mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Τέλος τα εμπορικά DVD- CD από τον Τύπο;

Η συμφωνία μεταξύ των εκδοτικών συγκροτημάτων για ενιαία τακτική στις προσφορές του κυριακάτικου Τύπου δεν απέδωσε. Αντιθέτως έγινε μια από τις αφορμές για τη σύγκρουση εντός του συγκροτήματος του «Πήγασου» μεταξύ της πλευράς Μπόμπολα και του Θέμου Αναστασιάδη. Και ενώ αυτή η κόντρα βαίνει στην παρούσα φάση προς επίλυση χωρίς άλλες παρενέργειες, έρχονται οι κυβερνητικές κινήσεις να αλλάξουν τα δεδομένα. Όπως φημολογείται στο τέλος Φεβρουαρίου με το πακέτο μέτρων για το Φ.Π.Α θα αντιμετωπιστεί και το ζήτημα της αύξησης του του φόρου στις προσφορές των προϊόντων μέσω του Τύπου. Η πιθανή αύξηση από 4,5% στο 19% όπως είναι φανερό θα εκτινάξει το κόστος της έκδοσης και θεωρείται βέβαιο πως θα κόψει τις προσφορές των εμπορικών κινηματογραφικών ταινιών- οι οποίες έτσι κι αλλιώς έχουν υποχωρήσει- αλλά και των ακριβών συμφωνιών για CD. Για το θέμα αυτό υπάρχει συγκεκριμένη εισήγηση στο υπουργείο Οικονομικών, αν και όπως γίνεται συνήθως, το μέτρο θα αξιοποιηθεί επαρκώς στις συνολικές διαπραγματεύσεις Μέσων και κυβέρνησης.
Μια από τις παραμέτρους που ελάχιστα έχει συζητηθεί δημόσια είναι ότι η πρόθεση αλλαγών στο Φ.Π.Α περιλαμβάνει και την επιβολή φόρου στις παρεχόμενες δημοσιογραφικέςυπηρεσίες κστα ΜΜΕ. Μια τέτοια εξέλιξη ξεπερνά ακόμη και τις συζητήσεις που γίνονται μεταξύ των εκδοτών και ιδιοκτητών οι οποίες αφορούσαν στον περιορισό των ακριβών προσφορών ταινιών ή CD, χωρίς ωστόσο να αυξηθεί ο Φ.Π.Α στα όποια προσαρτώμενα προϊόντα. Δεν έγινε όμως δυνατόν να υπάρξει κοινή συμφωνία, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά πως στις εφημερίδες η επίτευξη κοινών μετώπων είναι πολύ πιο δύσκολη υπόθεση από ότι στην τηλεόραση όπου οι τηλεοπτικές εταιρείες απέκτησαν ήδη εμπειρία σε «κοινές πολιτικές». Αν τελικά ισχύσει η αύξηση σε προσαρτώμενα προϊόντα στον Τύπο για το Φ.Π.Α με κυβερνητική απόφαση, οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες καθώς θα αλλάξει η κατεύθυνση στη μάχη εξασφάλισης αναγνωστικού κοινού αλλά και διαφήμισης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: