mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Η ρύθμιση των ΜΜΕ: Κατακερματισμός ή Ενοποίηση

Του Γιώργου Γκαντζιά

(αναδημοσίευση από το Έθνος της Κυριακής-media)

Στην Ελλάδα του 2012 οι ρυθμιστικές αρχές ΕEΤΤ και ΕΣΡ της αναλογικής τεχνολογίας έχουν ημερομηνία λήξης, ακολουθώντας την «απόσυρση» των αναλογικών υπηρεσιών. Τα λάθη του παρελθόντος στη διαμόρφωση των νόμων που εισηγούνται τη διατήρηση του κατακερματισμένου ρυθμιστικού συστήματος της αγοράς επικοινωνιών, οδηγούν στην αδρανοποίηση της ψηφιακής μετάλλαξης των παραδοσιακών ΜΜΕ και των ευκαιριών της ψηφιακής αγοράς. Το «τοπίο» συμπληρώνει το ποιοτικό έλλειμμα στο περιεχόμενο των παραδοσιακών Μέσων τα οποία επιπλέον αιμορραγούν οικονομικά μέσα στο πολυδιασπασμένο σύστημα «αδρανοποιημένων» ρυθμιστικών αρχών για τις επικοινωνίες.
Στην εποχή της κρίσης η αναξιοπιστία των ρυθμιστικών αρχών αποτρέπει τις επενδύσεις στην αναδυόμενη αγορά των ψηφιακών επικοινωνιών.
Προτείνουμε λοιπόν την δημιουργία ενιαίου μηχανισμού ρύθμισης για την αγορά περιεχομένου, υπηρεσιών και συναλλαγών, την Εθνική Αρχή Ψηφιακής Επικοινωνίας (ΕΑΨΕ), με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία της Ελληνικής ψηφιακής επικοινωνίας, στη βάση των εξής προδιαγραφών:

1. Αναλυτικός προσδιορισμός των πραγματικών ψηφιακών αναγκών των πολιτών.

2. Εφαρμογή ρυθμιστικών αρχών με βάση το δημόσιο συμφέρον.

3. Διαμόρφωση στρατηγικού σχεδίου για την παραγωγή και προώθηση ψηφιακού περιεχομένου.

4. Δημιουργία ρυθμιστικού πλαισίου για ανάπτυξη τεχνολογιών, με στόχο την καλύτερη δυνατή λειτουργία των δικτύων μετάδοσης και λήψης περιεχομένου και υπηρεσιών.

5. Ενσωμάτωση πρωτοκόλλων ασφαλείας για τις ψηφιακές συναλλαγές σύμφωνα με το πρότυπο «Κωδικός Αμέσων Συναλλαγών» (ΚΑΣ) .

6. Εισαγωγή προδιαγραφών ασφάλειας για συναλλαγές με έξυπνες συσκευές (smart phones, iPad κλπ.)

7. Σύσταση επιτροπών διευθέτησης νομικών θεμάτων που αφορούν στην ποιότητα του ψηφιακού περιεχομένου, στην ασφάλεια των ψηφιακών συναλλαγών και στην αξιοπιστία των ψηφιακών υπηρεσιών.

8. Συστήματα αξιολόγησης των συστημάτων παραγωγής, διαχείρισης και προώθησης περιεχομένου και υπηρεσιών.

9. Ανάπτυξη μοντέλων συνεργασιών και συντονισμού μεταξύ ρυθμιστών και παραγωγών ή διαχειριστών περιεχομένου, διαχειριστών δικτύων και διαχειριστών οικονομικών συναλλαγών.

10. Αξιολόγηση προτεραιοτήτων για την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και συναλλαγών στην τοπική, περιφερειακή, εθνική, και παγκόσμια αγορά.


* Ο κ. Γ. Γκαντζιάς είναι αν. καθηγητής Πολιτισμικής Διαχείρισης - Νέων Τεχνολογιών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: