλογών. Από καμία διάταξη του Καταστατικού, λοιπόν, δεν προκύπτει ότι πρέπει να οριστεί κοινή ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών πλην όμως είναι αναγκαίος ο κατόπιν συνεννοήσεως των τεσσάρων Ενώσεων ορισμός κοινής ημέρας διεξαγωγής αρχαιρεσιών – όπως μέχρι σήμερα συνέβαινε – για να αποφευχθεί ο όποιος επηρεασμός κατά την εκλογή των μελών του ΔΣ.
Αφού λοιπόν θα πρέπει να είναι κοινή η ημερομηνία των εκλογών δεν μπορεί η ημερομηνία που θα ορίσει η ΓΣ της ΕΣΗΕΑ να είναι διαφορετική από εκείνη που θα οριστεί από τις ΓΣ των άλλων Ενώσεων. Σε κάθε όμως περίπτωση η ημερομηνία της εκλογής θα πρέπει να οριστεί εντός ευλόγου χρόνου από τη λήξη των συζητήσεων της ΓΣ.
3. Εφόσον κατ’ άρθρο 15 παρ. 3 του Καταστατικού του ΕΔΟΕΑΠ «οι Ενώσεις υποχρεούνται στη σύγκλιση ΓΣ» η ΓΣ έχει τον χαρακτήρα της έκτακτης ΓΣ. Σύμφωνα δε με τα άρθρα 26 παρ. 3, 4 και 5 « 3. Για την τακτική ή έκτακτη Γενική Συνέλευση ειδοποιείται κάθε μέλος χωριστά και η σχετική πρόσκληση δημοσιεύεται σε δύο τουλάχιστον πρωινές και δύο απογευματινές εφημερίδες. Οι προσκλήσεις στέλλονται και οι δημοσιεύσεις γίνονται επτά (7) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη Γενική Συνέλευση. Στις προσκλήσεις αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα και η ώρα της Συνελεύσεως… 4. Η Γενική Συνέλευση, τακτική ή έκτακτη, βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόν το 1/3 των τακτικών μελών πού έχουν πληρώσει τις συνδρομές του προηγούμενου χρόνου. 5. Αν δεν υπάρχει απαρτία, το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί με την ίδια διαδικασία τη Γενική Συνέλευση σε νέα συνεδρίαση με τα ίδια θέματα μέσα σε 10 ημέρες, οπότε για την απαρτία είναι αρκετή ή παρουσία τού 1/4 των τακτικών μελών. …. Όταν πρόκειται για έκτακτη Γενική Συνέλευση, όπως εν προκειμένω, δεν γίνει απαρτία στη δεύτερη συνεδρίαση, ματαιώνεται η Συνέλευση.»
Για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, στην περίπτωση μάλιστα που απαιτείται μεγάλος αριθμός μελών (για την απαρτία της συνέλευσης) κατ’ οικονομία μπορεί να οριστεί ημέρα ΓΣ με θέμα εκλογές ούτως ώστε, οι ψηφίσαντες να ληφθούν υπόψη και για τη συγκρότηση της απαρτίας. Εάν όμως οι ψηφίσαντες δεν αποτελούν τον αριθμό της απαρτίας τότε η ψηφοφορία είναι άκυρη και θεωρείται ως μη γενόμενη.
4. Στην περίπτωση που μία από τις ενώσεις δεν προκηρύξει ΓΣ ή δεν έχει απαρτία για να προχωρήσει σε ψηφοφορία (περίπτωση μη συμπληρώσεως 1/4 στη δεύτερη προσπάθεια σύγκλισης ΓΣ τότε ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων των ΓΣ των άλλων Ενώσεων υπάρχει αδυναμία εκλογής ΔΣ και συγκροτήσεώς του. Οπότε το οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος μπορεί να προσφύγει στο Δικαστήριο ζητώντας το διορισμό προσωρινής διοίκησης, προτείνοντας και τα πρόσωπα. Στη δίκη μπορεί να παρέμβει οποιοδήποτε μέλος – μέτοχος προτείνοντας άλλα πρόσωπα και ο Δικαστής θα επιλέξει. Η προσωρινή διοίκηση έχει αποκλειστικό σκοπό την διενέργεια αρχαιρεσιών.
Λάζαρος Μπελίτσης
Και το ρεπορτάζ του "Ασύνταχτου"
Επιχειρούν με fast track εκλογές να κλείσουν την μαύρη τρύπα του ΕΔΟΕΑΠ
το μεγάλο φαγοπότι με τα αποθεματικά του ΕΔΟΕΑΠ, επιχειρούν να κλείσει ο κύκλος της φαρσοκωμωδίας που λέγεται διοίκηση- διαχείριση ΕΔΟΕΑΠ με fast track εκλογικές διαδικασίες. Προηγήθηκε βέβαια η συντονισμένη και μεθοδευμένη παραίτηση 5 μελών της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ προκειμένου εκβιαστικά και ασυντόνιστα ο κλάδος να οδηγηθεί σε εκλογές.
Προφανώς για τους εγκεφάλους αυτής της μεθόδευσης υπάρχουν λόγοι να μη γίνει η εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση που προβλέπεται από το καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ. Προφανώς κάποιοι δεν θέλουν να ανοίξει ένας νέος κύκλος αναμόχλευσης της υπόθεσης. Κάτι φοβούνται και δεν θέλουν τον ανοιχτό και δημόσιο διάλογο, την κριτική και τα δημόσια ερωτήματα. Τι κρύβουν και γιατί κρύβονται; Προφανώς κάτι γίνεται και στο παρασκήνιο έχουν ξεκινήσει σούρτα – φέρτα με κλειστές συναντήσεις όπως το περασμένο Σάββατο (το βραδάκι…) στην ΕΣΗΕΑ στην οποία συμμετείχανστελέχη της ΕΣΗΕΑ του ΕΔΟΕΑΠ και του ΕΤΑΠ. Είναι ξεκάθαρο ότι μέσα από αυτό το μπάχαλο προσπαθούν να νομιμοποιήσουν τα πεπραγμένα της Σπανοπούλου του Νεστορίδη και των άλλων μελών της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ χωρίς να δοθεί χρόνος στα μέλη να ασχοληθούν με τα θέματα.
Εμείς καταψηφίσαμε στο δ.σ. της ΕΣΗΕΜΘ την πρόταση για διενέργεια εκλογών για τον ΕΔΟΕΑΠ με το απλό σκεπτικό ότι δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μία εκβιαστική διαδικασία που αποκλείει την διαφάνεια και τον δημόσιο κοινωνικό έλεγχο.Προτείναμε η ΕΣΗΕΜΘ να κάνει εκλογές για τον ΕΔΟΕΑΠ αφού υπάρξει συνεννόηση και συντονισμός με τις άλλες Ενώσεις και την ΠΟΕΣΥ ώστε να διασφαλισθεί η διενέργεια της γενικής συνέλευσης όλων των μελών του ΕΔΟΕΑΠ. Η πλειοψηφία του δ.σ. της ΕΣΗΕΜΘ παρότι δέχθηκε την αναγκαιότητα της Γ.Σ αποφάσισε εκλογές στις 27 Φεβρουαρίου 2013,, υποστηρίζοντας, (όπως είπε και ο ίδιος ο Βοιτσίδης) ότι σε έκτακτες εκλογές δεν απαιτείται εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ. Επικαλέσθηκαν και σχετική γνωμοδότηση του Μπελίτση. Αλήθεια τι ισχύει; Εμείς μάθαμε ότι αυτό δεν ισχύει; Πως το καταστατικό αναφέρει επί λέξει ότι πριν από τις εκλογές πρέπει να γίνει Γ.Σ. Δηλαδή μετά την παραίτηση μέσα σε 15 ημέρες πρέπει να γίνει γενική συνέλευση και μετά να ορισθεί η εκλογική διαδικασία.
Η απάντηση μας ήταν ότι η γενική συνέλευση είναι απαραίτητη ώστε να υπάρξει ενημέρωση για τα πεπραγμένα της απερχόμενης διοίκησης, να δοθούν στοιχεία για την κατάσταση του ΕΔΟΕΑΠ, να ακουσθούν θέσεις και απόψεις, να πει ο καθένας τι έχει στο κεφάλι του τέλος πάντων και οι συνάδελφοι να γνωρίζουν γιατί θα πάνε να ψηφίσουν, τι θα ψηφίσουν, ποιόν να ψηφίσουν και τι λέει αυτός που θέτει υποψηφιότητα και θέλει να διαχειρισθεί τις τύχες του φορέα.
Επιπρόσθετα υπάρχει και το θέμα των εισφορών. Εκ των πραγμάτων οι εκλογές οδηγούνται σε τραγέλαφο καθώς μόνο 50 μέλη είναι οικονομικώς τακτοποιημένα για την περσινή χρονιά και μπορούν να ψηφίσουν. Η απόφαση να δοθεί η δυνατότητα στους ανέργους και σε όσους είναι σε επίσχεση να ψηφίσου με 40 ευρώ δεν σώζει την κατάσταση. Επι της ουσίας οδηγούν την ΕΣΗΕΜΘ σε μία εκλογική διαδικασία με περιορισμένο εκλογικό σώμα που δεν θα νομιμοποιεί κανένα αποτέλεσμα.
Σήμερα στις 3μμ λήγει η προθεσμία για την υποβολή υποψηφιοτήτων. Έχουμε ισχυρές επιφυλάξεις για το εγχείρημα και το θεωρούμε εν πολλοίς φιάσκο. Οι εκλογές αυτές πρέπει να αναβληθούν και να πραγματοποιηθούν αφού γίνει γενική συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ και αφού υπάρξει επαρκής χρόνος για την ενημέρωση γύρω από την οικονομική κατάσταση και την πορεία του Ταμείου.
Ταμεία και Ενώσεις των Συντακτών και όχι των εγκάθετων και των γραφειοκρατών
Προφανώς για τους εγκεφάλους αυτής της μεθόδευσης υπάρχουν λόγοι να μη γίνει η εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση που προβλέπεται από το καταστατικό του ΕΔΟΕΑΠ. Προφανώς κάποιοι δεν θέλουν να ανοίξει ένας νέος κύκλος αναμόχλευσης της υπόθεσης. Κάτι φοβούνται και δεν θέλουν τον ανοιχτό και δημόσιο διάλογο, την κριτική και τα δημόσια ερωτήματα. Τι κρύβουν και γιατί κρύβονται; Προφανώς κάτι γίνεται και στο παρασκήνιο έχουν ξεκινήσει σούρτα – φέρτα με κλειστές συναντήσεις όπως το περασμένο Σάββατο (το βραδάκι…) στην ΕΣΗΕΑ στην οποία συμμετείχανστελέχη της ΕΣΗΕΑ του ΕΔΟΕΑΠ και του ΕΤΑΠ. Είναι ξεκάθαρο ότι μέσα από αυτό το μπάχαλο προσπαθούν να νομιμοποιήσουν τα πεπραγμένα της Σπανοπούλου του Νεστορίδη και των άλλων μελών της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ χωρίς να δοθεί χρόνος στα μέλη να ασχοληθούν με τα θέματα.
Εμείς καταψηφίσαμε στο δ.σ. της ΕΣΗΕΜΘ την πρόταση για διενέργεια εκλογών για τον ΕΔΟΕΑΠ με το απλό σκεπτικό ότι δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μία εκβιαστική διαδικασία που αποκλείει την διαφάνεια και τον δημόσιο κοινωνικό έλεγχο.Προτείναμε η ΕΣΗΕΜΘ να κάνει εκλογές για τον ΕΔΟΕΑΠ αφού υπάρξει συνεννόηση και συντονισμός με τις άλλες Ενώσεις και την ΠΟΕΣΥ ώστε να διασφαλισθεί η διενέργεια της γενικής συνέλευσης όλων των μελών του ΕΔΟΕΑΠ. Η πλειοψηφία του δ.σ. της ΕΣΗΕΜΘ παρότι δέχθηκε την αναγκαιότητα της Γ.Σ αποφάσισε εκλογές στις 27 Φεβρουαρίου 2013,, υποστηρίζοντας, (όπως είπε και ο ίδιος ο Βοιτσίδης) ότι σε έκτακτες εκλογές δεν απαιτείται εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ. Επικαλέσθηκαν και σχετική γνωμοδότηση του Μπελίτση. Αλήθεια τι ισχύει; Εμείς μάθαμε ότι αυτό δεν ισχύει; Πως το καταστατικό αναφέρει επί λέξει ότι πριν από τις εκλογές πρέπει να γίνει Γ.Σ. Δηλαδή μετά την παραίτηση μέσα σε 15 ημέρες πρέπει να γίνει γενική συνέλευση και μετά να ορισθεί η εκλογική διαδικασία.
Η απάντηση μας ήταν ότι η γενική συνέλευση είναι απαραίτητη ώστε να υπάρξει ενημέρωση για τα πεπραγμένα της απερχόμενης διοίκησης, να δοθούν στοιχεία για την κατάσταση του ΕΔΟΕΑΠ, να ακουσθούν θέσεις και απόψεις, να πει ο καθένας τι έχει στο κεφάλι του τέλος πάντων και οι συνάδελφοι να γνωρίζουν γιατί θα πάνε να ψηφίσουν, τι θα ψηφίσουν, ποιόν να ψηφίσουν και τι λέει αυτός που θέτει υποψηφιότητα και θέλει να διαχειρισθεί τις τύχες του φορέα.
Επιπρόσθετα υπάρχει και το θέμα των εισφορών. Εκ των πραγμάτων οι εκλογές οδηγούνται σε τραγέλαφο καθώς μόνο 50 μέλη είναι οικονομικώς τακτοποιημένα για την περσινή χρονιά και μπορούν να ψηφίσουν. Η απόφαση να δοθεί η δυνατότητα στους ανέργους και σε όσους είναι σε επίσχεση να ψηφίσου με 40 ευρώ δεν σώζει την κατάσταση. Επι της ουσίας οδηγούν την ΕΣΗΕΜΘ σε μία εκλογική διαδικασία με περιορισμένο εκλογικό σώμα που δεν θα νομιμοποιεί κανένα αποτέλεσμα.
Σήμερα στις 3μμ λήγει η προθεσμία για την υποβολή υποψηφιοτήτων. Έχουμε ισχυρές επιφυλάξεις για το εγχείρημα και το θεωρούμε εν πολλοίς φιάσκο. Οι εκλογές αυτές πρέπει να αναβληθούν και να πραγματοποιηθούν αφού γίνει γενική συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ και αφού υπάρξει επαρκής χρόνος για την ενημέρωση γύρω από την οικονομική κατάσταση και την πορεία του Ταμείου.
Ταμεία και Ενώσεις των Συντακτών και όχι των εγκάθετων και των γραφειοκρατών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου