Σε απώλεια 454,3 εκατομμυρίων ευρώ για τα ΜΜΕ υπολογίζεται η διαφημιστική δαπάνη για το 2009. Σύμφωνα με τα στοιχεία της media Service για την περυσινή χρονιά Τηλεόραση, Περιοδικά, Εφημερίδες και Ραδιόφωνο απορρόφησαν 2.2212.504.204 ευρώ. Έναντι του 2008 όπου η δαπάνη εμφάνισε οριακή αύξηση κατά 0,5%, το 2009 είναι αρνητικό για το σύνολο των ΜΜΕ με ποσοστό 17.1%. Συνολικά τα Μέσα απώλεσαν στη διάρκεια του 2009 περίπου 456,3 εκατομμύρια ευρώ με μεγαλύτερους χαμένους τα περιοδικά και την τηλεόραση. Τα τηλεοπτικά κανάλια, που σημείωσαν πτώση ονομαστικών εσόδων και κατά τη διάρκεια του 2008 σε ποσοστό 8,44%, έχασαν στη διάρκεια της διετίας 2008-2009 226,8 εκατ. ευρώ. Η κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών στην απορρόφηση της δαπάνης παραμένει αμετάβλητη. Το Mega απορρόφησε 226,2 εκατ. ευρώ και βρίσκεται στην πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 31,65%, ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με 154,6 εκ. ευρώ ποσοστό 21,63% και το Star με ονομαστικά έσοδα 118,8 εκ. ευρώ, μερίδιο 16,62%. Ο Alpha βρίσκεται στην τέταρτη θέση με δαπάνη 104,2 εκ. ευρώ (14,58%) και έπεται το Alter με 78,7 εκατ. μερίδιο 11%. Τα τρία κρατικά κανάλια της ΕΡΤ απορρόφησαν 40,4 εκατ. ευρώ. και έχουν το 4,25% της τηλεοπτικής αγοράς.
Πίνακας
Πηγή: Media Service
Διαφημιστική δαπάνη 2008-2009
ΜΕΣΟ ΙΑΝ2008 ΔΕΚ 2008 ΠΟΣΟΣΤΑ ΙΑΝ2009 ΔΕΚ 2009 ΠΟΣΟΣΤΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 862.041.386 32,30% 714.783.627 32,31% -17,08%
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ 1.113.277.589 41,71% 889.805.032 40,22% -20,07%
ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ 478.566.892 17,93% 441.723.560 19,96% -7,70%
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 214.982.071 8,06% 166.191.984 7,51% -22,69%
ΣΥΝΟΛΟ 2.668.867.938 100% 2.212.504.204 100% -17,10%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου