Η ώρα των μετόχων στο παραπέντε της κατάρρευσης στα ελληνικά media
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τη λειτουργία των επιχειρήσεων media. Η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού κλείνει, η διαφημιστική δαπάνη συνεχίζει την καθοδική πορεία της (με εξαίρεση την τηλεόραση), οι κυκλοφορίες πέφτουν.
Για τα ΜΜΕ, που βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού, τα περιθώρια κινήσεων στενεύουν. Τα σενάρια της επόμενης μέρας, κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις.
Κατάρρευση ή λουκέτο. Ήδη, σ’ αυτή τη φάση βρίσκονται αρκετές επιχειρήσεις, με προεξάρχουσες την «Ελεύθερη Τηλεόραση» του Alter, και την «Ελευθεροτυπία».
Δεύτερη εκδοχή, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με ενέσεις ρευστότητας στις επιχειρήσεις ΜΜΕ. Η επιλογή αυτή, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αποκλείστηκε από τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Οι οποίοι επιμένουν είτε στον δανεισμό είτε στην πώληση μεριδίων τους σε άλλους επιχειρηματίες, εκτός media. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Mega.
Τρίτη εκδοχή είναι η αναζήτηση κεφαλαίων από το εξωτερικό. Συμπληρωματικά, σε κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές, υπάρχουν και άλλες κινήσεις και ενέργειες. Όπως, για παράδειγμα, η επιτάχυνση των διαδικασιών για άμεσες συνέργιες και συνεργασίες ανάμεσα στις επιχειρήσεις media, κυρίως στον χώρο της τηλεοπτικής αγοράς.
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Κρίσιμο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τη λειτουργία των επιχειρήσεων media. Η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού κλείνει, η διαφημιστική δαπάνη συνεχίζει την καθοδική πορεία της (με εξαίρεση την τηλεόραση), οι κυκλοφορίες πέφτουν.
Για τα ΜΜΕ, που βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού, τα περιθώρια κινήσεων στενεύουν. Τα σενάρια της επόμενης μέρας, κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις.
Κατάρρευση ή λουκέτο. Ήδη, σ’ αυτή τη φάση βρίσκονται αρκετές επιχειρήσεις, με προεξάρχουσες την «Ελεύθερη Τηλεόραση» του Alter, και την «Ελευθεροτυπία».
Δεύτερη εκδοχή, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με ενέσεις ρευστότητας στις επιχειρήσεις ΜΜΕ. Η επιλογή αυτή, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αποκλείστηκε από τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Οι οποίοι επιμένουν είτε στον δανεισμό είτε στην πώληση μεριδίων τους σε άλλους επιχειρηματίες, εκτός media. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Mega.
Τρίτη εκδοχή είναι η αναζήτηση κεφαλαίων από το εξωτερικό. Συμπληρωματικά, σε κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές, υπάρχουν και άλλες κινήσεις και ενέργειες. Όπως, για παράδειγμα, η επιτάχυνση των διαδικασιών για άμεσες συνέργιες και συνεργασίες ανάμεσα στις επιχειρήσεις media, κυρίως στον χώρο της τηλεοπτικής αγοράς.