mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Τύπος: Δραστικές περικοπές, καμία επένδυση

Της Αγγέλας Νταρζάνου
(αναδημοσίευση από την Αυγή της Κυριακής)

 Όσο οι εκδότες στην Ελλάδα περικόπτουν δαπάνες με κάθε τρόπο σε βάρος της ύλης των εφημερίδων τους, ο καθένας στο «χωράφι» του και στην αντίληψη «ο σώζων εαυτόν σωθήτω», οι εκδότες σε όλο τον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αξιοποιήσουν τις νέες ψηφιακές δυνατότητες όσο το «χαρτί» στο περίπτερο αποδυναμώνεται. Η αξιοποίηση των on line εκδόσεων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, στη χώρα μας, όταν υπάρχει δυναμική για διαφημιστική απορρόφηση από το ιντερνετικό περιεχόμενο.
Στην Ευρώπη η συνολική online διαφημιστική δαπάνη άγγιξε τα 17,7 δισ. ευρώ το 2010 (γύρω στο 20% της συνολικής αγοράς διαφήμισης) παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 15,4%, την ίδια στιγμή που η δαπάνη για τη συνολική διαφημιστική αγορά στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 5%. Η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%, περιλαμβανομένων των social media, video και mobile. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και τη Ρωσία (27%).
 Στη χώρα μας, η αύξηση της online display διαφημιστικής δαπάνης εκτιμάται από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, 25% παρά την κρίση, σύμφωνα με το ΙΑΒ Hellas. Στο 9μηνο του 2011 άγγιξε τα 57 εκατ. ευρώ και δεν αποκλείεται να φτάσει ώς το τέλος του έτους τα 74 εκατομμύρια, σε 24 online publishers που εκπροσωπούν εμπορικά περισσότερα από 150 websites του ελληνικού Internet. Σε μια δύσκολη χρονιά, όπου οι διαφημιστικές επενδύσεις στα παραδοσιακά Μέσα υποχωρούν (40% σε δύο χρόνια σε πραγματικές τιμές), το display παρουσιάζει, για τους πρώτους 9 μήνες του 2011, άνοδο 27%. Ποιοι διαφημίζονται; Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών είναι πρώτος, με μερίδιο περίπου 25% της συνολικής δαπάνης, ενώ και ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών δυναμώνει το μερίδιό του, στο 18%. Περισσότερο έντονη στις αρχές του έτους ήταν η παρουσία των χρηματοοικονομικών προϊόντων.

 Η ισχύς εν τη ενώσει στη Σλοβενία και Σλοβακία Εντυπωσιακή είναι η πρωτοβουλία οκτώ ανταγωνιζόμενων εκδοτικών ομίλων στη Σλοβενία, που εκδίδουν 11 εφημερίδες. Από κοινού θα συμμετάσχουν σε μια κοινή ιντερνετική πύλη επί πληρωμή, ονόματι «Piano Media». Η πύλη θα περιλαμβάνει όλες τις κύριες εφημερίδες της χώρας, ενώ οι αναγνώστες θα πληρώνουν συνδρομή για να έχουν πρόσβαση στο υλικό των ψηφιακών εκδόσεων όλων των εφημερίδων που συμμετέχουν στην ιντερνετική πύλη, που σχεδιάζεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο. Με τον τρόπο αυτό οι εκδότες στη Σλοβενία κατορθώνουν αφ' ενός να προστατεύουν το περιεχόμενό τους από το copy/paste διαφόρων "ενημερωτικών" sites ή blogs αφ' ετέρου και να εξασφαλίζουν ένα επιπλέον έσοδο.
 Το σχέδιο έχει ως πρότυπο παρόμοιο πρόγραμμα "Piano Media" που υλοποιήθηκε στη Σλοβακία από τον Απρίλιο του 2011, με πρωτοβουλία του επικεφαλής μιας εταιρείας διαχείρισης ιντερνετικής διαφήμισης (M. Vass) από κοινού με τον πρώην εκδότη του μεγαλύτερου ειδησεογραφικού πόρταλ (T. Bella). Οι δυο τους, μετά από έρευνα, εφάρμοσαν ένα σύστημα ανάμεσα σε μικρο -πληρωμή και συνδρομή και κατόρθωσαν να πάρουν μαζί τους την εκδοτική βιομηχανία, περιλαμβανομένων των εννέα κύριων εκδοτικών συγκροτημάτων στη Σλοβακία.
 Οι αναγνώστες πληρώνουν συνδρομή εβδομαδιαία, μηνιαία ή σε ετήσια βάση και λαμβάνουν πλήρη και απεριόριστη πρόσβαση στο περιεχόμενο όλων των συμμετεχόντων μέσων μαζικής ενημέρωσης. Τα έσοδα δεν υπολογίζονται με βάση τον αριθμό των "κλικ" πάνω στα δημοσιεύματα, αλλά με βάση τον συνολικό χρόνο που ξοδεύει ο χρήστης στον χώρο μιας εφημερίδας.
 Αυτό ενθαρρύνει τους εκδότες να ανεβάζουν ολοκληρωμένα ρεπορτάζ και καλύτερο περιεχόμενο, παρά φανταχτερούς τίτλους. "Κερδίζουμε κάποια χρήματα, που είναι καλύτερα από το τίποτα", υποστηρίζει αρχισυντάκτης μεγάλης εφημερίδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: