Δημόσια διαβούλευση για τη σύγκλιση τηλεόρασης και Διαδικτύου ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνοντας στη δημοσιότητα στα κράτη μέλη το έγγραφο της, «Green Peper». Η Επιτροπή καλεί τους ενδιαφερόμενους φορείς και το ευρύ κοινό να ανταλλάξουν απόψεις μέχρι τέλος Αυγούστου 2013, σε θέματα όπως: Οι κανόνες του παιχνιδιού, η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών που θα βοηθήσουν τις δυναμικές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν τον διεθνή ανταγωνισμό, η προστασία της ελευθερίας των ΜΜΕ και των συμφερόντων των χρηστών, η ενιαία αγορά και τα πρότυπα, η χρηματοδότηση της παραγωγής περιεχομένου, η πολυφωνία των Μέσων Ενημέρωσης.
Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται τη στιγμή που στη βιομηχανία της τηλεόρασης συντελούνται σημαντικές αλλαγές στη διανομή του τηλεοπτικού περιεχομένου.
Η Ελλάδα ως συνήθως βρίσκεται απούσα από κάθε τέτοια εξέλιξη. Είναι ενδεικτικό ότι η γενική γραμματεία ενημέρωσης διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ημερίδα για τα Νέα Μέσα με τη συμμετοχή γνωστών και καταξιωμένων επαγγελματιών της δημοσιογραφίας και της πανεπιστημιακής κοινότητας. Αυτός ο προβληματισμός δεν ξεπέρασε τους τοίχους της γενικής γραμματείας και φυσικά δεν αφορούσε τα όσα συμβαίνουν στην ελληνική αγορά των media. Οι εξελίξεις στη διεθνή αγορά ωστόσο είναι καταιγιστικές και σε αυτές ηγούνται κολοσσοί της τεχνολογίας, του Internet και των διεθνών ομίλων media. Όπως σημειώνει στο κείμενο προς διαβούλευση η Κομισιόν εκατομμύρια Ευρωπαίοι παρακολουθούν από το smartphone το τηλεοπτικό επεισόδιο που έχασαν, επισκέπτονται το διαδίκτυο από την τηλεόραση του καθιστικού τους, ή αναρτούν δικό τους υλικό στο διαδίκτυο. Περισσότερες από 40,4 εκατομμύρια τηλεοράσεις στην Ευρώπη είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο ("συνδεδεμένες τηλεοράσεις») και μέχρι το 2016 αναμένεται να έχουν τέτοιες συσκευές τα περισσότερα νοικοκυριά της ΕΕ.
Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται τη στιγμή που στη βιομηχανία της τηλεόρασης συντελούνται σημαντικές αλλαγές στη διανομή του τηλεοπτικού περιεχομένου.
Η Ελλάδα ως συνήθως βρίσκεται απούσα από κάθε τέτοια εξέλιξη. Είναι ενδεικτικό ότι η γενική γραμματεία ενημέρωσης διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ημερίδα για τα Νέα Μέσα με τη συμμετοχή γνωστών και καταξιωμένων επαγγελματιών της δημοσιογραφίας και της πανεπιστημιακής κοινότητας. Αυτός ο προβληματισμός δεν ξεπέρασε τους τοίχους της γενικής γραμματείας και φυσικά δεν αφορούσε τα όσα συμβαίνουν στην ελληνική αγορά των media. Οι εξελίξεις στη διεθνή αγορά ωστόσο είναι καταιγιστικές και σε αυτές ηγούνται κολοσσοί της τεχνολογίας, του Internet και των διεθνών ομίλων media. Όπως σημειώνει στο κείμενο προς διαβούλευση η Κομισιόν εκατομμύρια Ευρωπαίοι παρακολουθούν από το smartphone το τηλεοπτικό επεισόδιο που έχασαν, επισκέπτονται το διαδίκτυο από την τηλεόραση του καθιστικού τους, ή αναρτούν δικό τους υλικό στο διαδίκτυο. Περισσότερες από 40,4 εκατομμύρια τηλεοράσεις στην Ευρώπη είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο ("συνδεδεμένες τηλεοράσεις») και μέχρι το 2016 αναμένεται να έχουν τέτοιες συσκευές τα περισσότερα νοικοκυριά της ΕΕ.
Πηγή: Ποντίκι, http://www.radio-link.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου