mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Συμβαίνουν στον κόσμο και στα ΜΜΕ *

*Το 15νθήμερο newsletter που εκδίδει το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων περιλαμβάνει κάθε φορά πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις από όσα συμβαίνουν στα ΜΜΕ και καταγράφονται στο ρεπορτάζ των media. Κάθε Κυριακή, θα αναδημοσιεύουμε τις ειδήσεις, σύμφωνα με την επεξεργασία και μετάφραση της ομάδας του ΙΟΜ. Η ομάδα του Ινστιτούτου κάνει τα τελευταία χρόνια αξιόλογη δουλειά που σίγουρα αξίζει περισσότερης προσοχής. Στο site του ΙΟΜ www.iom.gr υπάρχει και το περιοδικό "Συχνότητες"με σημαντικά θέματα για την έρευνα στην οπτικοακουστική αγορά.


Μείωση Φ.Π.Α
Την πρόθεσή της να μειώσει τον ΦΠΑ στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, έτσι ώστε να φτάσει στα
ίδια επίπεδα με τον φόρο που πληρώνουν τα παραδοσιακά ΜΜΕ και δη ο Τύπος, αποκάλυψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνέδριο στις Βρυξέλλες τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, ο Γενικός Γραμματέας για θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού, Jan Truszcynski, επεσήμανε ότι η προσπάθεια εξίσωσης του ΦΠΑ σε όλα τα ΜΜΕ στοχεύει στην ενίσχυση και ώθηση των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, τα οποία έχουν περισσότερες δυσκολίες και λιγότερα διαφημιστικά έσοδα, παρά την ραγδαία άνοδό τους την τελευταία δεκαετία. Έτσι, από τη μία πλευρά υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο Τύπος έχει ΦΠΑ ίσο με 0% και τα ΜΜΕ στο διαδίκτυο φορολογούνται με ποσοστό 20-25%, όπως στη Δανία, αλλά και περιπτώσεις όπου η εξομοίωση γίνεται προς τα πάνω(25%), όπως στην περίπτωση της Πολωνίας, της Φινλανδίας, της Σλοβακίας και της Βουλγαρίας. Η νέα ρύθμιση στοχεύει ακριβώς στη μείωση του χάσματος μεταξύ των δύο κατηγοριών, δημιουργώντας ένα ενιαίο και δίκαιο, ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο
για όλες τις χώρες. Πηγή: EurActiv.eu


Όχι στην κατάργηση
Η αρμόδια Επιτροπή της Ρουμανικής Βουλής για τα θέματα πολιτισμού & ΜΜΕ απέρριψε κοινή πρόταση του Σοσιαλιστικού και του Συντηρητικού κόμματος για την κατάργηση του ανταποδοτικού τέλους για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.. Είχε προηγηθεί επιστολή του Γενικού Διευθυντή της EBU προς τη Βουλή, στην οποία εκφραζόταν η αντίθεσή του με αυτήν την πρόταση, καθώς η κατάργηση του ανταπoδοτικού τέλους θα καθιστούσε ανέφικτη τη λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης της Ρουμανίας σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η κοινοβουλευτική Επιτροπή ενη-μέρωσε την EBU για την απόφασή της, υποστηρίζοντας ότι η πλειοψηφία τάχθηκε με την άποψη περί διατήρησης του ανταποδοτικού τέλους, προκειμένου να επιτραπεί στη ρουμανική τηλεόραση να ανταποκριθεί πλήρως στο δημόσιο ρόλο της.
Πηγή: EBU



Αύξηση τηλεθέασης
Μια πρόσφατη έρευνα της εταιρίας Thinkbox (που αποτελεί φορέα υπεύθυνο για το marketing και τον οποίο έχουν ιδρύσει από κοινού τα ιδιωτικά κανάλια) στο Ην. Βασίλειο αποκαλύπτει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τάσεις των τηλεθεατών. Κατ’ αρχήν, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της BARB (ο οργανισμός των μετρήσεων τηλεθέασης στο Ην. Βασίλειο), η παρακολούθηση προγράμματος ζωντανά (live) και γραμμικού τηλεοπτικού περιεχομένου (linear TV) το 2010 ήταν η χρονιά με τις καλύτερες επιδόσεις. Ο μέσος τηλεθεατής στη χώρα παρακολούθησε 28 ώρες και 15 λεπτά ζωντανού, γραμμικού προγράμματος την εβδομάδα (δηλαδή περίπου 4 ώρες και 2 λεπτά την ημέρα) και αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 18 λεπτών ημερησίως από το 2009. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται, σύμφωνα με την Thinkbox, στην εμφάνιση πολλών νέων ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων που ενίσχυσαν την παρακολούθηση γραμμικού περιεχομένου. Τα ιδιωτικά κανάλια συγκέντρωσαν το 63% της τηλεθέασης ζωντανού, γραμμικού προγράμματος. Η αύξηση αποδίδεται σε ποικίλους παράγοντες. Αφενός δοκιμάστηκε ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών μετρήσεων από τη BARB και αφετέρου τα κανάλια πολλαπλασιάστηκαν λόγω της ψηφιακής μετάβασης. Επίσης, οι κατά παραγγελία υπηρεσίες (on-demand) «οδηγούν» τους τηλεθεατές στην παρακολούθηση γραμμικού περιεχομένου (το 89% του κοινού που κάνει χρήση των ondemand υπηρεσιών το κάνει διότι θέλει να δει γραμμικό περιεχόμενο που δεν κατάφερε να παρακολουθήσει όταν αυτό προβλήθηκε στην τηλεόραση). Τα δεδομένα της BARB δείχνουν επίσης ότι το πρόγραμμα που παρακολουθείται με χρονο-μετακύλιση (timeshifting)αντιπροσωπεύει το 7,6% της τηλεθέασης, ενώ η αύξηση της παρακολούθησης των ιδιωτικών καναλιών προκάλεσε μια αντίστοιχη αύξηση του αριθμού των διαφημίσεων που είδε ο μέσος τηλεθεατής (6% περισσότερες διαφημίσεις το 2010 έναντι του 2009). Πηγή: www.informitv.com


Περισσότερα βίντεο
Οι ιστοσελίδες των εφημερίδων περιέχουν περισσότερα βίντεο από τις αντίστοιχες των τηλεοπτικών σταθμών αναφέρει έρευνα των εταιριών Brightcove & TubeMogul. Συγκεκριμένα, και για στοιχεία από ΗΠΑ και μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, 313 λεπτά με περιεχόμενο βίντεο είχαν «ανέβει» στις ιστοσελίδες εφημερίδων έναντι 290 λεπτών σε ιστοσελίδες καναλιών. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 51% για τις εφημερίδες αλλά και για μια «πρωτιά» αφού έως σήμερα τα σκήπτρα είχαν οι ιστότοποι των καναλιών. Ένα ακόμα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι το Facebook έχει ξεπεράσει τη μηχανή αναζήτησης Yahoo στην παραπομπή των επισκεπτών του σε ιστοσελίδες με οπτικοακουστικό περιεχόμενο, και πλέον το Facebook είναι δεύτερο στη σχετική λίστα πίσω από τη Google.
Πηγή : www.nma.co.uk






Δεν υπάρχουν σχόλια: