Η θεαματική TV κλειδώνεται και πληρώνεται ακριβά εν μέσω κρίσης
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Της ΜΑΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗ
Σε συνθήκες πανικού της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς, το ένα μετά το άλλο, τα θεαματικά τηλεοπτικά προϊόντα «κλειδώνονται» σε ψηφιακές συνδρομητικές πλατφόρμες, με συμφωνίες εκατομμυρίων ευρώ για τα δικαιώματα μετάδοσης. Η ελληνική τηλεόραση, όσο κορυφώνεται η οικονομική κρίση, τόσο μετακινείται προς το ευρωπαϊκό μοντέλο.
Τα ποιοτικά και ακριβού κόστους τηλεοπτικά προγράμματα μετακινούνται, με γρήγορους πια ρυθμούς, από τα ελεύθερης εκπομπής κανάλια στα συνδρομητικά δίκτυα, τα οποία εμφανίζονται διατεθειμένα να πληρώσουν αδρά, σε πλειοδοσίες δικαιωμάτων.
Την αρχή αυτή επιβεβαιώνει το «κλείδωμα» των θεαματικών ευρωπαϊκών διοργανώσεων στο ποδόσφαιρο, του Champions League και του Europe League, για την περίοδο, 2012-2015. Το σύνολο των αγώνων (με εξαίρεση το «πακέτο» της Τετάρτης για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και έναν αγώνα της Πέμπτης για το ευρωπαϊκό Κύπελλο), το κέρδισε η Forthnet, για τα αθλητικά κανάλια της πλατφόρμας της. Κατά τις πληροφορίες μας, η προσφορά του ΟΤΕ για τη νέα πλατφόρμα της ΟΤΕ TV (που έκανε πρεμιέρα αυτές τις μέρες από τον Eutelsat) ήταν υψηλότερη από αυτή της Nova.
Αυτό που μέτρησε, όμως, στην ΤΕΑΜ (εταιρεία που διανέμει τα τηλεοπτικά δικαιώματα) είναι ο αριθμός της συνδρομητικής βάσης που διαθέτει καθεμία από τις δύο πλατφόρμες. Όπως, επίσης, και η δυνατότητα εκπομπής σε HDTV τηλεοπτικό σήμα. Η Nova, μετά τη συμφωνία της με τη Super League, με την οποία εξασφάλισε τους αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος ως το 2014, κλειδώνει και τις δύο ευρωπαϊκές διοργανώσεις ως το 2015.
Σε ελεύθερη και δωρεάν μετάδοση, έμειναν οι αγώνες της Τετάρτης στο Champions League, τους οποίους κέρδισε η ΕΡΤ, πληρώνοντας το ποσό των περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία. Και ένας αγώνας του Europe League, της Πέμπτης, τον οποίο κέρδισε ο ΑΝΤ1 με τη δική του προσφορά. Το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό, για να μπει πλέον στα ευρωπαϊκά σαλόνια ποδοσφαίρου, θα πρέπει να πληρώσει τα συνδρομητικά πακέτα της Nova. Και δεν είναι μόνον το εμπορικό θέαμα του ποδοσφαίρου.
Οι πιο πετυχημένες κινηματογραφικές ταινίες της διεθνούς παραγωγής, αλλά και οι τηλεοπτικές σειρές που γράφουν τη δική τους επιτυχία στην παγκόσμια αγορά, περιλαμβάνονται στα «κλειδωμένα» κανάλια, σε παλιές και νέες πλατφόρμες.
Δείγμα των εξελίξεων, και η ενεργοποίηση της on line βίντεο πλατφόρμας της HOL, που θέλει να κερδίσει επίσης συνδρομητικό κοινό, προσφέροντας ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές για μια προβολή.
Στα ελεύθερης μετάδοσης κανάλια, αντιθέτως, το μαχαίρι μπαίνει ολοένα και βαθύτερα στο κόστος του προγράμματος.
Εκτός από τις εκπομπές πλατό, στο πρόγραμμα εντάσσονται φθηνού κόστους ταινίες και σειρές. Και οι τούρκικες σαπουνόπερες (που καταγράφουν υψηλά ποσοστά προτίμησης στους τηλεθεατές) δεν είναι το χειρότερο δείγμα ξένης τηλεοπτικής παραγωγής. Είναι, όμως, πολύ φθηνότερες, από οποιοδήποτε ελληνικό πρόγραμμα μυθοπλασίας, το οποίο εξορίζεται με σαρωτικούς ρυθμούς από την τηλεοπτική παραγωγή.
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Της ΜΑΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗ
Σε συνθήκες πανικού της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς, το ένα μετά το άλλο, τα θεαματικά τηλεοπτικά προϊόντα «κλειδώνονται» σε ψηφιακές συνδρομητικές πλατφόρμες, με συμφωνίες εκατομμυρίων ευρώ για τα δικαιώματα μετάδοσης. Η ελληνική τηλεόραση, όσο κορυφώνεται η οικονομική κρίση, τόσο μετακινείται προς το ευρωπαϊκό μοντέλο.
Τα ποιοτικά και ακριβού κόστους τηλεοπτικά προγράμματα μετακινούνται, με γρήγορους πια ρυθμούς, από τα ελεύθερης εκπομπής κανάλια στα συνδρομητικά δίκτυα, τα οποία εμφανίζονται διατεθειμένα να πληρώσουν αδρά, σε πλειοδοσίες δικαιωμάτων.
Την αρχή αυτή επιβεβαιώνει το «κλείδωμα» των θεαματικών ευρωπαϊκών διοργανώσεων στο ποδόσφαιρο, του Champions League και του Europe League, για την περίοδο, 2012-2015. Το σύνολο των αγώνων (με εξαίρεση το «πακέτο» της Τετάρτης για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και έναν αγώνα της Πέμπτης για το ευρωπαϊκό Κύπελλο), το κέρδισε η Forthnet, για τα αθλητικά κανάλια της πλατφόρμας της. Κατά τις πληροφορίες μας, η προσφορά του ΟΤΕ για τη νέα πλατφόρμα της ΟΤΕ TV (που έκανε πρεμιέρα αυτές τις μέρες από τον Eutelsat) ήταν υψηλότερη από αυτή της Nova.
Αυτό που μέτρησε, όμως, στην ΤΕΑΜ (εταιρεία που διανέμει τα τηλεοπτικά δικαιώματα) είναι ο αριθμός της συνδρομητικής βάσης που διαθέτει καθεμία από τις δύο πλατφόρμες. Όπως, επίσης, και η δυνατότητα εκπομπής σε HDTV τηλεοπτικό σήμα. Η Nova, μετά τη συμφωνία της με τη Super League, με την οποία εξασφάλισε τους αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος ως το 2014, κλειδώνει και τις δύο ευρωπαϊκές διοργανώσεις ως το 2015.
Σε ελεύθερη και δωρεάν μετάδοση, έμειναν οι αγώνες της Τετάρτης στο Champions League, τους οποίους κέρδισε η ΕΡΤ, πληρώνοντας το ποσό των περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία. Και ένας αγώνας του Europe League, της Πέμπτης, τον οποίο κέρδισε ο ΑΝΤ1 με τη δική του προσφορά. Το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό, για να μπει πλέον στα ευρωπαϊκά σαλόνια ποδοσφαίρου, θα πρέπει να πληρώσει τα συνδρομητικά πακέτα της Nova. Και δεν είναι μόνον το εμπορικό θέαμα του ποδοσφαίρου.
Οι πιο πετυχημένες κινηματογραφικές ταινίες της διεθνούς παραγωγής, αλλά και οι τηλεοπτικές σειρές που γράφουν τη δική τους επιτυχία στην παγκόσμια αγορά, περιλαμβάνονται στα «κλειδωμένα» κανάλια, σε παλιές και νέες πλατφόρμες.
Δείγμα των εξελίξεων, και η ενεργοποίηση της on line βίντεο πλατφόρμας της HOL, που θέλει να κερδίσει επίσης συνδρομητικό κοινό, προσφέροντας ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές για μια προβολή.
Στα ελεύθερης μετάδοσης κανάλια, αντιθέτως, το μαχαίρι μπαίνει ολοένα και βαθύτερα στο κόστος του προγράμματος.
Εκτός από τις εκπομπές πλατό, στο πρόγραμμα εντάσσονται φθηνού κόστους ταινίες και σειρές. Και οι τούρκικες σαπουνόπερες (που καταγράφουν υψηλά ποσοστά προτίμησης στους τηλεθεατές) δεν είναι το χειρότερο δείγμα ξένης τηλεοπτικής παραγωγής. Είναι, όμως, πολύ φθηνότερες, από οποιοδήποτε ελληνικό πρόγραμμα μυθοπλασίας, το οποίο εξορίζεται με σαρωτικούς ρυθμούς από την τηλεοπτική παραγωγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου