Ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος του Δημοσίου
Της Αγγέλας Νταρζάνου
Το μέγεθος της συμβολής του ΟΠΑΠ στη στήριξη των media -και συνεπώς στη δυνατότητα άσκησης επιρροής ή και πίεσης- φαίνεται από τα ποσά που δαπανώνται κάθε χρόνο για τη διαφημιστική προβολή του. Το 2008 η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη του ΟΠΑΠ, βάσει τιμών τιμοκαταλόγου και χωρίς να υπολογίζονται τυχόν εκπτώσεις ή επιστροφές (οι οποίες δεν ήταν πολύ υψηλές τότε και ιδίως για διαφημιζόμενους του δημοσίου), άγγιζε τα 33,7 εκατ. ευρώ. Τότε, η συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου (υπουργεία, δήμοι, δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί, τυχερά παιχνίδια, δηλ. ΟΠΑΠ, Ευρ. Ένωση κ.λπ.) έφτανε το αστρονομικό ποσό των 105,7 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο του ΟΠΑΠ στη συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου πλησίαζε το 33%.
Της Αγγέλας Νταρζάνου
Στην Αυγή της Κυριακής
Μαζί με τον έλεγχο του τεράστιου τζίρου και των κερδών του ΟΠΑΠ, ο νέος ιδιοκτήτης, η εταιρεία Emma Delta συμφερόντων Μελισσανίδη - Κοπελούζου όπως όλα δείχνουν, θα κληρονομήσει έξτρα bonnus παροχή από το δημόσιο και την τεράστια επιρροή του Οργανισμού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Κι αυτό, γιατί ο ΟΠΑΠ αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους καλύτερους διαφημιζόμενους πελάτες των ΜΜΕ, με διαφημιστική δαπάνη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ τοΝ χρόνο, η οποία στηρίζει σήμερα τα δύσκολα οικονομικά των Μέσων ενημέρωσης, ταυτόχρονα όμως αφήνει και μεγάλο περιθώριο παρεμβάσεων και αιτημάτων για ειδική μεταχείριση.
Μαζί με τον έλεγχο του τεράστιου τζίρου και των κερδών του ΟΠΑΠ, ο νέος ιδιοκτήτης, η εταιρεία Emma Delta συμφερόντων Μελισσανίδη - Κοπελούζου όπως όλα δείχνουν, θα κληρονομήσει έξτρα bonnus παροχή από το δημόσιο και την τεράστια επιρροή του Οργανισμού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Κι αυτό, γιατί ο ΟΠΑΠ αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους καλύτερους διαφημιζόμενους πελάτες των ΜΜΕ, με διαφημιστική δαπάνη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ τοΝ χρόνο, η οποία στηρίζει σήμερα τα δύσκολα οικονομικά των Μέσων ενημέρωσης, ταυτόχρονα όμως αφήνει και μεγάλο περιθώριο παρεμβάσεων και αιτημάτων για ειδική μεταχείριση.
Το μέγεθος της συμβολής του ΟΠΑΠ στη στήριξη των media -και συνεπώς στη δυνατότητα άσκησης επιρροής ή και πίεσης- φαίνεται από τα ποσά που δαπανώνται κάθε χρόνο για τη διαφημιστική προβολή του. Το 2008 η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη του ΟΠΑΠ, βάσει τιμών τιμοκαταλόγου και χωρίς να υπολογίζονται τυχόν εκπτώσεις ή επιστροφές (οι οποίες δεν ήταν πολύ υψηλές τότε και ιδίως για διαφημιζόμενους του δημοσίου), άγγιζε τα 33,7 εκατ. ευρώ. Τότε, η συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου (υπουργεία, δήμοι, δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί, τυχερά παιχνίδια, δηλ. ΟΠΑΠ, Ευρ. Ένωση κ.λπ.) έφτανε το αστρονομικό ποσό των 105,7 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο του ΟΠΑΠ στη συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου πλησίαζε το 33%.


















