Αρθρο του Κώστα Χρυσόγονου, Καθηγητή Νομικής ΑΠΘ
(αναδημοσίευση από τη Real news)
Το νέο «κατόρθωμα» του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), που κάλεσε σε απολογία τηλεοπτικό σταθμό επειδή δεν προβάλλει επαρκώς το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής προκαλεί δικαιολογημένα τη δημόσια κατακραυγή. Στην πραγματικότητα όμως αυτό αποτελεί παρωνυχίδα σε σχέση με τον γενικότερο εκτροχιασμό του ΕΣΡ.
Βασική αποστολή του τελευταίου είναι να αδειοδοτεί τους σταθμούς και να εποπτεύει την εύρυθμη λειτουργία της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, έτσι ώστε κανείς σταθμός να μη λειτουργεί χωρίς άδεια και όλοι οι σταθμοί να τηρούν τους όρους της άδειας που έλαβαν. Ο έλεγχος του περιεχομένου των εκπομπών δεν είναι παρά δευτερεύων σκοπός του ΕΣΡ, που σε κάθε περίπτωση οφείλει να ασκείται με τη μέγιστη περίσκεψη και φειδώ, δεδομένου ότι θέτει δυσχερή ζητήματα οριοθέτησης έναντι της ελευθερίας της έκφρασης (άρθρο 14 παρ. 1 Συντ.).
Είκοσι τέσσερα χρόνια από την ίδρυση και δώδεκα από τη συνταγματική κατοχύρωσή του (με την αναθεώρηση του άρθρου 15 παρ. 2 Συντ. το 2001), είναι πια σαφές ότι το ΕΣΡ έχει αποτύχει. Με την εξαίρεση των ραδιοφώνων της Αττικής, κανένας ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός ανά την επικράτεια δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας.
(αναδημοσίευση από τη Real news)
Το νέο «κατόρθωμα» του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), που κάλεσε σε απολογία τηλεοπτικό σταθμό επειδή δεν προβάλλει επαρκώς το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής προκαλεί δικαιολογημένα τη δημόσια κατακραυγή. Στην πραγματικότητα όμως αυτό αποτελεί παρωνυχίδα σε σχέση με τον γενικότερο εκτροχιασμό του ΕΣΡ.
Βασική αποστολή του τελευταίου είναι να αδειοδοτεί τους σταθμούς και να εποπτεύει την εύρυθμη λειτουργία της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, έτσι ώστε κανείς σταθμός να μη λειτουργεί χωρίς άδεια και όλοι οι σταθμοί να τηρούν τους όρους της άδειας που έλαβαν. Ο έλεγχος του περιεχομένου των εκπομπών δεν είναι παρά δευτερεύων σκοπός του ΕΣΡ, που σε κάθε περίπτωση οφείλει να ασκείται με τη μέγιστη περίσκεψη και φειδώ, δεδομένου ότι θέτει δυσχερή ζητήματα οριοθέτησης έναντι της ελευθερίας της έκφρασης (άρθρο 14 παρ. 1 Συντ.).
Είκοσι τέσσερα χρόνια από την ίδρυση και δώδεκα από τη συνταγματική κατοχύρωσή του (με την αναθεώρηση του άρθρου 15 παρ. 2 Συντ. το 2001), είναι πια σαφές ότι το ΕΣΡ έχει αποτύχει. Με την εξαίρεση των ραδιοφώνων της Αττικής, κανένας ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός ανά την επικράτεια δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας.