mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Η θεσμική κατοχύρωση της διαπλοκής *

* Με αφορμή την χωρίς έλεγχο μεταβίβαση του "902 TV" από το ΚΚΕ σε off shore εταιρεία
Στη στήλη mediaλογώντας στο "Δρόμο της Αριστεράς"

Πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκε και ουσιαστικά η πώληση του ιστορικού τηλεοπτικού σταθμού του ΚΚΕ, του 902 TV από το ΚΚΕ στην off shore εταιρία A-Orizon Ltd. Το νέο κανάλι για το οποίο οι ίδιοι οι διαπλεκόμενοι μιντιάρχες αποκάλυψαν πως κρύβει εταιρικές σχέσεις με τον φίλα προσκείμενο στον Αντώνη Σαμαρά, επιχειρηματία Φ. Βρυώνη, έβγαλε στον αέρα την περασμένη εβδομάδα μια εκπομπή κουτσομπολιού και ένα δελτίο ειδήσεων. Με εικόνες, αν δεν κάναμε λάθος του Mega, με καλά κρυμμένα τα λογότυπα και τους τίτλους. Παράλληλα, εκπέμπει μέσω του δικτύου της Digea με μετόχους και πελάτες, τα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια ψηφιακό σήμα.
Τυπικά η μεταβίβαση θα έπρεπε να εγκριθεί προηγουμένως από τη δήθεν ανεξάρτητη και συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Ουσιαστικά το πράσινο φως έχει δοθεί με όρους διαπλοκής, αυτούς που συνέτρεξαν σε μια ταιριαστή ισορροπία εν μέσω αναβρασμού στο χώρο των ΜΜΕ για να πουλήσει το ΚΚΕ την εταιρία ραδιοτηλεόρασης με δυο σταθμούς, ένα κανάλι και ένα ραδιοφωνικό σταθμό, σε ιδιώτη επιχειρηματία έναντι 3,7 εκατ. ευρώ. Το ΕΣΡ οχυρωμένο, τυπικά, πίσω από τις διαδικασίες που ορίζουν οι νόμοι των ΜΜΕ δηλώνει πως διεξάγει έρευνα για τη μεταβίβαση και αναμένει γραπτή αναφορά για το πρόγραμμα του νέου καναλιού Ε το οποίο θα ελεγχθεί -πάλι με οδηγό τις θεσμικές διαδικασίες- για την ποιότητα του προγράμματός του ως «ενημερωτικός σταθμός».
Τυπικά, για να εγκαλέσει κάποιος το ΕΣΡ, θα πρέπει να εντρυφήσει στις 950 και πλέον σελίδες της νομοθεσίας για τα ΜΜΕ, ανάμεσα σε πολλούς νόμους, δεκάδες υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους. Όλα αυτά τα νομοθετήματα σε μια χώρα, τη μοναδική ίσως σε όλο τον κόσμο που τα ιδιωτικά κανάλια είναι «παράνομα» ή μάλλον «προσωρινά νόμιμα», είναι καθοριστικά για να διατηρείται η τηλεοπτική διαπλοκή απόλυτα ελεγχόμενη. Ουσιαστικά, λοιπόν, το ΕΣΡ υποβιβάζει τον έλεγχο της μεταβίβασης του 902 TV επειδή υπάρχει εύλογο πολιτικό ενδιαφέρον, αν όχι απευθείας πολιτική εντολή.
Θα ελέγξει, όμως, το πόθεν έσχες των αφανών μετόχων; Θα ελέγξει αν κάποιος μέτοχος ή μέλος Δ.Σ. μετέχει σε άλλο τηλεοπτικό σταθμό; Τόσες καταγγελίες γράφτηκαν στον Τύπο. Και ο επιχειρηματίας Φ. Βρυώνης που κατονομάζεται ως πραγματικός νέος ιδιοκτήτης του Ε, πρώην 902 TV, έχει στην ιδιοκτησία του ή ελέγχει, μέσω άλλων off shore εταιριών, δυο τηλεοπτικά κανάλια. Το Extra Channel και το Ζoom ΤV.
Με βάση τις εκατοντάδες των διατάξεων της νομοθεσίας ΜΜΕ, το ΕΣΡ ή οποιαδήποτε άλλη θεσμική Αρχή, αν το ήθελε ή αν είχε τέτοιες πολιτικές εντολές, θα έφθανε σε βάθος την έρευνα και θα έβρισκε τους ιδιοκτήτες και τα ασυμβίβαστά τους. Στην περίπτωση του Ε, η μέχρι σήμερα πρακτική και οι αστείες δικαιολογίες που ακούγονται εν είδει δηλώσεων θεσμικών ανδρών, μάλλον μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως το ΚΚΕ βρήκε έναν καλά κρυμμένο ιδιοκτήτη, με την απαραίτητη ισχυρή πολιτική εξουσία.

Ματίνα Παπαχριστούδη 

Δεν υπάρχουν σχόλια: