mediatvnews.gr

mediatvnews.gr
Μας βρίσκετε πλέον εδώ στο mediatvnews.gr

Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Πανικός από νέα μείωση εσόδων στην τηλεόραση...

Τα νεότερα από την εισροή διαφημιστικών πακέτων στα τηλεοπτικά κανάλια είναι άκρως δυσάρεστα. Μέχρι τώρα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω μείωση της τάξης του 30%. Tον Μάιο που αποτελεί παραδοσιακά τον καλύτερο μήνα εσόδων στην τηλεόραση και παρά το γεγονός της σημαντικής τονωτικής ένεσης κρατικών διαφημιστικών κονδυλίων, η κατάσταση εμφανίζεται πιο μαύρη από όσο τα τηλεοπτικά στελέχη, περίμεναν. Μπροστά σε αυτό το δεδομένο εκτυλίσσεται και συνεχίζεται η μάχη ανάμεσα τους τρεις καταρχήν "αντιπάλους", Mega, ΑΝΤ1 και Alpha για μεγαλύτερα νούμερα τηλεθέασης και εξασφάλιση του νεανικού κοινού. Σε αυτή τη μάχη, παρατηρούμε, ότι ολοένα και περισσότερο χάνεται η ψυχραιμία και επικρατούν φαινόμενα πανικού. Σε πρώτο πλάνο, οι απόπειρες περικοπών κόστους χτυπάνε την ενημέρωση. Τα ειδησεογραφικά τμήματα. Θέλουν τα κανάλια να κόψουν τηλεοπτικά συνεργεία, να κόψουν συνεργασίες, να κόψουν ειδήσεις, δελτία, δημοσιογράφους και λοιπά. Χτυπάνε δηλαδή μόνα τους το ...κεφάλι τους.
Όπως διαπίστωνε ένας επί χρόνια εργαζόμενος στην τηλεόραση, η κρίση κάποτε θα τελειώσει. Αλλά τα κανάλια θα έχουν χάσει το ήμισυ της δύναμης τους, γιατί αν το τηλεοπτικό κοινό αναζητήσει αλλού την ενημέρωση, δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει πάλι στην τηλεόραση. Ακόμη όμως και αν επενδύουν για επιρροή και τηλεθέαση σε ψυχαγωγικό πρόγραμμα, πάλι το κάνουν λάθος ή με πανικό. Ψάχνουν φθηνά προγράμματα στη διεθνή αγορά, αμερικάνικες σειρές υποτιτλισμένες ή φθηνού κόστους και ακόμη πιο φθηνού περιεχομένου ριάλιτυ και εκπομπές. Για να γεμίσουν τις ώρες προγράμματος με λίγα λεφτά και να εξασφαλίσουν κέρδη. Όμως το νεανικό κοινό αν θέλει ξένες σειρές, σόρυ, αλλά θα τις παρακολουθήσει στο Διαδίκτυο. Το κάνει ήδη. Και τα φθηνά ριάλιτυ, κατά κανόνα και ειδικά στο ελληνικό κοινό, δεν έχουν μεγάλη διάρκεια επιρροής.
Τα κανάλια μέσα στον πανικό τους δεν προγραμματίζουν να επενδύσουν σε ελληνικό "περιεχόμενο", να δώσουν (και δεν χρειάζονται πολλά χρήματα) ευκαιρίες σε νέα ταλέντα να δείξουν τις δυνατότητες τους στην παραγωγή εικόνας. Προτιμούν την εύκολη λύση.
Και έτσι θα την πατήσουν. Νομίζω ότι περισσότερο σήμερα κινδυνεύει με κατάρρευση η ελληνική τηλεόραση, ιδιωτική και κρατική, παρά ο Τύπος με τα γνωστά και μεγάλα προβλήματα του. Κι αυτό γιατί δεν φαίνεται να υπάρχει ψυχραιμία στην αντιμετώπιση της κρίσης. Το ακόμη χειρότερο. Η τηλεόραση έχει λεφτά, όπως και κέρδη. Άρα τι φταίει που δεν μπορούν κάποιοι να δουν το δάσος και χάνονται από τη φωτιά σε ένα δέντρο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: