Η διαχείριση του πολύτιμου «ψηφιακού οικοπέδου» της δημόσιας περιουσίας, όπως είναι φανερό προκαλεί εντάσεις στην αγορά όπου παρατάχθηκαν τα συμφέροντα των τηλεοπτικών καναλιών και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Κάποιοι έχουν λεφτά, κάποιοι όμως έχουν φωνή, όπως χαρακτηριστικά είχε περιγράψει την υφισταμενη κατάσταση πριν ακριβώς ένα χρόνο ο πρόεδρος των ιδιοκτητών τηλεόρασης. Οι προτάσεις των ανεξάρτητων αρχών, όπως αυτές κατατέθηκαν στη Βουλή, φαίνεται να συμφωνούν σε κάτι: Στην αποσαφήνιση του θεσμικού πλαισίου που είναι σε όλους γνωστό ότι φτιάχτηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση σε άριστη συνεργασία με τους ιδιωτικούς μεγάλους σταθμούς και τα επιτελεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και ενώ η κυβέρνηση δηλώνει πως θα προωθήσει την αλλαγή του νόμου 3592/2007 σε επιμέρους διατάξεις που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση και τους όρους-κριτήρια της αδειοδότησης, η μάχη για την επόμενη μέρα της ψηφιακής μόλις άρχισε. Στο επίκεντρο της βρίσκεται ο τρόπος κατανομής του ραδιοτηλεοπτικού φάσματος για το οποίο ερίζουν τόσο οι τηλεοπτικοί broadcasters όσο και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Το ΕΣΡ στο κείμενο παρατηρήσεων για το νόμο 3592 και τον χάρτη συχνοτήτων επισημαίνει πως: Απονομή συχνότητας πρέπει να γίνεται στον πάροχο δικτύου και όχι στον πάροχο περιεχομένου, η αρμοδιότητα διαμόρφωσης του χάρτη συχνοτήτων ανήκει στις ανεξάρτητες αρχές και όχι στο αρμόδιο υπουργείο υποδομών, το ΕΣΡ να είναι αρμόδιο για τον αριθμό των υπό έκδοση αδειών, η ΕΡΤ δεν πρέπει να αναλάβει την προκήρυξη αδειών για την Mobile TV, απαιτείται έλεγχος και αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών (με αναλυτική παρουσίαση προγράμματος και έκδοση βεβαιότητας) από τα ευρυζωνικά δίκτυα, όπως η παροχή web tv ή web radio. Σημειώνει ακόμη πως η πρωτοβουλία για τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση πρέπει να ανατεθεί σε ένα συντονιστικό όργανο. Πρέπει επίσης να εξεταστεί το ενδεχόμενο στήριξης αγοράς εξοπλισμού για ομάδες πληθυσμού χαμηλών εισοδημάτων και να προβλεφθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα της μετάβασης.
Σε παρόμοιο άξονα κινούνται και οι προτάσεις της ΕΕΤΤ μέσα από τον «Οδικό χάρτη για τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση». Η ΕΕΤΤ υποστηρίζει πως η ισχύουσα νομοθεσία δεν αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τη σχέση μεταξύ παρόχου δικτύου και παρόχου περιεχομένου. Σημειώνει πως για την ολοκλήρωση της πλήρους Μετάβασης απαιτείται: Η έκδοση Π.Δ. για τη χορήγηση αδειών τηλεοπτικού προγράμματος και αδειών χρήσης συχνότητας, υπουργικές αποφάσεις για τον ψηφιακό χάρτη συχνοτήτων, την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος, τον καθορισμό Πάρκων κεραιών καθώς και έκδοση Κανονισμού λειτουργίας Πάρκων κεραιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου