mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Συνεχίζεται ο καυγάς διαφημιστών και TV για τις πληρωμές

 Αγκάθια επί πιστώσει στην επικοινωνία

 Της Μ.Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία Σαββάτου)

 Σε λεπτή ισορροπία τρόμου κινούνται οι σχέσεις των εταίρων της τηλεοπτικής αγοράς, μετά την απαίτηση των τηλεοπτικών σταθμών για το νέο σύστημα πληρωμής των διαφημιστικών πακέτων, από την 1η Νοεμβρίου.
Με στόχο να μειώσουν, όσο είναι δυνατόν, τις επισφάλειες, οι τηλεοπτικοί σταθμοί Mega, ANT1, Star και ΣΚΑΪ ενημέρωσαν τη διαφημιστική αγορά για τους νέους τρόπους πληρωμής: εξόφληση των τιμολογίων εντός 30 ημερών μετρητοίς με επιπλέον έκπτωση 4%, ή πληρωμή με επιταγές εντός 4 μηνών. Επίσης, ζητείται η πληρωμή του ΦΠΑ εντός 25 ημερών. Όλο το προηγούμενο διάστημα, διαφημιστικές εταιρείες είτε μεμονωμένα, είτε μέσω των θεσμικών τους φορέων, και τηλεοπτικοί σταθμοί επιχείρησαν να βρεθεί φόρμουλα συνολικής συμφωνίας, για το αύριο της τηλεοπτικής διαφήμισης.
Όπως όλα δείχνουν, η συμφωνία δεν κατέστη μέχρι στιγμής εφικτή, καθώς οι διαφορές μεταξύ διαφημιστικών εταιρειών και τηλεοπτικών σταθμών παραμένουν αγεφύρωτες.
Σημείο τριβής και εντάσεων φέρεται να είναι και η ξεκάθαρη σημείωση των καναλιών, ότι ≪για διαφημιστικές εταιρείες που έχουν αποκτήσει που έχουν ή θα αποκτήσουν δυσμενή οικονομικά στοιχεία, ή είναι ασυνεπείς στις πληρωμές τους, η κατάθεση της εντολής θα υλοποιείται μόνο με κατάθεση μετρητών ή με επιταγές πελατών τους≫, αποδοχής των καναλιών. Η απαίτηση αυτή εκτιμάται, ως μια ακόμη προσπάθεια εξασφάλισης της αναγκαίας ρευστότητας, ενόψει της νέας χρονιάς.
 Οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν να αντιμετωπίσουν την κρίση ρευστότητας και την άρνηση δανεισμού τους από τις τράπεζες. Μετά την κατάρρευση του Alter και της Leo Burnett, τα κανάλια δηλώνουν αδυναμία χρηματοδότησης των απαιτήσεων.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου του Star και προέδρου της ΕΙΤΗΣΕΕ, Πάνου Κυριακόπουλου, στο περιοδικό Marketing week: ≪Οι όροι πληρωμής θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα≫. Όπως λέει, οι συνολικές ζημιές των τηλεοπτικών καναλιών, για το 2011, θα υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ.
 Οι διαφημιστικές εταιρείες, από τη δική τους πλευρά, μιλάνε για ≪βίαιη αλλαγή των συνθηκών≫ αγοράς, που θα έχει επίπτωση στη ροή της διαφημιστικής δαπάνης, και θα φέρει σε αδιέξοδο τις εταιρείες του χώρου. Μιλώντας στο περιοδικό, ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Δημήτρης Γ. Μαύρος, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι ≪η αναγκαστική αυτή κίνηση των τηλεοπτικών σταθμών δεν θα δημιουργήσει κάποιου είδους οικονομικά οφέλη≫.
Η ΕΔΕΕ, ουσιαστικά, προειδοποιεί ότι η επιμονή των καναλιών σ’ αυτή την πολιτική, θα βγάλει εκτός διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση διαφημιζόμενους, που κινούνται σε διάστημα πληρωμών διάρκειας 6 μηνών και άνω.
 Το κλίμα στην αγορά γίνεται βαρύτερο, ενόψει και της ένταξης του ειδικού φόρου τηλεόρασης κατά 20% από την 1η Ιανουαρίου 2012. Ο φόρος, μέχρι στιγμής, δεν έχει παγώσει ή καταργηθεί, όπως ζητούσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Η συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς φτάνει, πλέον, το 50%, και δεν προβλέπεται αύξησή της το 2012. Με αυτά τα δεδομένα, η αυγή του 2012 προμηνύεται θυελλώδης, όσον αφορά στην επιβίωση των τηλεοπτικών καναλιών, όπως τα γνωρίσαμε ως σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: