Οι εξελίξεις στην κρατική τηλεόραση ακολουθούν τους δικούς τους αργούς ρυθμούς, τη στιγμή που η ΕΡΤ κινδυνεύει να δεχτεί τα πυρά των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών για παραβίαση του ανταγωνισμού.
Το μήνυμα είναι σαφές και αφορά στη διαπραγμάτευση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών με την κυβέρνηση ως προς την ψηφιακή τηλεόραση, την υποχρέωσή τους να καταβάλλουν ποσοστό 2% επί του τζίρου, για την κατοχή τηλεοπτικών συχνοτήτων, και 1,5% στο Υπουργείο Πολιτισμού για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών. Ήδη ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας κ. Κώστας Κιμπουρόπουλος με αφορμή την παρουσίαση του χρονοδιαγράμματος της Digea, επανέλαβε με έμφαση το διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας της κρατικής τηλεόρασης.
Ένα από τα πρώτα ζητήματα που τίθενται είναι η απόσυρση της ΕΡΤ από τη διαφημιστική αγορά και σύμφωνα με πληροφορίες της «Ι» αυτό θα γίνει, αλλά σταδιακά. Κατ’ αρχήν θα προωθηθεί η απόσυρση σε ένα μόνο τηλεοπτικό κανάλι, με αιτιολογία ότι η κατεύθυνσή του θα είναι πολιτιστική, μορφωτική. Σε δεύτερο επίπεδο θα ακολουθήσει η απόσυρση της ΕΡΤ από την ακριβή αγορά των αθλητικών δικαιωμάτων, διατηρώντας ωστόσο το «προνόμιο» μετάδοσης των μείζονος σημασίας αθλητικών διοργανώσεων.
Προβληματισμός για τη διαφημιστική πίτα
Η σταδιακή εμφάνιση των κονδυλίων της κρατικής διαφήμισης και η απαίτηση στον τρόπο και τους όρους κατανομής της, δεν είναι αυτό το διάστημα ο μόνος προβληματισμός στην αγορά του Τύπου. Οι κινήσεις και ενέργειες που γίνονται σε επίπεδο Ένωσης διαφημιστικών εταιρειών για την εξασφάλιση ελέγχου στην πιστωτική ικανότητα των διαφημιζομένων, συμπληρώνονται την ίδια ώρα από ευρείες συζητήσεις για τους όρους κατανομής της διαφήμισης σε εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ι», στην ατζέντα συζητήσεων μεταξύ των εκδοτικών συγκροτημάτων βρίσκεται για μια ακόμη φορά η κατανομή των διαφημιστικών κονδυλίων με την εισαγωγή συγκεκριμένων κριτηρίων της κυκλοφορίας και της αναγνωσιμότητας. Δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται το ζήτημα αυτό, κυρίως από τις μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες. Ανάλογη πρωτοβουλία που είχε αναληφθεί επί κυβερνήσεως ΝΔ δεν καρποφόρησε εξαιτίας της έντονης αντίδρασης των μικρών εκδοτικών συγκροτημάτων.
Η συζήτηση ωστόσο φαίνεται πως άνοιξε πάλι, εξαιτίας της συνεχούς συρρίκνωσης της διαφημιστικής πίτας για τα ΜΜΕ. Μόλις πρόσφατα εξάλλου στο θέμα αυτό αναφέρθηκε ο Μανώλης Παπαπολύζος, αντιπρόεδρος της ΕΔΕΕ, σημειώνοντας πως προβάλλει η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου και πιστοποίησης κυκλοφοριών, ενώ είχε προτείνει να ενταχθεί η έρευνα αναγνωσιμότητας κάτω από την ομπρέλα της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης, της ΕΕΕΤ, στην οποία μετέχουν τόσο οι διαφημιστικές εταιρείες όσο και οι ιδιοκτήτες των Μέσων που είναι πελάτες της εταιρείας που μετρά την τηλεθέαση.
Eπιμέλεια: Ματίνα Παπαχριστούδη, spapachristoudi@isotimia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου