Δομικές ανακατατάξεις στην αγορά επικοινωνίας προκάλεσε το Alter
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ πλέον οι εξελίξεις στην αγορά επικοινωνίας: το φαινόμενο του ντόμινο επεκτείνεται σε όλους τους συνδεδεμένους με την αγορά των media χώρους. Εκφράζεται σοβαρός προβληματισμός για τις επιπτώσεις από τη μαζική χρήση της δυνατότητας ένταξης στις προστατευτικές διατάξεις του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, ακόμη και σε, υγιή όπως χαρακτηρίζονται, κομμάτια της αγοράς.
Τον προβληματισμό αυτό αποτυπώνει με σαφήνεια η δέσμευση της μητρικής εταιρείας της LeoBurnett, PublicisGroupe μετά την προσφυγή της στο άρθρο 99, ότι προτίθεται να αποπληρώσει τα χρέη της LeoBurnett, εξαιρουμένων εκείνων προς το Alter και το ελληνικό δημόσιο.
Οι εξελίξεις ωστόσο είναι σαρωτικές, τόσο στο επίπεδο των μεγάλων πελατών όσο και στα media. Κατά πληροφορίες η Εθνική Τράπεζα διαμήνυσε στην αγορά πως θα καλύψει απευθείας το κόστος της επικοινωνίας της στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Ο ΟΠΑΠ, ο έτερος μεγάλος διαφημιζόμενος του ευρύτερου δημόσιου τομέα, βρίσκεται σε διαδικασία επαναπροκήρυξης spec για το διαφημιστικό πρόγραμμα των παιχνιδιών του. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, τη διέξοδο της απευθείας επαφής και συναλλαγής για το θεσμοθετημένο yearbonus μεταξύ διαφημιζόμενων και media, προκρίνουν πλέον και οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών καναλιών. Σύμφωνοι είναι και οι εκδότες των μεγάλων εφημερίδων. Στο χώρο των περιοδικών, η λύση αυτή εφαρμόζεται ευρέως το τελευταίο διάστημα, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους «μεσαίους» πελάτες της αγοράς.
Το σενάριο να αναλάβουν απευθείας οι πολυεθνικές εταιρείες επικοινωνίας την ελληνική διαφημιστική αγορά, αποσύροντας τις προβληματικές θυγατρικές τους, φαίνεται πως δεν μπορεί να γίνει πράξη τόσο εύκολα. Ήδη η προειδοποίηση ότι θα κατατεθούν αγωγές και θα υποβληθούν μηνύσεις κατά των πολυεθνικών εταιρειών από προμηθευτές που κινδυνεύουν να χάσουν τα λεφτά τους εξαιτίας της ένταξης στο άρθρο 99, είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά. Απότοκος των σαρωτικών εξελίξεων και κυρίως της μεγάλης πτώσης στα κονδύλια της διαφήμισης, είναι η αλλαγή στάσης από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ι», και παρότι έχουν συνεννοηθεί μεταξύ τους να μην υπάρξουν εκπλήξεις στο θέμα του ανταγωνισμού, ορισμένα τηλεοπτικά κανάλια αναθεώρησαν τους διαφημιστικούς τους καταλόγους, μειώνοντας τις τιμές, ενώ πραγματοποιούν συνδυαστικές προσφορές.
Η ζοφερή εικόνα στην αγορά της επικοινωνίας αποτυπώνεται με τον πλέον σαφή τρόπο στα οικονομικά στοιχεία του 2010. Σύμφωνα με την έρευνα του περιοδικού AdBusiness, για τις 50 μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες της αγοράς καταγράφεται μείωση κερδών κατά 27,83%, ενώ ο τζίρος τους έπεσε κατά 38,78%.
Από κύκλο εργασιών ύψους 863.002.826 το 2009, το 2010 υπάρχει καθίζηση στα 528.350.465 ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεών τους ανέρχεται για το 2010 στα 465.706.550 ευρώ. Tο σύνολο των κεφαλαίων τους στα 39.704.673 ευρώ. Είναι αξιοσημείωτο ότι τρεις διαφημιστικές δεν κατάφεραν να παρουσιάσου στοιχεία ισολογισμού για το 2010: και οι τρεις περιλαμβάνονται στη λίστα προμηθευτών του Alter.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου