Ο ειδικός φόρος φεύγει;
Ενωμένοι αντιδρούν στην επιβολή του ειδικού φόρου τηλεόρασης τηλεοπτικοί σταθμοί, διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενοι, ζητώντας άμεσα από την κυβέρνηση να μην ισχύσει. Οι εκπρόσωποι της αγοράς σε αλλεπάλληλες επαφές που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, επικαλέστηκαν τις ολέθριες επιπτώσεις που θα έχει ο ειδικός φόρος ειδικά αυτή την εποχή, και ενώ ο τζίρος της τηλεοπτικής αγοράς χάνει ήδη 200 και πλέον εκατομμύρια ευρώ. Στο ζοφερό κλίμα που έχει δημιουργηθεί άνοιξαν με άκομψο τρόπο και άλλα μέτωπα, όπως το αγγελιόσημο, οι περικοπές σε μισθούς και αμοιβές και οι απολύσεις προσωπικού. «Διακυβεύεται η βιωσιμότητα των Μέσων και των εταιρειών», λέγεται ότι είναι το πρώτο επιχείρημα της αγοράς επικοινωνίας. Και το μότο στην καμπάνια αντίδρασης συμπυκνώνεται στη φράση «η διαφήμιση δεν είναι είδος πολυτελείας». Στις συζητήσεις που έγιναν σε επίπεδο ενώσεων διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιζομένων και ιδιοκτητών τηλεόρασης επικράτησε η εκτίμηση πως η επιβολή του ειδικού φόρου δεν είναι ένα οικονομικό μέτρο της κυβέρνησης που συνεισφέρει στη δημοσιονομική εξυγίανση, αλλά ένα μέτρο πολιτικό που πλήττει καίρια τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Παράγοντες του χώρου επισημαίνουν με ιδιαίτερη έμφαση πως ήδη η επιβάρυνση της διαφήμισης με ΦΠΑ 23% και αγγελιόσημο 21% έχει προκαλέσει ασφυξία. Η πρόσθεση του ειδικού φόρου καθιστά το κόστος διαφήμισης δυσβάσταχτο, απειλεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και οδηγεί στο κλείσιμο τηλεοπτικών σταθμών. Η απόσυρση της διαφήμισης από τα ΜΜΕ και την τηλεόραση θα έχει επιπτώσεις και στα έσοδα του κράτους και στην είσπραξη του αγγελιόσημου. Αυτό είναι ένα δεύτερο επιχείρημα που προβάλλουν οι φορείς της αγοράς. Αυτό που επίσης σημειώνεται είναι ότι το κράτος ζητά από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να προκαταβάλουν το ποσοστό του ειδικού φόρου, όταν είναι γνωστό πως τα έσοδα από τη διαφημιστική αγορά έρχονται μετά από οκτώ τουλάχιστον μήνες. Το ζήτημα του ειδικού φόρου εκ των πραγμάτων περιπλέχθηκε με το αγγελιόσημο, το οποίο αντικαθιστά τις εισφορές των εργοδοτικών εταιρειών και του κράτους στα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων στα ΜΜΕ. Το θέμα άνοιξε και με τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΣΚΑΙ Γιάννη Αλαφούζου, ο οποίος χαρακτήρισε άδικο το φόρο που πληρώνουν οι διαφημιζόμενοι.
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία 23 Μάϊου 2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου