Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Η παγκόσμια Ένωση Εκδοτών προκρίνει τις ταμπλέτες

Της Ματίνας Παπαχριστούδη

(αναδημοσίευση από την Ισοτιμία)

Πολλές έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η παγκόσμια διαφημιστική αγορά ξεπέρασε την οικονομική κρίση. Εκτιμήσεις εταιρειών έρευνας προβλέπουν δε αύξηση των δαπανών διαφήμισης για το 2011. Κι όμως οι εκδοτικές επιχειρήσεις δεν δείχνουν διατεθειμένες να χαλαρώσουν.
Οι ψηφιακές εξελίξεις, όσον αφορά τη διάχυση, διανομή και λήψη περιεχομένου κάθε είδους (ενημέρωση, πληροφόρηση, ψυχαγωγία) αλλά και η μετατόπιση των διαφημιστικών κονδυλίων σε μηχανές αναζήτησης και στα Νέα Μέσα, όπως το κινητό τηλέφωνο και οι ταμπλέτες, κρατούν σε εγρήγορση τις παραδοσιακές εκδοτικές εταιρείες που αναζητούν τρόπους να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους.

Μόλις προ ημερών οι εκδότες των ευρωπαϊκών εφημερίδων εξέφρασαν ανησυχία για την πρόθεση της Apple να πουλά απευθείας πρόσβαση στο ειδησεογραφικό περιεχόμενο και τις ηλεκτρονικές εκδόσεις εφημερίδων μέσω του iTunes. Η EPNA έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στις παραδοσιακές επιχειρήσεις media για την πιθανότητα να χάσουν έσοδα λόγω των σχεδίων της αμερικανικής εταιρείας.

Τον τελευταίο χρόνο εκδότες και στελέχη του παραδοσιακού Τύπου σε όλο τον κόσμο αναζητούν το επιχειρηματικό μοντέλο της επόμενης δεκαετίας. Με αυτό τον στόχο η WAN-IFRA, παγκόσμια ένωση εκδοτών, διοργανώνει στις 24 και 25 Φεβρουαρίου το 21ο συνέδριό της με θέμα «Το νέο παιχνίδι: Διαφήμιση στις ταμπλέτες».



Στο μενού του προβληματισμού της WAN τίθεται η αλλαγή στους κλασικούς τρόπους διανομής του ειδησεογραφικού περιεχομένου. Έχει πλέον εγκαταλειφθεί η αντίληψη ότι οι εφημερίδες είναι το μόνο μέσο ενημέρωσης, εκτιμούν κορυφαίοι αναλυτές της αγοράς. Οι αρχικές απόπειρες μεταφοράς της ύλης των εφημερίδων στα ηλεκτρονικά sites φαίνεται να εγκαταλείπονται αφού απέτυχαν να προσελκύσουν αρκετή διαφήμιση.

Η νέα αρχή για τις εκδοτικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές, πρέπει να είναι: «Οι πληροφορίες διανέμονται οποιαδήποτε στιγμή, από οποιαδήποτε συσκευή». Και πάλι όμως η προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων παραμένει το μεγάλο ζητούμενο. Και ενώ στην παγκόσμια αγορά κυοφορούνται σαρωτικές αλλαγές στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία, οι κραταιές εκδοτικές επιχειρήσεις επιχειρούν να σχεδιάσουν την επόμενη ημέρα.

Η WAN-IFRA παρουσίασε πρόσφατα στον ετήσιο Οδηγό της «World News Future & Change Study, conducted by the Shaping the Future of the Newspaper», τα αποτελέσματα έρευνας επί των στρατηγικών σχεδίων εκδοτικών εταιρειών με απαντήσεις 500 στελεχών του Τύπου από 100 χώρες. Στο ερώτημα ποιες είναι οι ενέργειες για την αποτελεσματικότερη μείωση κόστους τους επόμενους 12 μήνες, η συντριπτική πλειονότητα, 67%, απάντησε: «η ανάπτυξη νέων προϊόντων».

Το 50% προκρίνει τη βελτίωση στη ροή εργασίας και το 48% τη σταθερή και αξιόπιστη διανομή περιεχομένου. Τη μείωση προσωπικού προτιμά το 21%. Το ίδιο ποσοστό συγκέντρωσαν και οι επιλογές της συνεργασίας με άλλες εταιρείες για την παραγωγή ειδησεογραφικού περιεχομένου και της κοινής χρήσης πόρων και τεχνικών μέσων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου