mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Restart και defragment στο μοντέλο των media

Της Μ.Παπαχριστούδη

(από Ισοτιμία)

Η έρευνα που διακινείται αυτό το διάστημα ανάμεσα στους παίχτες της αγοράς των media ενόψει του συνεδρίου «Επικοινωνία: Η επόμενη μέρα» είναι αποκαλυπτική της μεγάλης κρίσης που βιώνουν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Ακόμη περισσότερο αποκαλυπτικοί είναι οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούν οι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων στα media για την ισχύουσα κατάσταση. «Το μοντέλο λειτουργίας είχε πλασματικά στοιχεία», «τα ΜΜΕ πάσχουν από υπερπληθωρισμό», «είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι για την ανορθολογική λειτουργία της αγοράς», «μαζί με τη βουλιμία στην αγορά υπήρχε και η απληστία» που οδήγησε σε παραμόρφωση του ανταγωνισμού.

Οι παραπάνω φράσεις λέγονται από ανώτατα στελέχη της αγοράς στην τηλεόραση, τον περιοδικό Τύπο, τις διαφημιστικές εταιρείες και τους διαφημιζόμενους που θέτουν στόχο να επαναπροσδιορίσουν το μοντέλο λειτουργίας στην επικοινωνία. Για να μην σκάσει με πάταγο η φούσκα, όπως με ειλικρίνεια σημειώνουν τα στελέχη της αγοράς. Στόχος όχι και τόσο εύκολος, όπως αποδεικνύεται εν μέσω της εντεινόμενης κρίσης, την οποία η κάθε πλευρά προσπαθεί να διαχειριστεί στο ισχύον πλαίσιο λειτουργίας των ΜΜΕ.

Το συνέδριο έχει προγραμματιστεί για τις 23 Μαρτίου και ως τότε περίπου 120 στελέχη από όλο το φάσμα του κλάδου της επικοινωνίας καλούνται να απαντήσουν στα ζητήματα της έρευνας. Από αυτές θα προκύψουν τα πορίσματα που θα τεθούν στο συνέδριο, ώστε να διαμορφωθεί το πλαίσιο ενός νέου μοντέλου. Τα τηλεοπτικά στελέχη, όπως ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας Κώστας Κιμπουρόπουλος, κάνουν λόγο για την ανάγκη ενός συνολικού restart σε όλο το σύστημα της επικοινωνίας. Το σύνθημα για την ανάγκη κοινής συμπόρευσης και συνεννόησης στη μάχη της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων έχει δοθεί.



Και ενώ όλες οι πλευρές αναγνωρίζουν τον κοινό στόχο, εκτιμάται πως πρέπει να διανύσουν πολύ δρόμο καθώς υπάρχουν διαφορές στην αντιμετώπιση κεντρικών ζητημάτων στη λειτουργία της αγοράς. Όπως φαίνεται υπάρχει γενική συμφωνία σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις έναντι του κράτους. Να ρυθμιστεί η αγορά με ελάχιστους όρους ελέγχου, να αφεθεί ελεύθερη από όρους ώστε να επαναπροσδιοριστεί και να αυτορυθμιστεί, να καταργηθεί ο ειδικός φόρος επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, να μειωθεί το αγγελιόσημο, να μην επεκταθεί το αγγελιόσημο σε διαφημίσεις στο Διαδίκτυο.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις εστιάζονται στις απευθείας σχέσεις τηλεοπτικής και διαφημιστικής αγοράς. Όπως το έθεσε στο διάλογο που έκανε το περιοδικό MarketingWeek ο πρόεδρος της Ένωσης Περιοδικού Τύπου Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, πρέπει τα Μέσα να προσαρμοστούν, αλλά και ο κόσμος της διαφήμισης να λειτουργήσει καλύτερα. Η ρύθμιση ή αυτορύθμιση ζητημάτων όπως οι επιστροφές στη διαφήμιση, η μείωση στο χρόνο αποπληρωμής διαφημιστικών τιμολογίων, ο έλεγχος πιστοληπτικής ικανότητας, η αλλαγή των συναλλακτικών συνηθειών στον κλάδο παραμένουν ανοιχτά ζητήματα προς διάλογο και συμφωνία κοινών προτάσεων. Στο επίκεντρο του διαλόγου βρίσκεται και η επαναδιαπραγμάτευση του συστήματος αμοιβών για όλες τις πλευρές.

(αναδημοσίευση από Ισοτιμία, http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=20&artid=93523 )

Δεν υπάρχουν σχόλια: