Αναρτούμε ολόκληρη την τοποθέτηση της βουλευτού κυρίας Ασημίνας Ξηροτύρη -Αικατερινάρη από τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Η συζήτηση στη Βουλή αφορούσε το περίφημο άρθρο 18, για το οποίο θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία την Τρίτη 5 Νοεμβρίου μετά από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ.
Η κύρια τοποθέτησή μου αφορά το άρθρο 18, δηλαδή τα θέματα των παρατάσεων που δίδονται για τη λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. Ξέρετε ότι και το άρθρο αλλά και η διόρθωση που έγινε γράφει τη λέξη «των νόμιμα λειτουργούντων».Κύριε Υπουργέ, ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι δεν λειτουργούν νόμιμα. Είκοσι πέντε χρόνια στη χώρα μας, από τότε που δημιουργήθηκε η τηλεόραση, οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν παράνομα. Λειτουργούν με συνεχείς παρατάσεις και πρόχειρες αδειοδοτήσεις. Αυτό το άναρχο τοπίο πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Γι’ αυτό η διάταξη αυτή συμπληρώθηκε μεν –και θα πω παρακάτω- προς το καλύτερο, αλλά πρέπει να συμπληρωθεί ακόμη περισσότερο. Δεν πρέπει να μιλάμε άλλο για μεταβατικό στάδιο.
Το θέμα της ψηφιακής τηλεόρασης που δημιουργήθηκε τώρα έναντι της αναλογικής είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχει ήδη καθυστερήσει πολύ στη χώρα μας να ρυθμιστούν αυτές οι καταστάσεις. Η τεχνολογία προχωράει αλματωδώς και οι υποχρεώσεις μας είναι πάρα πολύ σημαντικές. Κυρίως όμως μέσα από τη διαδικασία των διαγωνισμών και στη συνέχεια των πλειστηριασμών για τις αδειοδοτήσεις των συχνοτήτων περιεχομένου πρέπει να διασφαλιστεί το κοινωνικό αγαθό της ενημέρωσης με τη χρήση των ραδιοτηλεοπτικών δικτύων της χώρας, δίκτυα που να θυμίζουν σε όλους ότι αποτελούν δημόσια κτήση, άρα είναι δημόσιο αγαθό.
Πρέπει να διασφαλιστεί η αμερόληπτη διαδικασία του διαγωνισμού παρόχου συχνοτήτων και να ολοκληρωθεί μέχρι τέλους του 2013. Αυτό πρέπει να φαίνεται και μέσα στο κείμενο του άρθρου 18. Από την άλλη πλευρά, να ισχύσει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, ούτως ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 2014 που είναι το πρόγραμμα να γίνουν και οι πλειστηριασμοί, να γίνουν δηλαδή τα επόμενα βήματα των αδειοδοτήσεων για τους παρόχους περιεχομένου. Να εξασφαλιστούν όλα τα θέματα της δημόσιας τηλεόρασης, η οποία έχει τη δυνατότητα να είναι η ίδια και πάροχος συχνοτήτων και πάροχος περιεχομένου δωρεάν επειδή είναι δημόσια τηλεόραση. Στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα τα θέματα της δημόσιας τηλεόρασης εμείς θεωρούμε ότι αυτό ακόμη δεν έχει διασφαλιστεί και πρέπει να διασφαλιστεί.
Στη συνέχεια, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με το θέμα της λειτουργίας και του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου και της ΕΡΤ, η οποία έχει την αρμοδιότητα να διενεργήσει τους διαγωνισμούς του ψηφιακού παρόχου που θα μεταφέρει το σήμα, τις συχνότητες και τα προγράμματα, που θα τα μεταφέρει μετά και μέσω του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου θα γίνουν οι αντίστοιχες αδειοδοτήσεις.
Στην Επιτροπή αυτή έγινε μία αλλαγή -με κρύα καρδία την κάνανε και άλλοι δεν την κάνανε- στον καθορισμό του διοικητικού της συμβουλίου. Δεν χρειάζεται τώρα η Διάσκεψη των Προέδρων, δεν χρειάζονται τα τρία τέταρτα, δεν χρειάζεται το ένα, δεν χρειάζεται το άλλο.
Παρόλα αυτά δεν έχει οριστεί ακόμη η Επιτροπή. Πώς θα διεξάγει όλο αυτό το πλαίσιο; Αυτή έχει την κύρια ευθύνη να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα. Τι γίνεται τέλος πάντων; Δεν τα βρίσκετε στον πρόεδρο; Δεν ξέρω τι κάνετε. Φτάσατε τη διαδικασία να γίνεται μόνο όπως στις άλλες απλές επιτροπές. Και όμως, παρόλα αυτά, δεν ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία.
Θεωρούμε λοιπόν ότι αυτό το χρονοδιάγραμμα το οποίο παρουσίασε ο Υπουργός Μεταφορών στη σχετική συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, δηλαδή ότι τέλος του 2013 θα λήξουν και θα έχουμε αποτέλεσμα για τον πάροχο του δικτύου, δεν είναι τόσο απλό να ολοκληρωθεί. Δεν είναι τόσο απλό.
Και από εκεί και πέρα, υπάρχει η μεγάλη απραξία των δύο οργάνων, των κατεξοχήν οργάνων που θα προχωρήσουν στις αδειοδοτήσεις. Να τονίσω εδώ ότι εκτός όλων των άλλων είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι επί είκοσι πέντε χρόνια το δημόσιο χάνει τεράστια ποσά. Οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί δεν πληρώνουν αυτή τη στιγμή, παρόλο που ισχυρίζονται ότι 1% ή 2% των εσόδων τους πηγαίνει στο κράτος. Δεν πληρώνουν νόμιμα.
Το κράτος πρέπει να διεκδικήσει τα έσοδά του. Με τον διαγωνισμό που θα κάνει, ο οποίος πρέπει να είναι αμερόληπτος για τον πάροχο του δικτύου, θα έχει έσοδα. Βέβαια δεν θα είναι και πολλοί αυτοί που θα έρθουν και δεν ξέρω και τι ανταγωνισμός θα υπάρξει. Όμως θα έχει έσοδα από εκεί. Και μετά με τους επιμέρους πλειστηριασμούς για τις συχνότητες θα έχει και από εκεί συνεχώς έσοδα, τα οποία πρέπει να εισπράττει το κράτος.
Παράλληλα, όλο το σύστημα θα πρέπει να διακρίνεται πλέον από διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ούτως ώστε από τη μία πλευρά να κατοχυρώνει πράγματι το δημόσιο τα οφέλη του απέναντι στα δημόσια δίκτυα που παραχωρεί στους ιδιώτες και από την άλλη πλευρά οι πολίτες να απολαμβάνουν αυτό το δημόσιο κοινωνικό αγαθό που λέγεται ενημέρωση μέσω των ραδιοτηλεοπτικών δικτύων.
Για αυτό, κύριε Πρόεδρε, εμείς επισημαίναμε ότι ήταν ατελέστατο το άρθρο 17, γιατί δεν εξηγούσε αν ήταν μεταβατικό το στάδιο. Αυτή τη στιγμή συμπληρώθηκε ως εξής: «Μέχρι τη χορήγηση αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, όπως προβλέπεται στο νόμο τάδε κτλ». Εμείς θεωρούμε ότι μπορεί να συμπληρωθεί, διαδικασία η οποία πρέπει να περατωθεί μέχρι τις 31-12-2013.
Όσον αφορά τη λέξη «νόμιμα» ας την αφήσουμε, αν μπορούμε, να μην την έχουμε, γιατί δεν λειτουργούν νόμιμα αυτή τη στιγμή στη χώρα μας οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί.
Την αναρτούμε ολόκληρη γιατί συμπυκνώνει την ουσία του άρθρου και τα ...παρατράγουδά του. Και το πως τελικά θα είναι έτοιμοι οι βουλευτές την Τρίτη να ψηφίσουν ΝΑΙ στην ψηφιακή διαπλοκή. (Με τις απαραίτητες νομοτεχνικές βελτιώσεις που καρέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Δ. Σταμάτης και προφανώς θα ξαναδιορθώσει ως την Τρίτη).
Όσο για τους υπουργούς, ε, έλεος τόσα ψέματα ή τόση άγνοια εντός Κινοβουλίου;
Σαν τη γάτα, να σκεπάσουμε τις βρωμιές του αναλογικού τηλεοπτικού παρελθόντος και της διαπλοκής για να μη μυρίζουν....
Η κύρια τοποθέτησή μου αφορά το άρθρο 18, δηλαδή τα θέματα των παρατάσεων που δίδονται για τη λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. Ξέρετε ότι και το άρθρο αλλά και η διόρθωση που έγινε γράφει τη λέξη «των νόμιμα λειτουργούντων».Κύριε Υπουργέ, ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι δεν λειτουργούν νόμιμα. Είκοσι πέντε χρόνια στη χώρα μας, από τότε που δημιουργήθηκε η τηλεόραση, οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν παράνομα. Λειτουργούν με συνεχείς παρατάσεις και πρόχειρες αδειοδοτήσεις. Αυτό το άναρχο τοπίο πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Γι’ αυτό η διάταξη αυτή συμπληρώθηκε μεν –και θα πω παρακάτω- προς το καλύτερο, αλλά πρέπει να συμπληρωθεί ακόμη περισσότερο. Δεν πρέπει να μιλάμε άλλο για μεταβατικό στάδιο.
Το θέμα της ψηφιακής τηλεόρασης που δημιουργήθηκε τώρα έναντι της αναλογικής είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχει ήδη καθυστερήσει πολύ στη χώρα μας να ρυθμιστούν αυτές οι καταστάσεις. Η τεχνολογία προχωράει αλματωδώς και οι υποχρεώσεις μας είναι πάρα πολύ σημαντικές. Κυρίως όμως μέσα από τη διαδικασία των διαγωνισμών και στη συνέχεια των πλειστηριασμών για τις αδειοδοτήσεις των συχνοτήτων περιεχομένου πρέπει να διασφαλιστεί το κοινωνικό αγαθό της ενημέρωσης με τη χρήση των ραδιοτηλεοπτικών δικτύων της χώρας, δίκτυα που να θυμίζουν σε όλους ότι αποτελούν δημόσια κτήση, άρα είναι δημόσιο αγαθό.
Πρέπει να διασφαλιστεί η αμερόληπτη διαδικασία του διαγωνισμού παρόχου συχνοτήτων και να ολοκληρωθεί μέχρι τέλους του 2013. Αυτό πρέπει να φαίνεται και μέσα στο κείμενο του άρθρου 18. Από την άλλη πλευρά, να ισχύσει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, ούτως ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 2014 που είναι το πρόγραμμα να γίνουν και οι πλειστηριασμοί, να γίνουν δηλαδή τα επόμενα βήματα των αδειοδοτήσεων για τους παρόχους περιεχομένου. Να εξασφαλιστούν όλα τα θέματα της δημόσιας τηλεόρασης, η οποία έχει τη δυνατότητα να είναι η ίδια και πάροχος συχνοτήτων και πάροχος περιεχομένου δωρεάν επειδή είναι δημόσια τηλεόραση. Στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα τα θέματα της δημόσιας τηλεόρασης εμείς θεωρούμε ότι αυτό ακόμη δεν έχει διασφαλιστεί και πρέπει να διασφαλιστεί.
Στη συνέχεια, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με το θέμα της λειτουργίας και του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου και της ΕΡΤ, η οποία έχει την αρμοδιότητα να διενεργήσει τους διαγωνισμούς του ψηφιακού παρόχου που θα μεταφέρει το σήμα, τις συχνότητες και τα προγράμματα, που θα τα μεταφέρει μετά και μέσω του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου θα γίνουν οι αντίστοιχες αδειοδοτήσεις.
Στην Επιτροπή αυτή έγινε μία αλλαγή -με κρύα καρδία την κάνανε και άλλοι δεν την κάνανε- στον καθορισμό του διοικητικού της συμβουλίου. Δεν χρειάζεται τώρα η Διάσκεψη των Προέδρων, δεν χρειάζονται τα τρία τέταρτα, δεν χρειάζεται το ένα, δεν χρειάζεται το άλλο.
Παρόλα αυτά δεν έχει οριστεί ακόμη η Επιτροπή. Πώς θα διεξάγει όλο αυτό το πλαίσιο; Αυτή έχει την κύρια ευθύνη να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα. Τι γίνεται τέλος πάντων; Δεν τα βρίσκετε στον πρόεδρο; Δεν ξέρω τι κάνετε. Φτάσατε τη διαδικασία να γίνεται μόνο όπως στις άλλες απλές επιτροπές. Και όμως, παρόλα αυτά, δεν ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία.
Θεωρούμε λοιπόν ότι αυτό το χρονοδιάγραμμα το οποίο παρουσίασε ο Υπουργός Μεταφορών στη σχετική συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, δηλαδή ότι τέλος του 2013 θα λήξουν και θα έχουμε αποτέλεσμα για τον πάροχο του δικτύου, δεν είναι τόσο απλό να ολοκληρωθεί. Δεν είναι τόσο απλό.
Και από εκεί και πέρα, υπάρχει η μεγάλη απραξία των δύο οργάνων, των κατεξοχήν οργάνων που θα προχωρήσουν στις αδειοδοτήσεις. Να τονίσω εδώ ότι εκτός όλων των άλλων είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι επί είκοσι πέντε χρόνια το δημόσιο χάνει τεράστια ποσά. Οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί δεν πληρώνουν αυτή τη στιγμή, παρόλο που ισχυρίζονται ότι 1% ή 2% των εσόδων τους πηγαίνει στο κράτος. Δεν πληρώνουν νόμιμα.
Το κράτος πρέπει να διεκδικήσει τα έσοδά του. Με τον διαγωνισμό που θα κάνει, ο οποίος πρέπει να είναι αμερόληπτος για τον πάροχο του δικτύου, θα έχει έσοδα. Βέβαια δεν θα είναι και πολλοί αυτοί που θα έρθουν και δεν ξέρω και τι ανταγωνισμός θα υπάρξει. Όμως θα έχει έσοδα από εκεί. Και μετά με τους επιμέρους πλειστηριασμούς για τις συχνότητες θα έχει και από εκεί συνεχώς έσοδα, τα οποία πρέπει να εισπράττει το κράτος.
Παράλληλα, όλο το σύστημα θα πρέπει να διακρίνεται πλέον από διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ούτως ώστε από τη μία πλευρά να κατοχυρώνει πράγματι το δημόσιο τα οφέλη του απέναντι στα δημόσια δίκτυα που παραχωρεί στους ιδιώτες και από την άλλη πλευρά οι πολίτες να απολαμβάνουν αυτό το δημόσιο κοινωνικό αγαθό που λέγεται ενημέρωση μέσω των ραδιοτηλεοπτικών δικτύων.
Για αυτό, κύριε Πρόεδρε, εμείς επισημαίναμε ότι ήταν ατελέστατο το άρθρο 17, γιατί δεν εξηγούσε αν ήταν μεταβατικό το στάδιο. Αυτή τη στιγμή συμπληρώθηκε ως εξής: «Μέχρι τη χορήγηση αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, όπως προβλέπεται στο νόμο τάδε κτλ». Εμείς θεωρούμε ότι μπορεί να συμπληρωθεί, διαδικασία η οποία πρέπει να περατωθεί μέχρι τις 31-12-2013.
Όσον αφορά τη λέξη «νόμιμα» ας την αφήσουμε, αν μπορούμε, να μην την έχουμε, γιατί δεν λειτουργούν νόμιμα αυτή τη στιγμή στη χώρα μας οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου