mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Η ΤV μεγάλη πλατεία για πολιτικές συγκεντρώσεις

Μια απέραντη προεκλογική συγκέντρωση στην TV

Της Μ.Παπαχριστούδη

Η τηλεόραση αναδεικνύεται μεγάλος πρωταγωνιστής των νέων εκλογών της 17ης Ιούνη, ταυτόχρονα και σε θέρετρο σφοδρής σύγκρουσης για το ρόλο και το χαρακτήρα των ΜΜΕ την κρίσιμη αυτή περίοδο.
Το έναυσμα έχει ήδη δοθεί και πιστοποιείται καταρχήν από τα ποσοστά και τα νούμερα της προεκλογικής κάλυψης της 6ης Μαΐου. Περισσότερες από 400 απευθείας συνδέσεις στα σημεία των πολιτικών διεργασιών εντός και εκτός Βουλής σε δύο εβδομάδες, περισσότερες από 100 ώρες πολιτικής προεκλογικής ενημέρωσης ανά τηλεοπτικό σταθμό -εκτός της βραδιάς των εκλογών- περίπου 4 εκατομμύρια τηλεθεατές οι συμμετέχοντες στις «συγκεντρώσεις» των κεντρικών δελτίων ειδήσεων την περασμένη εβδομάδα.
Η ποσοτική αύξηση στη διείσδυση του Μέσου που αναδείχθηκε σε προνομιακή πλατφόρμα για την εκπομπή των πολιτικών μηνυμάτων και διλημμάτων στους πολίτες, συνοδεύεται από ποιοτικά χαρακτηριστικά, καθώς τα κανάλια κρίνονται καθημερινά για τη στάση και την κατεύθυνση που δίνουν μέσω των κεντρικών δελτίων ειδήσεων. Το πρώτο σε τηλεθέαση κανάλι, το Mega, μπορεί να εμφανίζεται «κερδισμένο» στους αριθμούς των μετρήσεων θεαματικότητας, απέκτησε ωστόσο τον χαρακτηρισμό του «στρατευμένου» και «ενσωματωμένου» Μέσου στο μπλοκ των υπέρ του μνημονίου πολιτικών κομμάτων. Η υπέρμετρη, εκτός των δημοσιογραφικών ορίων, αντιπαράθεση με το «νικητή» της 6ης Μαΐου, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα, προκαλεί αντιδράσεις. Με αποκορύφωμα τη διοργάνωση μέσω των social media, συγκέντρωσης διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του καναλιού στην οδό Μεσογείων.
Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό είναι το άλμα της κρατικής τηλεόρασης της ΝΕΤ, άλμα που εκφράστηκε τόσο σε ποσοστά τηλεθέασης όσο και στην παραγωγή πολιτικής ειδησεογραφίας. Κατά την κρατική τηλεόραση οι δείκτες θεαματικότητας παρουσιάζουν άνοδο κατά 30%. Το γεγονός αυτό ήρε τις όποιες αναστολές εκφράστηκαν στο ραδιομέγαρο για τη μετατροπή της ΝΕΤ σε αμιγώς ενημερωτικό κανάλι, με συνεχόμενο ροή στην κάλυψη των πολιτικών γεγονότων.
Επιλογή που θα κορυφωθεί την τελευταία εβδομάδα πριν από την 17η Ιουνίου. Στο ίδιο μοτίβο κινείται η τηλεόραση του ΣΚΑΙ, παρά τα πενιχρά κέρδη που καταγράφει στις μετρήσεις τηλεθέασης. Το τρίτο κανάλι που αποφάσισε να κάνει στροφή στην πολιτική συνεχόμενη ενημέρωση είναι ο Alpha. Αφήνοντας στην άκρη την επιλογή για μείωση του κόστους λειτουργίας του σταθμού, ενεργοποιεί τις πρωινές βάρδιες βγάζοντας στον αέρα πολιτική ενημερωτική εκπομπή με τον Νίκο Μάνεση. Και καθημερινά το βράδυ εντάσσεται επίσης πολιτική εκπομπή. Τα τρία παραπάνω κανάλια, μαζί με τους μικρούς σταθμούς στην Αττική, όπως το Κοntra και το Extra, έχουν το δικό τους μερίδιο και αυξημένη συμμετοχή στην ενημέρωση κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Στον αντίποδα του τριπόλου συνεχούς ενημέρωσης τα δύο πρώτα σε τηλεθέαση κανάλια, το Mega και ο ΑΝΤ1, διατηρούν χωρίς μεγάλες αλλαγές το ισχύον πρόγραμμά τους. Η κάλυψη των πολιτικών γεγονότων γίνεται από τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές και τα δελτία ειδήσεων.
Την επομένη της ορκωμοσίας της υπηρεσιακής κυβέρνησης στην τηλεόραση ξαναστήνουν τα στούντιο για την υποδοχή των υποψηφίων. Για τα επτά καταρχήν κόμματα της Βουλής, τα οποία και θα λάβουν ποσοστιαία το χρόνο εμφάνισής τους στην TV.
Σε αναμονή είναι και η έκδοση της υπουργικής απόφασης τόσο για την τηλεοπτική κατανομή του χρόνου στα κόμματα που θα κατέλθουν στις εκλογές της 17ης Ιούνη, όσο και για το δωρεάν διαφημιστικό χρόνο στην τηλεόραση. Αυτή τη φορά η κατανομή στα κόμματα είναι διαφορετική. ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ θα λάβουν τον περισσότερο χρόνο, ενώ το ΠΑΣΟΚ, άλλοτε κυρίαρχο στην ενημέρωση της τηλεόρασης, θα περιοριστεί στην τρίτη θέση, λίγο παραπάνω από τους «Ανεξάρτητους Έλληνες» του Πάνου Καμμένου. Θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα αποτυπωθεί η κατανομή του τηλεοπτικού χρόνου στη ΝΔ, αν κατέλθει ενωμένη με τα άλλα, εκτός Βουλής κόμματα, όπως τη «Δημοκρατική Συμμαχία» μετά την επιστροφή της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη. Κατά εκτιμήσεις, το ποσό που θα διατεθεί για τη διαφήμιση θα είναι μειωμένο, σε σχέση με το ποσό των 2,5 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκε τον Απρίλιο έως και τις εκλογές της 6ης Μαΐου.

(αναδημοσίευση από Ισοτιμία της Κυριακής)

Δεν υπάρχουν σχόλια: