ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ Η «ΠΡΟΙΚΑ» ΤΟΥ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Τηλεοπτική κονσέρβα αξίας 275 εκατ.€ σερβίρει η ΕΡΤ
Της Σόνιας Χαϊμαντά στο Έθνος της Κυριακής-media
«Τα λεφτά μας πίσω» είναι έτοιμοι να φωνάξουν οι Ελληνες τηλεθεατές προς την ΕΡΤ, η οποία, παρά το γεγονός ότι συνιστά το μοναδικό βιώσιμο κανάλι με «προίκα» 275 εκατ. ευρώ τον χρόνο από το ανταποδοτικό τέλος, συνεχίζει να σερβίρει εκπομπές από τη βαθιά... κατάψυξη, λόγω, προφανώς, της κεκτημένης ταχύτητας από τις γραφειοκρατικές λογικές που επικράτησαν τον τελευταίο χρόνο με τη διοίκηση να εγκρίνει με ανεξήγητη βραδύτητα φρέσκο πρόγραμμα.
Παρά το γεγονός μάλιστα ότι το κόστος του προγράμματος της ΕΡΤ έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 25-30% την τελευταία τριετία, τα τρία κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης υιοθετούν το πνεύμα του αρχαιοελληνικού ρητού «επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως». Παρά το γεγονός ότι το κόστος του προγράμματος της ΕΡΤ έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 25-30% την τελευταία τριετία, η διοίκηση εγκρίνει με ανεξήγητη καθυστέρηση νέα προγράμματα.
Ωστόσο, οι επαναλήψεις δεν κοστίζουν μόνο σε τηλεθέαση, αφού οι τηλεθεατές αναζητούν αλλού διέξοδο για την ψυχαγωγία τους, αλλά και σε ζεστό χρήμα, μια και η ΕΡΤ καταβάλλει επιπλέον το 50% της αρχικής αξίας κάθε ελληνικού προγράμματος όταν προβάλλεται σε επανάληψη, ενώ για τις ξένες σειρές ή τα εισαγόμενα ντοκιμαντέρ ισχύει διαφορετικό καθεστώς: H ΕΡΤ υπογράφει συμβόλαιο, σύμφωνα με το οποίο έχει το δικαίωμα να προβάλει μέσα σε διάστημα δύο ετών δύο φορές το αγορασμένο πρόγραμμα.
Αν φέρ' ειπείν ένα ξένο πρόγραμμα στοιχίζει στην ΕΡΤ 16.000 ευρώ για την α' προβολή, η επανάληψη της μετάδοσης μπορεί να την υποχρεώσει να πληρώσει άλλες 5.000-6.000 ευρώ.
Καθυστερήσεις με κόστος
Ωστόσο, το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις υπογραφής των συμβολαίων δεν είναι μόνο ότι ο τηλεθεατής δεν βλέπει φρέσκο πρόγραμμα. Μια άλλη παράμετρος είναι και το κόστος που θα έχει για την ΕΡΤ η καθυστέρηση λόγω του περιορισμού του συμβατικού δικαιώματος για μετάδοση τριών προβολών εντός διετίας. Δηλαδή, αν η ΕΡΤ υπογράψει συμβόλαιο έως το 2014, είναι προφανές ότι θα μεταδώσει σε επανάληψη τη σειρά ή το ντοκιμαντέρ το 2016...
Κατά κοινή ομολογία, πάντως, το ξένο πρόγραμμα κέρδισε το «στοίχημα» τη φετινή σεζόν, όπως το «Downton Abbey», το «Borgen - Συνωμοσίες της εξουσίας», ο «Επιθεωρητής Μπαλάντερ», το «Επειγόντως τη μαμή», ο «Μέγας Πέτρος», οι «Επάνω και οι κάτω», το «Χορεύοντας με την τζαζ», το «Raconta mi» ή η «Κόλαση και Παράδεισος του Θ. Ντοστογιέφσκι».
Ομως στην αναμονή περιμένουν για υπογραφή συμβολαίων νέα επεισόδια ή εξίσου αξιόλογες σειρές, όπως το μεξικανικό «Raine», αξίας 800 ευρώ ανά επεισόδιο, το ιταλικό «Μονταλμπάνο» της RAI (επίσης 800 ευρώ/επεισόδιο) και το αμερικανικό «Boss» (2.000 ευρώ/επεισόδιο) που είχε σταματήσει και αναμένει το «πράσινο φως». Αύριο ξεκινά το «Στοίχημα» («Luck») με τον Ντ. Χόφμαν, το οποίο είχε κάνει πάταγο στο εξωτερικό όταν προβλήθηκε.
Από τον «Καρυωτάκη» στον «Τσιτσάνη»
Εγχώριο πρόγραμμα και σειρές έχει να δει η ΕΡΤ από την περίοδο του... Καρυωτάκη, δηλαδή εδώ και 6 χρόνια. Μια σειρά που έχει ήδη εγκριθεί και θεωρείται κατά 99,9% πιθανό να προβληθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο είναι το «Ουζερί ο Τσιτσάνης», σε παραγωγή «Τηλεκίνησης» του Μανούσου Μανουσάκη. Το σίριαλ βρίσκεται σε αναμονή, παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή Κοστολόγησης ζήτησε να μειωθεί το κόστος. Είναι η δεύτερη φορά που η συγκεκριμένη σειρά οδεύει προς έγκριση από το ΔΣ. Η πρώτη ήταν επί θητείας Λάμπη Ταγματάρχη και δεν προχώρησε. Τότε η πρόταση που κατατέθηκε στην ΕΡΤ έκανε λόγο για 160.000 ευρώ το επεισόδιο και στη συνέχεια η διοίκηση Ταγματάρχη το είχε μειώσει στα 98.000 ευρώ. Το συνολικό κόστος της σειράς που θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ ανέρχεται σε 1.268.124 ευρώ πλέον ΦΠΑ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το κόστος των εργοδοτικών εισφορών, ύψους 169.138, που θα πληρώσει η ΕΡΤ στο ΙΚΑ. Το κόστος ανά επεισόδιο αγγίζει τα 78.499 ευρώ και συνολικά θα γυριστούν 14 επεισόδια διάρκειας 50 λεπτών.
Παίρνει «σκούπα» ο διευθύνων σύμβουλος
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Γκίκας Μάναλης, εισάγει νέα ήθη και φυσικά καινά δαιμόνια για τους θιγόμενους που μεγαλουργούσαν μέσα στην αναμπουμπούλα, απαιτώντας διαφανή και εξονυχιστική διαδικασία έγκρισης νέου προγράμματος και εξαντλώντας κάθε αυστηρότητα στην εξέταση των υπό έγκριση εκπομπών. Και δικαίως.
Μάλιστα, πρόσφατα ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ της ΕΡΤ εξονυχιστικό έλεγχο του κόστους των νέων υπό έγκριση εκπομπών, εξ ου και το «πάγωμα» των «Δικαιοσύνη ΤV», «Ellines.com» και «Ενας γιατρός στο σπίτι σας». Παραλίγο να περάσει μάλιστα πρόταση και για μαγειρική εκπομπή. Ομως κάτι τέτοιο δεν έγινε. Ο λόγος είναι ότι ο νέος διευθύνων έθεσε ως προαπαιτούμενο αφενός να εγκριθεί πρώτα ο προϋπολογισμός της ΕΡΤ και αφετέρου να επεξηγηθεί ενδελεχώς το μπάτζετ κάθε τμήματος. Πιο συγκεκριμένα, απαίτησε να εξηγεί κάθε διεύθυνση που προτείνει εκπομπές για ποιο λόγο ακριβώς τις προτείνει και πώς θα ενταχθούν στο συνολικότερο πρόγραμμα.
Παράλληλα ο κ. Μάναλης ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ να εξετάζεται στο εξής η βιωσιμότητα των εταιρειών παραγωγής που θα αναλαμβάνουν εξωτερικές ή μεικτές παραγωγές της ΕΡΤ, ενώ απαίτησε να διερευνώνται σε κάθε περίπτωση τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από κάθε εταιρεία, προκειμένου αφενός να μην αποτελεί στο εξής η δημόσια τηλεόραση «αιμοδότη» προβληματικών εταιρειών παραγωγής και αφετέρου να μη μοιράζονται το δημόσιο ΕΡΤικό χρήμα οι ίδιοι και οι ίδιοι παραγωγοί. Επιπλέον, συνάντησε τους ανεξάρτητους παραγωγούς οπτικοακουστικών προγραμμάτων με στόχο την ενεργοποίηση της ΕΡΤ και στον τομέα αυτόν.
Τηλεοπτική κονσέρβα αξίας 275 εκατ.€ σερβίρει η ΕΡΤ
Της Σόνιας Χαϊμαντά στο Έθνος της Κυριακής-media
«Τα λεφτά μας πίσω» είναι έτοιμοι να φωνάξουν οι Ελληνες τηλεθεατές προς την ΕΡΤ, η οποία, παρά το γεγονός ότι συνιστά το μοναδικό βιώσιμο κανάλι με «προίκα» 275 εκατ. ευρώ τον χρόνο από το ανταποδοτικό τέλος, συνεχίζει να σερβίρει εκπομπές από τη βαθιά... κατάψυξη, λόγω, προφανώς, της κεκτημένης ταχύτητας από τις γραφειοκρατικές λογικές που επικράτησαν τον τελευταίο χρόνο με τη διοίκηση να εγκρίνει με ανεξήγητη βραδύτητα φρέσκο πρόγραμμα.
Παρά το γεγονός μάλιστα ότι το κόστος του προγράμματος της ΕΡΤ έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 25-30% την τελευταία τριετία, τα τρία κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης υιοθετούν το πνεύμα του αρχαιοελληνικού ρητού «επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως». Παρά το γεγονός ότι το κόστος του προγράμματος της ΕΡΤ έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 25-30% την τελευταία τριετία, η διοίκηση εγκρίνει με ανεξήγητη καθυστέρηση νέα προγράμματα.
Ωστόσο, οι επαναλήψεις δεν κοστίζουν μόνο σε τηλεθέαση, αφού οι τηλεθεατές αναζητούν αλλού διέξοδο για την ψυχαγωγία τους, αλλά και σε ζεστό χρήμα, μια και η ΕΡΤ καταβάλλει επιπλέον το 50% της αρχικής αξίας κάθε ελληνικού προγράμματος όταν προβάλλεται σε επανάληψη, ενώ για τις ξένες σειρές ή τα εισαγόμενα ντοκιμαντέρ ισχύει διαφορετικό καθεστώς: H ΕΡΤ υπογράφει συμβόλαιο, σύμφωνα με το οποίο έχει το δικαίωμα να προβάλει μέσα σε διάστημα δύο ετών δύο φορές το αγορασμένο πρόγραμμα.
Αν φέρ' ειπείν ένα ξένο πρόγραμμα στοιχίζει στην ΕΡΤ 16.000 ευρώ για την α' προβολή, η επανάληψη της μετάδοσης μπορεί να την υποχρεώσει να πληρώσει άλλες 5.000-6.000 ευρώ.
Καθυστερήσεις με κόστος
Ωστόσο, το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις υπογραφής των συμβολαίων δεν είναι μόνο ότι ο τηλεθεατής δεν βλέπει φρέσκο πρόγραμμα. Μια άλλη παράμετρος είναι και το κόστος που θα έχει για την ΕΡΤ η καθυστέρηση λόγω του περιορισμού του συμβατικού δικαιώματος για μετάδοση τριών προβολών εντός διετίας. Δηλαδή, αν η ΕΡΤ υπογράψει συμβόλαιο έως το 2014, είναι προφανές ότι θα μεταδώσει σε επανάληψη τη σειρά ή το ντοκιμαντέρ το 2016...
Κατά κοινή ομολογία, πάντως, το ξένο πρόγραμμα κέρδισε το «στοίχημα» τη φετινή σεζόν, όπως το «Downton Abbey», το «Borgen - Συνωμοσίες της εξουσίας», ο «Επιθεωρητής Μπαλάντερ», το «Επειγόντως τη μαμή», ο «Μέγας Πέτρος», οι «Επάνω και οι κάτω», το «Χορεύοντας με την τζαζ», το «Raconta mi» ή η «Κόλαση και Παράδεισος του Θ. Ντοστογιέφσκι».
Ομως στην αναμονή περιμένουν για υπογραφή συμβολαίων νέα επεισόδια ή εξίσου αξιόλογες σειρές, όπως το μεξικανικό «Raine», αξίας 800 ευρώ ανά επεισόδιο, το ιταλικό «Μονταλμπάνο» της RAI (επίσης 800 ευρώ/επεισόδιο) και το αμερικανικό «Boss» (2.000 ευρώ/επεισόδιο) που είχε σταματήσει και αναμένει το «πράσινο φως». Αύριο ξεκινά το «Στοίχημα» («Luck») με τον Ντ. Χόφμαν, το οποίο είχε κάνει πάταγο στο εξωτερικό όταν προβλήθηκε.
Από τον «Καρυωτάκη» στον «Τσιτσάνη»
Εγχώριο πρόγραμμα και σειρές έχει να δει η ΕΡΤ από την περίοδο του... Καρυωτάκη, δηλαδή εδώ και 6 χρόνια. Μια σειρά που έχει ήδη εγκριθεί και θεωρείται κατά 99,9% πιθανό να προβληθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο είναι το «Ουζερί ο Τσιτσάνης», σε παραγωγή «Τηλεκίνησης» του Μανούσου Μανουσάκη. Το σίριαλ βρίσκεται σε αναμονή, παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή Κοστολόγησης ζήτησε να μειωθεί το κόστος. Είναι η δεύτερη φορά που η συγκεκριμένη σειρά οδεύει προς έγκριση από το ΔΣ. Η πρώτη ήταν επί θητείας Λάμπη Ταγματάρχη και δεν προχώρησε. Τότε η πρόταση που κατατέθηκε στην ΕΡΤ έκανε λόγο για 160.000 ευρώ το επεισόδιο και στη συνέχεια η διοίκηση Ταγματάρχη το είχε μειώσει στα 98.000 ευρώ. Το συνολικό κόστος της σειράς που θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ ανέρχεται σε 1.268.124 ευρώ πλέον ΦΠΑ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το κόστος των εργοδοτικών εισφορών, ύψους 169.138, που θα πληρώσει η ΕΡΤ στο ΙΚΑ. Το κόστος ανά επεισόδιο αγγίζει τα 78.499 ευρώ και συνολικά θα γυριστούν 14 επεισόδια διάρκειας 50 λεπτών.
Παίρνει «σκούπα» ο διευθύνων σύμβουλος
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Γκίκας Μάναλης, εισάγει νέα ήθη και φυσικά καινά δαιμόνια για τους θιγόμενους που μεγαλουργούσαν μέσα στην αναμπουμπούλα, απαιτώντας διαφανή και εξονυχιστική διαδικασία έγκρισης νέου προγράμματος και εξαντλώντας κάθε αυστηρότητα στην εξέταση των υπό έγκριση εκπομπών. Και δικαίως.
Μάλιστα, πρόσφατα ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ της ΕΡΤ εξονυχιστικό έλεγχο του κόστους των νέων υπό έγκριση εκπομπών, εξ ου και το «πάγωμα» των «Δικαιοσύνη ΤV», «Ellines.com» και «Ενας γιατρός στο σπίτι σας». Παραλίγο να περάσει μάλιστα πρόταση και για μαγειρική εκπομπή. Ομως κάτι τέτοιο δεν έγινε. Ο λόγος είναι ότι ο νέος διευθύνων έθεσε ως προαπαιτούμενο αφενός να εγκριθεί πρώτα ο προϋπολογισμός της ΕΡΤ και αφετέρου να επεξηγηθεί ενδελεχώς το μπάτζετ κάθε τμήματος. Πιο συγκεκριμένα, απαίτησε να εξηγεί κάθε διεύθυνση που προτείνει εκπομπές για ποιο λόγο ακριβώς τις προτείνει και πώς θα ενταχθούν στο συνολικότερο πρόγραμμα.
Παράλληλα ο κ. Μάναλης ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ να εξετάζεται στο εξής η βιωσιμότητα των εταιρειών παραγωγής που θα αναλαμβάνουν εξωτερικές ή μεικτές παραγωγές της ΕΡΤ, ενώ απαίτησε να διερευνώνται σε κάθε περίπτωση τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από κάθε εταιρεία, προκειμένου αφενός να μην αποτελεί στο εξής η δημόσια τηλεόραση «αιμοδότη» προβληματικών εταιρειών παραγωγής και αφετέρου να μη μοιράζονται το δημόσιο ΕΡΤικό χρήμα οι ίδιοι και οι ίδιοι παραγωγοί. Επιπλέον, συνάντησε τους ανεξάρτητους παραγωγούς οπτικοακουστικών προγραμμάτων με στόχο την ενεργοποίηση της ΕΡΤ και στον τομέα αυτόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου