Της Μ.Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η αναπροσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τη δημοσίευση των κρατικών καταχωρίσεων στον περιφερειακό Τύπο. Τον νόμο τον έχει σχεδόν ολοκληρώσει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Και ενώ οι ενώσεις των εκδοτών επανήλθαν στη Βουλή, αλλά και στο γενικό γραμματέα Γιώργο Πετρουλάκη, με νέες προτάσεις για την «κατάργηση των διαφημιστικών εταιρειών» στη διανομή της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά Μέσα, βρήκαν τον πρώτο πολύτιμο πολιτικό σύμμαχο.
Το συμβούλιο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αποδέχτηκε ομόφωνα ψήφισμα για την ανάγκη στήριξης τωνΜΜΕ, ζητώντας από την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα. Με τη διαπίστωση ότι τα μέσα ενημέρωσης, της περιφέρειας έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση, ζητείται η δημιουργία ειδικού φορέα επιδοτήσεων περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, καθώς και Γενικής Γραμματείας, με μόνο αντικείμενο τα ζητήματα των περιφερειακών μέσων.
Επίσης: να καταβληθούν άμεσα στα ΜΜΕ τα οφειλόμενα ποσά από φορείς του Δημοσίου με την πρόβλεψη συμψηφισμού των οφειλών αυτών με χρέη των επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης προς κρατικούς φορείς (ΙΚ Α, ΔΟΥ, κ.ά.). Να εφαρμοστεί χωρίς παρεκκλίσεις ο νόμος για τη διανομή του 30% του συνόλου των κρατικών δαπανών διαφήμισης.
Και να γίνονται απευθείας οι αναθέσεις των κρατικών διαφημιστικών καταχωρίσεων, χωρίς τη μεσολάβηση διαφημιστικών εταιρειών που εισπράττουν έως και το 50% των συνολικών κονδυλίων. Αξίζει να σημειωθεί πως οι προτάσεις αυτές των πολιτικών δυνάμεων από τη Δυτική Ελλάδα, συμπίπτουν με τη διάθεση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ στις περιφέρειες της χώρας, αλλά και με τις αλλαγές που προωθούνται στη δομή του κράτους μέσω του Καλλικράτη. Είναι ενδεικτικό ότι στο νέο νόμο μια απότ ις πρώτες αλλαγές αφορά στην κατάργηση του όρου «νομαρχιακές» εφημερίδες και την αντικατάστασή του από τον όρο «περιφερειακές».
Οι τέσσερις ενώσεις εκδοτών έχουν ήδη καταθέσει τις δικές τους προτάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και όλες οι παραπάνω θέσεις που υιοθετήθηκαν από τις πολιτικές δυνάμεις του περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.
Οι εκδότες ζητάνε και άλλα μέτρα, όπως: την κατάργηση της υποχρέωσης να απασχολούν δημοσιογράφους εάν ο εκδότης είναι ο ίδιος δημοσιογράφος. Να απασχολούν συντάκτες με δελτίο παροχής για όσες μέρες είναι απαραίτητος ή, σε περίπτωση πρόσληψης, να ασφαλίζεται σε οποιοδήποτε ασφαλιστικόοργανισμό.
Οι θέσεις αυτές έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τα επιχειρήματα των ενώσεων ιδιοκτητών, που λένε ότι ζητούν κρατική ενίσχυση, ώστε να μην οδηγηθούν σε απολύσεις προσωπικού και σε λουκέτα εφημερίδων. Αξίζει να επισημανθεί ότι ήδη δυο ενώσεις ιδιοκτητών προχώρησαν στηλειτουργία κεντρικής διαχείρισης της διαφημιστικήςδαπάνης, απευθυνόμενεςόχιμόνοστουςκρατικούςφορείςαλλάκαιστηνιδιωτικήαγορά.
Οι εφημερίδες - μέλη των ενώσεων εκδοτών προσφέρουν ήδη διαφημιστικά πακέτα δημοσίευσης, σε περισσότερα από ένα μέσα σε μια περιφέρεια. Ειδικά για τις διαφημίσεις των δημοσίων φορέων υπόσχονται πως δεν θα παρακρατούν αμοιβή, στα πρότυπα τ ης διαφήμισης του κρατικού λαχείου.
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η αναπροσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τη δημοσίευση των κρατικών καταχωρίσεων στον περιφερειακό Τύπο. Τον νόμο τον έχει σχεδόν ολοκληρώσει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Και ενώ οι ενώσεις των εκδοτών επανήλθαν στη Βουλή, αλλά και στο γενικό γραμματέα Γιώργο Πετρουλάκη, με νέες προτάσεις για την «κατάργηση των διαφημιστικών εταιρειών» στη διανομή της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά Μέσα, βρήκαν τον πρώτο πολύτιμο πολιτικό σύμμαχο.
Το συμβούλιο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αποδέχτηκε ομόφωνα ψήφισμα για την ανάγκη στήριξης τωνΜΜΕ, ζητώντας από την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα. Με τη διαπίστωση ότι τα μέσα ενημέρωσης, της περιφέρειας έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση, ζητείται η δημιουργία ειδικού φορέα επιδοτήσεων περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, καθώς και Γενικής Γραμματείας, με μόνο αντικείμενο τα ζητήματα των περιφερειακών μέσων.
Επίσης: να καταβληθούν άμεσα στα ΜΜΕ τα οφειλόμενα ποσά από φορείς του Δημοσίου με την πρόβλεψη συμψηφισμού των οφειλών αυτών με χρέη των επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης προς κρατικούς φορείς (ΙΚ Α, ΔΟΥ, κ.ά.). Να εφαρμοστεί χωρίς παρεκκλίσεις ο νόμος για τη διανομή του 30% του συνόλου των κρατικών δαπανών διαφήμισης.
Και να γίνονται απευθείας οι αναθέσεις των κρατικών διαφημιστικών καταχωρίσεων, χωρίς τη μεσολάβηση διαφημιστικών εταιρειών που εισπράττουν έως και το 50% των συνολικών κονδυλίων. Αξίζει να σημειωθεί πως οι προτάσεις αυτές των πολιτικών δυνάμεων από τη Δυτική Ελλάδα, συμπίπτουν με τη διάθεση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ στις περιφέρειες της χώρας, αλλά και με τις αλλαγές που προωθούνται στη δομή του κράτους μέσω του Καλλικράτη. Είναι ενδεικτικό ότι στο νέο νόμο μια απότ ις πρώτες αλλαγές αφορά στην κατάργηση του όρου «νομαρχιακές» εφημερίδες και την αντικατάστασή του από τον όρο «περιφερειακές».
Οι τέσσερις ενώσεις εκδοτών έχουν ήδη καταθέσει τις δικές τους προτάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και όλες οι παραπάνω θέσεις που υιοθετήθηκαν από τις πολιτικές δυνάμεις του περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.
Οι εκδότες ζητάνε και άλλα μέτρα, όπως: την κατάργηση της υποχρέωσης να απασχολούν δημοσιογράφους εάν ο εκδότης είναι ο ίδιος δημοσιογράφος. Να απασχολούν συντάκτες με δελτίο παροχής για όσες μέρες είναι απαραίτητος ή, σε περίπτωση πρόσληψης, να ασφαλίζεται σε οποιοδήποτε ασφαλιστικόοργανισμό.
Οι θέσεις αυτές έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τα επιχειρήματα των ενώσεων ιδιοκτητών, που λένε ότι ζητούν κρατική ενίσχυση, ώστε να μην οδηγηθούν σε απολύσεις προσωπικού και σε λουκέτα εφημερίδων. Αξίζει να επισημανθεί ότι ήδη δυο ενώσεις ιδιοκτητών προχώρησαν στηλειτουργία κεντρικής διαχείρισης της διαφημιστικήςδαπάνης, απευθυνόμενεςόχιμόνοστουςκρατικούςφορείςαλλάκαιστηνιδιωτικήαγορά.
Οι εφημερίδες - μέλη των ενώσεων εκδοτών προσφέρουν ήδη διαφημιστικά πακέτα δημοσίευσης, σε περισσότερα από ένα μέσα σε μια περιφέρεια. Ειδικά για τις διαφημίσεις των δημοσίων φορέων υπόσχονται πως δεν θα παρακρατούν αμοιβή, στα πρότυπα τ ης διαφήμισης του κρατικού λαχείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου