....και η πτώση της διαφήμισης το 2009
Με το φόβο του κανονιού και με τον εφιάλτη μεγαλύτερης μείωσης των διαφημιστικών εσόδων οι τηλεοπτικοί σταθμοί λαμβάνουν μέτρα για την... ασφάλιση των χρημάτων που θα εισπράττουν από διαφημίσεις. Το μέτρο ήδη συζητήθηκε ανάμεσα σε κανάλια και διαφημιστικές εταιρείες με στόχο τη δημιουργία ανεξάρτητου ταμείου ασφάλισης της διαφήμισης, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει κάτι πιο συγκεκριμένο.
Ο φόβος όμως των «κανονιών» στην αγορά μετά και το πάθημα της ΕΡΤ, η οποία ζητά δικαστικώς με αγωγή χρήματα από διαφημιστικές εταιρείες οι οποίες πλήρωσαν με ακάλυπτες επιταγές, οδηγεί τους σταθμούς μεμονωμένα στη λήψη μέτρων.
Στο Mega δηλώνουν για παράδειγμα πως εξαιτίας του αυξημένου κινδύνου «αδυναμίας είσπραξης απαιτήσεων», η εταιρεία αξιολογεί και ελέγχει την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα των πελατών, προσπαθεί να λάβει εκ των προτέρων μερική εγγύηση έναντι της τιμολόγησης και προχωρά στη μερική ασφάλιση των εισπρακτέων ποσών. Στο Alter σημειώνουν πως οι πελάτες αξιολογούνται για τη φερεγγυότητά τους και έχουν θεσπιστεί κριτήρια αξιολόγησης για την παροχή πίστωσης σε διαφήμιση.
Είναι φανερό πως τα τηλεοπτικά κανάλια βρίσκονται στη μέγγενη ισχυρών πιέσεων της αγοράς. Για τους πρώτους μήνες του 2010 εκτιμάται πως θα υπάρξει περαιτέρω μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, γεγονός που έχει θορυβήσει τους επικεφαλής που σχεδιάζουν τα νέα προγράμματα της επόμενης τηλεοπτικής περιόδου. Η διαφήμιση στην TV, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Service, παρουσίασε αύξηση κατά 18,7% το 2007 και μετά άρχισε η πτώση.
Μείωση κατά 8,4% το 2008 και 17,3% το 2009. Αυτή τη διετία η τηλεόραση εκτιμά πως έχασε 227.876 εκατομμύρια ευρώ. Υπό την πίεση αυτής της απώλειας πραγματοποιήθηκαν αιματηρές περικοπές στην τηλεοπτική παραγωγή και έγιναν εκατοντάδες απολύσεις και μειώσεις στο λειτουργικό κόστος. Μια νέα πτώση των διαφημιστικών εσόδων εκτιμάται ότι θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για τις αποφάσεις των καναλιών σε ό,τι αφορά τις νέες τηλεοπτικές παραγωγές από τον Σεπτέμβριο του 2010.
Πτώση δαπάνης ανά κλάδο στην TV
Προϊόν 2009 Μεταβολή έναντι 2008 %
Ένδυση/Υπόδηση 4,2 εκατ. -55%
Αυτοκίνητα/Εξοπλισμός 57,2 εκατ. -37%
Εξοπλισμός ηλεκτρικά 23,9 εκατ. -35%
Οινοπνευματώδη 19,4 εκατ. -24%
Τράπεζες/ ασφαλιστικά 57,3 εκατ. -21%
Εκδόσεις 53,1 εκατ. -18%
Τρόφιμα/Ποτά 155 εκατ. -13%
Εμπορικά 53,3 εκατ. -11%
Τηλεφωνία 101,8 εκατ. -10%
Αναλώσιμα σπιτιού 92 εκατ. -9%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου