Αλυσιδωτές αντιδράσεις από τις δυσμενείς εξελίξεις στο Alter
Με την κατάληξη του Alter ανοίγει με δραματικό τρόπο η αναδιάρθρωση της τηλεοπτικής αγοράς το επόμενο διάστημα. Οι δυσμενείς εξελίξεις στο κανάλι του Μπουρναζίου, καθώς δεν αποκλειόταν πλέον η πτώχευση μετά την αρνητική απάντηση των πιστωτριών τραπεζών στο σχέδιο αναδιοργάνωσης που κατέθεσε το Αrgo fund, αναμένεται να συμπαρασύρουν και διαφημιστικές εταιρείες οδηγώντας σε ένα φαύλο κύκλο. Και άλλα τηλεοπτικά κανάλια, όπως για παράδειγμα το Mega, αλλά και εκδοτικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα χάσουν δεκάδες εκατομμύρια από τα πακέτα των προπληρωμένων διαφημίσεων ή από χρέη μεγάλων media shops.
Στο Alter μέχρι την ύστατη ώρα γινόταν αγώνας δρόμου, προκειμένου να βρεθεί τρόπος να δοθούν κάποια χρήματα στους εργαζόμενους, οι οποίοι είναι απλήρωτοι επί 4 μήνες. Ήδη από τις αρχές της εβδομάδας στάλθηκε τελεσίγραφο πως, αν δεν δοθούν τα χρωστούμενα, οι εργαζόμενοι θα κατεβάσουν τους διακόπτες στο κανάλι. Το σοκ από το πιθανό πλέον λουκέτο στο Alter,θα έχει σοβαρές επιπτώσεις συνολικά στην αγορά των media. Το ποσό των 178 εκατ. ευρώ που λογίζεται από προπληρωμένες διαφημίσεις για τα επόμενα 3 χρόνια, δόθηκε από μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες οι οποίες αντιμετωπίζουν επίσης τον κίνδυνο άμεσης κατάρρευσης. Οι κινήσεις που γίνονται τις τελευταίες μέρες για την αλλαγή στο καθεστώς ροής του διαφημιστικού χρήματος προς τα ΜΜΕ, είναι χαρακτηριστικές του πανικού που επικρατεί.
Όλη η αγορά όμως επιμένει στην κατάργηση των υποχρεώσεων τους
Επιμένουν στα αιτήματά τους για την εξάλειψη των επιβαρύνσεων στη διαφημιστική αγορά οι τρεις πόλοι της βιομηχανίας των media. Παρά το γεγονός ότι δεν επιτεύχθηκε συμφωνία για τους κανόνες λειτουργίας σε ένα νέο μοντέλο επικοινωνίας, διαφημιζόμενοι-διαφημιστικές εταιρείες και τηλεοπτικές εταιρείες συμφώνησαν στο γενικό πλαίσιο των αιτημάτων τους απέναντι στο κράτος. Όπως δηλώνεται και στο κείμενο των τελικών συμπερασμάτων από το συνέδριο της Επικοινωνίας, η διαφήμιση αποτελεί επένδυση που δρα καταλυτικά στην ανάπτυξη της ιδιωτικής οικονομίας και διασφαλίζει την πολυφωνία στην ενημέρωση, αφού αποτελεί το βασικό χρηματοδότη των ΜΜΕ. Με αυτά τα δεδομένα ζητείται να μειωθούν και να εξαλειφθούν οι κρατικές παρεμβάσεις, όπως η οριστική κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης 20% που έχει αναβληθεί για τις αρχές του 2012, ο εξορθολογισμός του κόστους του αγγελιόσημου 20% και 21,5%, δηλαδή η μείωσή του με την προοπτική της οριστικής εξάλειψής του. Όλοι οι φορείς συμφωνούν επίσης στην ανάγκη αλλαγής των δύο βασικών νόμων στα ΜΜΕ, των 2328/1995 & 3592/2007, στην κατεύθυνση της άρσης των περιορισμών που συνθλίβουν την επιχειρηματικότητα, παρεμποδίζοντας συνεργασίες και συγχωνεύσεις.
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις και το μοντέλο συνεργασίας στο επίπεδο της αγοράς των media, στο κείμενο των συμπερασμάτων παρατίθενται οι βασικές διαπιστώσεις, χωρίς ωστόσο θέση για επικείμενη συμφωνία. Έτσι διαπιστώνεται πως είναι αναγκαία η αμοιβαία εμπιστοσύνη και διαφάνεια, όπως επίσης πως το σύστημα αμοιβών και εσόδων με το οποίο λειτουργεί σήμερα η αγορά επικοινωνίας δεν καλύπτει τις ανάγκες επιβίωσης δύο από τους κρίκους της αλυσίδας, τις εταιρείες επικοινωνίας και τα ΜΜΕ. Εξ αυτού προκύπτει η ανάγκη για ένα νέο, κοινά αποδεκτό σύστημα αμοιβών με διακριτά κριτήρια για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία της διαφήμισης, του media planning και του media buying.
Με την κατάληξη του Alter ανοίγει με δραματικό τρόπο η αναδιάρθρωση της τηλεοπτικής αγοράς το επόμενο διάστημα. Οι δυσμενείς εξελίξεις στο κανάλι του Μπουρναζίου, καθώς δεν αποκλειόταν πλέον η πτώχευση μετά την αρνητική απάντηση των πιστωτριών τραπεζών στο σχέδιο αναδιοργάνωσης που κατέθεσε το Αrgo fund, αναμένεται να συμπαρασύρουν και διαφημιστικές εταιρείες οδηγώντας σε ένα φαύλο κύκλο. Και άλλα τηλεοπτικά κανάλια, όπως για παράδειγμα το Mega, αλλά και εκδοτικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα χάσουν δεκάδες εκατομμύρια από τα πακέτα των προπληρωμένων διαφημίσεων ή από χρέη μεγάλων media shops.
Στο Alter μέχρι την ύστατη ώρα γινόταν αγώνας δρόμου, προκειμένου να βρεθεί τρόπος να δοθούν κάποια χρήματα στους εργαζόμενους, οι οποίοι είναι απλήρωτοι επί 4 μήνες. Ήδη από τις αρχές της εβδομάδας στάλθηκε τελεσίγραφο πως, αν δεν δοθούν τα χρωστούμενα, οι εργαζόμενοι θα κατεβάσουν τους διακόπτες στο κανάλι. Το σοκ από το πιθανό πλέον λουκέτο στο Alter,θα έχει σοβαρές επιπτώσεις συνολικά στην αγορά των media. Το ποσό των 178 εκατ. ευρώ που λογίζεται από προπληρωμένες διαφημίσεις για τα επόμενα 3 χρόνια, δόθηκε από μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες οι οποίες αντιμετωπίζουν επίσης τον κίνδυνο άμεσης κατάρρευσης. Οι κινήσεις που γίνονται τις τελευταίες μέρες για την αλλαγή στο καθεστώς ροής του διαφημιστικού χρήματος προς τα ΜΜΕ, είναι χαρακτηριστικές του πανικού που επικρατεί.
Όλη η αγορά όμως επιμένει στην κατάργηση των υποχρεώσεων τους
Επιμένουν στα αιτήματά τους για την εξάλειψη των επιβαρύνσεων στη διαφημιστική αγορά οι τρεις πόλοι της βιομηχανίας των media. Παρά το γεγονός ότι δεν επιτεύχθηκε συμφωνία για τους κανόνες λειτουργίας σε ένα νέο μοντέλο επικοινωνίας, διαφημιζόμενοι-διαφημιστικές εταιρείες και τηλεοπτικές εταιρείες συμφώνησαν στο γενικό πλαίσιο των αιτημάτων τους απέναντι στο κράτος. Όπως δηλώνεται και στο κείμενο των τελικών συμπερασμάτων από το συνέδριο της Επικοινωνίας, η διαφήμιση αποτελεί επένδυση που δρα καταλυτικά στην ανάπτυξη της ιδιωτικής οικονομίας και διασφαλίζει την πολυφωνία στην ενημέρωση, αφού αποτελεί το βασικό χρηματοδότη των ΜΜΕ. Με αυτά τα δεδομένα ζητείται να μειωθούν και να εξαλειφθούν οι κρατικές παρεμβάσεις, όπως η οριστική κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης 20% που έχει αναβληθεί για τις αρχές του 2012, ο εξορθολογισμός του κόστους του αγγελιόσημου 20% και 21,5%, δηλαδή η μείωσή του με την προοπτική της οριστικής εξάλειψής του. Όλοι οι φορείς συμφωνούν επίσης στην ανάγκη αλλαγής των δύο βασικών νόμων στα ΜΜΕ, των 2328/1995 & 3592/2007, στην κατεύθυνση της άρσης των περιορισμών που συνθλίβουν την επιχειρηματικότητα, παρεμποδίζοντας συνεργασίες και συγχωνεύσεις.
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις και το μοντέλο συνεργασίας στο επίπεδο της αγοράς των media, στο κείμενο των συμπερασμάτων παρατίθενται οι βασικές διαπιστώσεις, χωρίς ωστόσο θέση για επικείμενη συμφωνία. Έτσι διαπιστώνεται πως είναι αναγκαία η αμοιβαία εμπιστοσύνη και διαφάνεια, όπως επίσης πως το σύστημα αμοιβών και εσόδων με το οποίο λειτουργεί σήμερα η αγορά επικοινωνίας δεν καλύπτει τις ανάγκες επιβίωσης δύο από τους κρίκους της αλυσίδας, τις εταιρείες επικοινωνίας και τα ΜΜΕ. Εξ αυτού προκύπτει η ανάγκη για ένα νέο, κοινά αποδεκτό σύστημα αμοιβών με διακριτά κριτήρια για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία της διαφήμισης, του media planning και του media buying.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου