mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Κυριακή, 2 Ιουνίου 2013

Η tv μάχη ΗΠΑ-Ευρώπης σε έξαρση

Η πρόσφατη έκθεση της Eurodata TV Worldwide για την δραστηριοποίηση των τηλεοπτικών παραγωγών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταλήγει σε ένα πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα. Η αμερικάνικη παραγωγή για την τηλεόραση συναντά σοβαρές αντιστάσεις σε έξι χώρες της Ευρώπης και σε ορισμένες περιπτώσεις οι παραγωγές των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών ξεπερνούν κατά πολύ τις αμερικάνικες παραγωγές.
Με εξαίρεση την Ολλανδία όπου η αμερικάνικη παραγωγή κυριαρχεί σε ποσοστά τουλάχιστον 75% στην κρατική και ιδιωτική τηλεόραση, η έκθεση της Eurodata σημειώνει πως οι εταιρείες τηλεοπτικής παραγωγής βρίσκονται σε μεγάλη πίεση και ανταγωνισμό προκειμένου να κερδίσουν νέες αγορές και παράλληλα να προσαρμόζουν τα σενάρια τους για τις τοπικές αγορές. Η έκθεση αναλύει την κατάσταση στη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι τοπικές εταιρείες παραγωγής ανταγωνίζονται κατά κύριο λόγο με τα κυρίαρχα στούντιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Στη Μεγάλη Βρετανία, το στούντιο ΙΤV κατέχει σχεδόν διπλάσιες παραγωγές σε σχέση με τον κύριο αντίπαλο του, τη Warner Bros. Έχει 1.142 ώρες έναντι 670 ωρών του αμερικάνικου στούντιο. Παρόμοια ευρήματα καταγράφονται για τις αγορές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Τα τοπικά στούντιο της Grundy UFA στη Γερμανία, της Telfrance στη Γαλλία, της RAI στην Ιταλία και της Globomedia στην Ισπανία, συγκαταλέγονται στους πρώτους τηλεοπτικούς παραγωγούς όσον αφορά στον αριθμό των ωρών που κατέχουν στα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα.

Εκτός από τα ιδιωτικά στούντιο στις εξεταζόμενες τηλεοπτικές αγορές, καταγράφεται ισχυρή η παρουσία της τηλεοπτικής παραγωγής των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, όπως τα ARD και ZDF στη Γερμανία καθώς και το BBC στη Μεγάλη Βρετανία. Σε αυτές τις χώρες τα δημόσια κανάλια παράγουν το 60% των σειρών ή σόου των προγραμμάτων τους. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο για την παρουσία των εταιρειών όπως η Endemol και η FremantleMedia. Αμφότερα τα στούντιο κυριαρχούν και στις επτά χώρες στην παραγωγή των σόου κατέχοντας το 9,3% και 8,5% του συνολικού όγκου των προγραμμάτων που μεταδίδονται σε ώρες του prime time. Σε ορισμένες αγορές όπως της Γαλλίας καταγράφεται ποικιλομορφία με τη δραστηριοποίηση τουλάχιστον 100 στούντιο παραγωγής, σε άλλες πάλι χώρες, όπως η Ιταλία ή η Ισπανία οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται δεν ξεπερνούν τις 30, με τις 10 από αυτές να κατέχουν το 85% του τηλεοπτικού προγραμματισμού. 







Δεν υπάρχουν σχόλια: