Corporate media: ο θριαμβευτής των «ενδιάμεσων εκλογών»
του Ριντ Ρίντσαρντσον
μετάφραση: Γιάννης Χατζηδημητράκης για τα Ενθέματα της "Αυγής"
Μια μικρή ομάδα είναι ο πραγματικός θριαμβευτής των εκλογών: τα εταιρικά μέσα (corporate media). Χάρη στην όλο και μεγαλύτερη απορρύθμιση των κανόνων χρηματοδότησης της προεκλογικής εκστρατείας των υποψηφίων, οι μεγάλες εταιρείες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σ' αυτές τις ενδιάμεσες εκλογές απόλαυσαν για άλλη μια φορά έναν πακτωλό χρημάτων πολιτικής διαφήμισης και περισσότερο από όλους, οι προνομιούχοι ιδιοκτήτες των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών της χώρας. Αλλά αν μιλάμε για την μακροπρόθεσμη ευρωστία τόσο της δημοσιογραφίας όσο και της δημοκρατίας μας, αυτά τα σημαντικά κέρδη δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κούφια νίκη.
Για τι ποσά μιλάμε όμως; Τα οριστικά νούμερα δεν είναι ακόμη γνωστά, όμως τα στοιχεία που έχουμε ως τα μέσα Οκτωβρίου μιλούν για 1,3 δισεκατομμύριο δολάρια για πολιτική διαφήμιση σ' αυτές οι εκλογές, σύμφωνα με ανάλυση του Γραφείου Τηλεοπτικής Διαφήμισης (TVB). Και σ' αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται οι τελευταίες ξέφρενες εβδομάδες, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το ποσό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια που ξοδεύτηκαν το 2010.
Αλλά ακόμη και αν τα συνολικά ποσά κυμανθούν σε ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο από ότι τις προηγούμενες ενδιάμεσες εκλογές, οι τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί μπορεί να αποκομίσουν ακόμα περισσότερα χρήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με μια ανάλυση του Pew Research Center, σ' αυτόν τον γύρο εκλογών, συγκέντρωσαν ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς των τηλεοπτικών διαφημιστικών δαπανών. Μετά τα τέσσερα στα πέντε δολάρια από τις δαπάνες πολιτικής διαφήμισης που εισέπραξε το 2012, η τοπική τηλεόραση το 2014 έχει καταστεί σχεδόν μονοπωλιακή, προσελκύοντας ένα εκπληκτικό 95% των χρημάτων της τηλεοπτικής πολιτικής διαφήμισης.
Ο λόγος; Σε έναν όλο και πιο πολωμένο τοπίο στα μέσα ενημέρωσης, η τοπική τηλεόραση δείχνει να είναι η τελευταία πλατφόρμα ειδήσεων που προσελκύει τηλεθεατές απ' όλο το ιδεολογικό φάσμα. Για εκστρατείες που φιλοδοξούν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό ψηφοφόρων, η τοπική τηλεόραση έχει γίνει το καλύτερο μέσο τους.
του Ριντ Ρίντσαρντσον
μετάφραση: Γιάννης Χατζηδημητράκης για τα Ενθέματα της "Αυγής"
Μια μικρή ομάδα είναι ο πραγματικός θριαμβευτής των εκλογών: τα εταιρικά μέσα (corporate media). Χάρη στην όλο και μεγαλύτερη απορρύθμιση των κανόνων χρηματοδότησης της προεκλογικής εκστρατείας των υποψηφίων, οι μεγάλες εταιρείες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σ' αυτές τις ενδιάμεσες εκλογές απόλαυσαν για άλλη μια φορά έναν πακτωλό χρημάτων πολιτικής διαφήμισης και περισσότερο από όλους, οι προνομιούχοι ιδιοκτήτες των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών της χώρας. Αλλά αν μιλάμε για την μακροπρόθεσμη ευρωστία τόσο της δημοσιογραφίας όσο και της δημοκρατίας μας, αυτά τα σημαντικά κέρδη δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κούφια νίκη.
Για τι ποσά μιλάμε όμως; Τα οριστικά νούμερα δεν είναι ακόμη γνωστά, όμως τα στοιχεία που έχουμε ως τα μέσα Οκτωβρίου μιλούν για 1,3 δισεκατομμύριο δολάρια για πολιτική διαφήμιση σ' αυτές οι εκλογές, σύμφωνα με ανάλυση του Γραφείου Τηλεοπτικής Διαφήμισης (TVB). Και σ' αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται οι τελευταίες ξέφρενες εβδομάδες, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το ποσό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια που ξοδεύτηκαν το 2010.
Αλλά ακόμη και αν τα συνολικά ποσά κυμανθούν σε ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο από ότι τις προηγούμενες ενδιάμεσες εκλογές, οι τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί μπορεί να αποκομίσουν ακόμα περισσότερα χρήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με μια ανάλυση του Pew Research Center, σ' αυτόν τον γύρο εκλογών, συγκέντρωσαν ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς των τηλεοπτικών διαφημιστικών δαπανών. Μετά τα τέσσερα στα πέντε δολάρια από τις δαπάνες πολιτικής διαφήμισης που εισέπραξε το 2012, η τοπική τηλεόραση το 2014 έχει καταστεί σχεδόν μονοπωλιακή, προσελκύοντας ένα εκπληκτικό 95% των χρημάτων της τηλεοπτικής πολιτικής διαφήμισης.
Ο λόγος; Σε έναν όλο και πιο πολωμένο τοπίο στα μέσα ενημέρωσης, η τοπική τηλεόραση δείχνει να είναι η τελευταία πλατφόρμα ειδήσεων που προσελκύει τηλεθεατές απ' όλο το ιδεολογικό φάσμα. Για εκστρατείες που φιλοδοξούν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό ψηφοφόρων, η τοπική τηλεόραση έχει γίνει το καλύτερο μέσο τους.