Διαφωνίες για το "ενιαίο νόμισμα"(τις μετρήσεις) στη διανομή διαφήμισης στο Internet
Όπως ήταν
αναμενόμενο το θέμα των μετρήσεων και
πιστοποίηση των στοιχείων στα διαδικτυακά sites αναδείχθηκε σε κομβικό ζήτημα συζήτησης στην
πρόσφατη συνέλευση των μελών του IAB Hellas. Σημείο τριβής μετά τις ενστάσεις που διατύπωσαν
μεγάλες εταιρείες του Internet όπως η Yahoo! ή η Think
Digital για τη διαδικασία ανάθεσης που ανέλαβε η Ένωση Εκδοτών
Διαδικτύου(ΕΝΕΔ), αναδείχθηκε το εύρος των μετρήσεων καθώς και ο έλεγχος της
πιστοποίησης τους. Οι τριβές είναι απολύτως λογικές μιας και αυτό ακριβώς το
διάστημα που τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα καθορίζουν τους όρους της
ιντερνετικής λειτουργίας των Μέσων τους, προωθούν και τη μέτρηση
επισκεψιμότητας. Η είδηση πως η Nielsen αποχωρεί από την παγκόσμια αγορά των μετρήσεων του Internet τον προσεχή Ιούνιο, έκανε το παιχνίδι πιο
πολύπλοκο.
Εξηγήσεις από
εκδότες
Στη διάρκεια του συνεδρίου του ΙΑΒ εξηγήσεις
έδωσε ο πρόεδρος της ΕΝΕΔ Θωμάς Σιωζόπουλος. Όπως είπε η ένωση εκδοτών έχει την
πρόθεση να δημιουργήσει ειδική κατηγορία συνεργατών , με σκοπό τη συμμετοχή
τους στον κοινό μηχανισμό μετρήσεων.
Μοναδική υποχρέωση τους θα είναι η εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και τρόπων
λειτουργίας των μετρήσεων. Ξεκαθάρισε όμως πως δεν θα έχουν τα μη μέλη της ΕΝΕΔ
το δικαίωμα συμμετοχής στο μηχανισμό της πιστοποίησης και του ελέγχου των
στοιχείων.
Η καχυποψία για
τη δημιουργία του «ενιαίου νομίσματος» για τη διανομή της διαφήμισης στο
Διαδίκτυο, παραμένει και οι διαφημιστικές εταιρείες μέλη του ΙΑΒ παρέπεμψαν το
θέμα προς συζήτηση σε ένα έκτακτο συνέδριο της ένωσης. Κυρίως τους απασχολεί το
ζήτημα της συμμετοχής και στον μηχανισμό της πιστοποίησης. Στο μεταξύ όπως
έγραψε το Business Today η
ΕΝΕΔ αποφάσισε να αναθέσει τις μετρήσεις επισκεψιμότητας στην εταιρεία ΑΤ
Ιnternet. Η επίσημη αναγγελία των μετρήσεων επισκεψιμότητας για όλα τα sites
αναμένεται να προκαλέσει νέες
αμφισβητήσεις το επόμενο διάστημα. Στο σχετικό διαγωνισμό που έκανε η ΕΝΕΔ
έλαβαν επίσης μέρος οι εταιρείες Adobe, Gemius SA και Web Trends. Η πιστοποίηση
των μετρήσεων επισκεψιμότητας έχει ήδη ανατεθεί από την ΕΝΕΔ στο διεθνή εξειδικευμένο
οργανισμό OJD, με έδρα την Ισπανία.
Πηγή: Το Ποντίκι-media
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου