(αναδημοσίευση από το mediaproject)
Χωρίς τις δεσμεύσεις που απαιτούσε η τρόϊκα και η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις τηλεοπτικές συχνότητες, τις άδειες και το ψηφιακό μέρισμα, ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο αφού η σχετική «δέσμευση» του οδικού χάρτη που είχε συμφωνηθεί μετά από τροποποιήσεις στο μνημόνιο 3, δεν κατατέθηκε στη Βουλή!
Δείγμα της ισχύος που έχει έναντι της τρόϊκας και των τοποτηρητών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το εκδοτικό διαπλεκόμενο κατεστημένο της χώρας. Κατά πληροφορίες η διαπραγμάτευση γίνεται για το πότε θα είναι έτοιμα τα τηλεοπτικά κανάλια να περάσουν στην ψηφιακή εποχή, πόσο θα είναι το κόστος της ψηφιακής μετάβασης και φυσικά πως και πόσες τηλεοπτικές άδειες θα δοθούν. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια η Επίτροπος της Κομισιόν Νόϊλ Κρόις πριν μόλις μερικούς μήνες είχε συμπεριλάβει την Ελλάδα στις χώρες που καθυστερούν την ψηφιακή μετάβαση και είχε απαιτήσει προς χάριν ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να δοθούν οι συχνότητες στα UHF στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Στο προσχέδιο του μνημονίου 3 που κατατέθηκε στα αρμόδια υπουργείο για τις τηλεοπτικές συχνότητες, αναφέρονταν συγκεκριμένα βήματα που θα έπρεπε να γίνουν. Λαμβανόταν δε υπόψη ή τα στελέχη της τρόϊκας είχαν υπόψη τους πως στον προϋπολογισμού του 2012 υπήρχε στόχος για έσοδα 300 εκατ. ευρώ από την πώληση του «ψηφιακού μερίσματος» στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ο στόχος αυτός περιλαμβανόταν ως «δέσμευση» της Ελλάδας στο μνημόνιο 2. Στο προσχέδιο του μνημονίου 3 έγιναν σημαντικές αλλαγές τόσο στις ημερομηνίες που πρέπει να τηρήσει η Ελλάδα για την απελευθέρωση των συχνοτήτων όσο και για τις τηλεοπτικές άδειες. Είχε μάλιστα μπει αστερίσκος πως μόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να αλλάξει τις ημερομηνίες για τη δημοπράτηση του ψηφιακού μερίσματος κατόπιν αιτήσεως της χώρας!
Η ψήφιση του νόμου δείχνει πως και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδέχεται τις απαιτήσεις των καναλαρχών. Και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας βεβαίως που είχαν αρμοδίως ενημερώσει πως δεν τους ενδιαφέρουν οι επενδύσεις στο ψηφιακό μέρισμα(τις τηλεοπτικές συχνότητες που θα απελευθερωθούν για την περίφημη ψηφιακή οικονομία της Ε.Ε) και ούτε έχουν να πληρώσουν χρήματα για αυτές.
Έτσι το κεφάλαιο «6.2» του μνημονίου στις δράσεις του υπουργείου Ανάπτυξης πετάχτηκε στα παρασκήνια για περαιτέρω επαφές και διαπραγματεύσεις.
Δεν υπάρχει καμία θεσμική δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει την ψηφιακή μετάβαση, ούτε να ανακοινώσει δημόσια διαβούλευση για το ψηφιακό μέρισμα τον Δεκέμβριο του 2012 και φυσικά ούτε να καταθέσει νόμο για την ψηφιακή τηλεόραση και τους όρους τηλεοπτικής αδειοδότησης το β΄3μηνο του 2013, όπως προέβλεπε ο περίφημος «Οδικός χάρτης». Αντιθέτως το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται ήδη να καταθέσει αίτημα στην Κομισιόν για να πάρει η χώρα παράταση στη δημοπράτηση του ψηφιακού μερίσματος για τις κινητές εμπορικές υπηρεσίες. Αίτημα για το οποίο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα αναπνεύσουν με ανακούφιση.
Όσο για την τηλεοπτική αδειοδότηση, αυτή παραμένει πεισματικά ένα κλειστό κεφάλαιο συζήτησης ανάμεσα στο ελληνικό πολιτικό και εκδοτικό σύστημα.
Ματίνα Παπ.
Δείγμα της ισχύος που έχει έναντι της τρόϊκας και των τοποτηρητών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το εκδοτικό διαπλεκόμενο κατεστημένο της χώρας. Κατά πληροφορίες η διαπραγμάτευση γίνεται για το πότε θα είναι έτοιμα τα τηλεοπτικά κανάλια να περάσουν στην ψηφιακή εποχή, πόσο θα είναι το κόστος της ψηφιακής μετάβασης και φυσικά πως και πόσες τηλεοπτικές άδειες θα δοθούν. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια η Επίτροπος της Κομισιόν Νόϊλ Κρόις πριν μόλις μερικούς μήνες είχε συμπεριλάβει την Ελλάδα στις χώρες που καθυστερούν την ψηφιακή μετάβαση και είχε απαιτήσει προς χάριν ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να δοθούν οι συχνότητες στα UHF στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Στο προσχέδιο του μνημονίου 3 που κατατέθηκε στα αρμόδια υπουργείο για τις τηλεοπτικές συχνότητες, αναφέρονταν συγκεκριμένα βήματα που θα έπρεπε να γίνουν. Λαμβανόταν δε υπόψη ή τα στελέχη της τρόϊκας είχαν υπόψη τους πως στον προϋπολογισμού του 2012 υπήρχε στόχος για έσοδα 300 εκατ. ευρώ από την πώληση του «ψηφιακού μερίσματος» στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ο στόχος αυτός περιλαμβανόταν ως «δέσμευση» της Ελλάδας στο μνημόνιο 2. Στο προσχέδιο του μνημονίου 3 έγιναν σημαντικές αλλαγές τόσο στις ημερομηνίες που πρέπει να τηρήσει η Ελλάδα για την απελευθέρωση των συχνοτήτων όσο και για τις τηλεοπτικές άδειες. Είχε μάλιστα μπει αστερίσκος πως μόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να αλλάξει τις ημερομηνίες για τη δημοπράτηση του ψηφιακού μερίσματος κατόπιν αιτήσεως της χώρας!
Η ψήφιση του νόμου δείχνει πως και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδέχεται τις απαιτήσεις των καναλαρχών. Και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας βεβαίως που είχαν αρμοδίως ενημερώσει πως δεν τους ενδιαφέρουν οι επενδύσεις στο ψηφιακό μέρισμα(τις τηλεοπτικές συχνότητες που θα απελευθερωθούν για την περίφημη ψηφιακή οικονομία της Ε.Ε) και ούτε έχουν να πληρώσουν χρήματα για αυτές.
Έτσι το κεφάλαιο «6.2» του μνημονίου στις δράσεις του υπουργείου Ανάπτυξης πετάχτηκε στα παρασκήνια για περαιτέρω επαφές και διαπραγματεύσεις.
Δεν υπάρχει καμία θεσμική δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει την ψηφιακή μετάβαση, ούτε να ανακοινώσει δημόσια διαβούλευση για το ψηφιακό μέρισμα τον Δεκέμβριο του 2012 και φυσικά ούτε να καταθέσει νόμο για την ψηφιακή τηλεόραση και τους όρους τηλεοπτικής αδειοδότησης το β΄3μηνο του 2013, όπως προέβλεπε ο περίφημος «Οδικός χάρτης». Αντιθέτως το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται ήδη να καταθέσει αίτημα στην Κομισιόν για να πάρει η χώρα παράταση στη δημοπράτηση του ψηφιακού μερίσματος για τις κινητές εμπορικές υπηρεσίες. Αίτημα για το οποίο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα αναπνεύσουν με ανακούφιση.
Όσο για την τηλεοπτική αδειοδότηση, αυτή παραμένει πεισματικά ένα κλειστό κεφάλαιο συζήτησης ανάμεσα στο ελληνικό πολιτικό και εκδοτικό σύστημα.
Ματίνα Παπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου