mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Πριν τη λειτουργία της Δ.Τ, στήθηκε το καθεστώς αδιαφάνειας

Το ThePressProject αποκαλύπτει σήμερα ένα πλέγμα σχέσεων της ΔΤ με την ιδιωτική εταιρεία Telmaco για την προμήθεια εξοπλισμού που σπάει κάθε ρεκόρ αδιαφάνειας, ένα καθεστώς που έρχεται να προστεθεί στην αλυσίδα παρατυπιών που συνοδεύουν την ίδρυση του (παρα)κρατικού φορέα ραδιοτηλεόρασης.
Του Κώστα Εφήμερου

«Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τα ελλείμματα και να βγούμε από την κρίση δεν μπορούμε να ανεχόμαστε θύλακες αδιαφάνειας και δημόσιας σπατάλης. Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης. Και αυτό τελειώνει σήμερα…»
Με αυτά τα λόγια ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου ανακοινώνει την 11η Ιουνίου το κλείσιμο της ΕΡΤ. 96 ημέρες μετά -και ενώ οι εργαζόμενοι της την κρατάνε ακόμη ανοιχτή- στους τηλεοπτικούς δέκτες την θέση των καναλιών της ΕΡΤ έχει πάρει πλέον ένα και μοναδικό κανάλι με το όνομα «Δημόσια Τηλεόραση».Πώς τα πηγαίνει άραγε το νέο κανάλι στους τομείς της διαφάνειας και της σπατάλης;

Ο υφυπουργός εκθέτει την εταιρία

Όλοι οι ειδικοί απορούσαν πού βρήκε η ΔΤ τον broadcast εξοπλισμό ψηφιακής μετάδοσης που απαιτείται για τη μετάδοση του τηλεοπτικού σήματος. Η απάντηση ακούει στο όνομα TELMACO, εταιρία προμήθειας ηλεκτρονικού εξοπλισμού που, σύμφωνα με τη Διαύγεια, είχε εισπράξει από την ΕΡΤ περισσότερα από 760.000 ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΡΡ, αυτή ακριβώς η εταιρία φροντίζει έναντι υψηλών ανταλλαγμάτων να καλύψει τα κενά της ΔΤ. Τα φορτηγά της εταιρίας στις εγκαταστάσεις της ΔΤ αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα. Ακόμα πιο κραυγαλέα είναι η παρουσία του επί χρόνια είτε στενού συνεργάτη είτε υπαλλήλου της TELMACO, Κώστα Στεργιάδη, που συμμετέχει στην παραγωγή της ΔΤ.



Το ΤΡΡ επικοινώνησε με τον Βασίλη Κυριαζή, γενικό διευθυντή της Telmaco, ο οποίος αρνήθηκε «οποιαδήποτε σχέση της εταιρίας του με την ΔΤ». Ο Γκίκας Μάναλης, Ειδικός διαχειρσιτής για την εκκαθάριση της ΕΡΤ, απέφυγε να απαντήσει σε σχετική ερώτησή μας με email, το ίδιο και το υπουργείο Οικονομικών που είναι τυπικά ιδιοκτήτης της ΔΤ. Τελικά τους ισχυρισμούς της TELMACO διέψευσε ο ίδιος ο υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης Παντελής Καψής, ο οποίος σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΤΡΡ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας λέγοντας: «Εξ όσων γνωρίζω, η ΔΤ έχει νοικιάσει μηχανήματα από την Telmaco».

Πάντως, στη Διαύγεια δεν εμφανίζονται πληρωμές του υπουργείου Οικονομικών ή της ΔΤ, ούτε προς την TELMACO ούτε προς άλλη εταιρία. Είναι άγνωστο από ποια κονδύλια προέρχονται τα δημόσια χρήματα που σπαταλά μέχρι τώρα η ΔΤ για εξοπλισμό ή για αμοιβές.

Αλυσίδα αδιαφάνειας

Τα παρατράγουδα αδιαφάνειας έχουν αρχίσει από την πρώτη στιγμή της ίδρυσης της ΔΤ και συνεχίζονται αδιάπτωτα. Το υπουργείο Οικονομικών -στο οποίο εντάσσεται η περιουσία της ΕΡΤ μετά το κλείσιμο- ορίζει εκκαθαριστή τον μέχρι πρότινος διευθύνοντα σύμβουλό της, Γκίκα Μάναλη. Ο ίδιος υπογράφει και την ιστορική τελευταία απόφαση της ΕΡΤ που δημοσιεύεται στη Διαύγεια με ημερομηνία 11/6 (10.23 π.μ.) σχετικά με τον διαγωνισμό για την εμπορική εκμετάλλευση του δορυφορικού σήματος της ΕΡΤ παγκοσμίως, πλην Ευρώπης. Η υπόθεση είχε προκαλέσει πολλές συζητήσεις και καταγγελίες περί αδιαφάνειας από τις εμπλεκόμενες εταιρίες.

Το γράψε-σβήσε των συμβασιούχων

Ο Γκίκας Μάναλης είναι αυτός που ξεκινάει και τον περιβόητο διαγωνισμό για την πλήρωση 570 θέσεων, αρχικά, και άλλων 1.400 περίπου σε δεύτερη φάση «όταν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ παραδώσουν το Ραδιομέγαρο». Η λίστα των επιτυχόντων που δημοσιεύεται από τον εκκαθαριστή σβήνεται και γράφεται ξανά και ξανά. Οι άνθρωποι της ΔΤ τηλεφωνούν σε πρώην εργαζόμενους της ΕΡΤ και τους ζητάνε να κάνουν αιτήσεις ακόμα και μετά τη λήξη της προθεσμίας. Τους δασκαλεύουν μάλιστα για το πώς να κάνουν ενστάσεις, βασιζόμενοι στην προχειρότητα με την οποία στήθηκε η διαδικασία. Η νέα δημόσια τηλεόραση που φαντασιώνεται αναλογίες με το BBC προσλαμβάνει εν έτει 2013 με αιτήσεις στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η διαδικασία αναγκάζει για πρώτη φορά αξιωματούχο δυτικού κράτους να λέει σε εθνικό δίκτυο «ήταν και κάτι email που πήγαν στο spam».

Για τη συνέχεια του ενδιαφέροντος ρεπορτάζ στο thepressproject.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: