mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Έρχεται το ηλεκτρονικό καθημερινό Βήμα

Ως το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται η τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ενιαίο news room στο ΔΟΛ, διαβάζουμε στην "Παρασκευή και 13".
Οι συντάκτες του «Βήματος» ενημερώνονται αυτές τις μέρες για το νέο φορμάτ της ιντερνετικής έκδοσης της εφημερίδας και το ημερήσιο «Βήμα» θα περάσει από την pdf έκδοση του σε μια κανονική διαδικτυακή έκδοση εφημερίδας. Εντός του οργανισμού εκφράζονται φόβοι ότι η λειτουργία του μοντέλου αυτού θα φέρει νέες απολύσεις εργαζομένων, παρά τις κατηγορηματικές δηλώσεις του Σταύρου Ψυχάρη πως δεν θα γίνουν άλλες «αναχωρήσεις» συντακτών. Με δεδομένο ωστόσο ότι δεν λαμβάνεται μέριμνα για την εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες συνθήκες και τη μετεξέλιξη ορισμένων ειδικοτήτων, όπως π.χ των συντακτών ύλης, στη νέα ιντερνεντική λειτουργία της εφημερίδας, οι φόβοι εντείνονται. Ήδη έχουν απολυθεί τρεις συντάκτες ύλης ενώ υπάρχουν ειδικότητες της έντυπης έκδοσης που κανείς δεν ξέρει πως θα αξιοποιηθούν στην ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος».

Όμως η ηλεκτρονική μετεξέλιξη του Τύπου βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα της. Μπορεί οι διαδικτυακές εφημερίδες να εμφανίζουν υψηλή αναγνωσιμότητα, ίσως και εμβέλεια και επιρροή, ωστόσο, έχουν ελάχιστα έσοδα.

Τα στοιχεία που αναφέρει δημοσίευμα των New York Times για την περίπτωση της πρώτης σε επισκεψιμότητα εφημερίδας, την Daily Mail είναι ενδεικτικά. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της comScore περισσότεροι από 32 εκατομμύρια αναγνώστες επισκέπτονται καθημερινά την ιστοσελίδα της Daily Mail. «Τα οικονομικά οφέλη των εφημερίδων από τους «ηλεκτρονικούς αναγνώστες» δε φαίνονται να είναι ανάλογα του αριθμού τους, αφού η προηγούμενη χρονιά έκλεισε για την ψηφιακή δραστηριότητα της εν λόγω εφημερίδας με έσοδα μόνο 12 εκατ.δολλάρια. Τον Νοέμβριο το ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης της Daily Mail για θέματα τηλεόρασης και show business προσήλκυσε 15,3 εκατ. επισκέπτες, ενώ την ενότητα των ειδήσεων επισκέφθηκαν 14,9 εκατ. χρήστες». Το πλέον σημαντικό πάντως του ρεπορτάζ είναι πως η ραγδαία άνοδος της on line Daily Mail δεν είχε επίπτωση στην έντυπη κυκλοφορία της εφημερίδας. Η πτώση κυκλοφορίας είναι πολύ μικρή ενώ τα έσοδα της πολύ υψηλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: